Najczęściej cytowane media VIII 2023. Rzeczpospolita, Wirtualna Polska oraz RMF FM
2023-10-02 11:13
Rzeczpospolita, Wirtualna Polska oraz RMF FM to liderzy cytowanych mediów © pixabay.com
Przeczytaj także: Najczęściej cytowane media VII 2023. Rzeczpospolita, Wirtualna Polska oraz Gazeta Wyborcza na podium
Rzeczpospolita była cytowana 3,1 tys. razy, Wirtualna Polska - 3 tys. razy, a RMF FM - 2,8 tys. razy.Sierpniowe badanie zostało rozszerzone o ranking mediów o tematyce sportowej, którego liderem jest TVP Sport.
Pozycję lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów ponownie zajmuje Rzeczpospolita. W sierpniu redakcja dziennika jako pierwsza informowała między innymi o napiętej sytuacji w Poczcie Polskiej, której pracownicy wystąpili do zarządu z żądaniem podwyżki wynagrodzenia zasadniczego od 1 września. Według szacunków ekspertów taka podwyżka w państwowej spółce kosztowałaby prawie 600 mld zł rocznie. Na drugiej pozycji utrzymuje się Wirtualna Polska. Dziennikarz redakcji Szymon Jadczak opublikował w zeszłym miesiącu między innymi materiał „Nowy właściciel Lechii Gdańsk, prorosyjscy oligarchowie i fundusz z Dubaju”, w którym przedstawił niejasne powiązania biznesowe nowych, szwajcarskich inwestorów z Dubaju, którzy stali się właścicielami klubu Lechia Gdańsk. W materiale pojawiły się także doniesienia o relacjach z prorosyjskimi oligarchami i tajemniczych transakcjach, które sprawiły, że materiał był często cytowany przez inne media. Podium zamyka RMF FM. W sierpniu na antenie radia wyemitowano między innymi wywiad z Michałem Kołodziejczykiem, w którym polityk wypowiedział się m.in. za liberalizacją prawa aborcyjnego.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze media - sierpień 2023
Prasa
W sierpniu 2023 najczęściej cytowanym tytułem prasowym była Rzeczpospolita.
Na miejscu drugim Gazeta Wyborcza, która ujawniła między innymi informacje o hakerskim portalu, gdzie wystawiane są e-recepty na podstawie kradzionych certyfikatów lekarzy z Poznania. Sprawa wyszła na jaw przypadkowo, kiedy do jednego z lekarzy o wypisanie recepty na leki narkotyczne zgłosił się pacjent.
Trzecie miejsce zajął Fakt, cytowany w sierpniu blisko 2,3 tys. razy.
fot. mat. prasowe
Tygodniki i dwutygodniki
Najczęściej cytowanym tygodnikiem sierpnia był Wprost. W ubiegłym miesiącu redakcja opublikowała rozmowę z siatkarką Magdaleną Stysiak między innymi na temat jej rzekomego konfliktu z drugą kadrowiczką Malwiną Smarzek.
Na drugim miejscu podium znalazły się Sieci oraz Viva, a na trzecim Do Rzeczy.
fot. mat. prasowe
Tygodniki i dwutygodniki
Miesięczniki i dwumiesięczniki
Pierwsze miejsce rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników zajmuje miesięcznik Forbes. W sierpniu redakcja jako pierwsza poinformowała o zatrudnieniu polskiego trenera Kamila Potrykusa w dziale rekrutacji zawodników w angielskim klubie Newcastle United. Twój Styl na miejscu drugim. Na miejscu trzecim - Press.
fot. mat. prasowe
Miesięczniki i dwumiesięczniki
Telewizja
Wśród stacji telewizyjnych w sierpniu 2023 na miejscu lidera TVN24 z wynikiem 2,7 tys. cytowań. Drugie miejsce zajmuje Polsat News. Na miejscu trzecim TVP Info.
fot. mat. prasowe
Telewizja
Radio
RMF FM z 2,8 tys. cytowań zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Druga pozycja należy do Radia Zet, a trzecia do TOK FM.
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
W sierpniu 2023 na miejscu lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych portali internetowych znalazła się Wirtualna Polska. Portal odnotował 3 tys. cytowań. Na miejscu drugim Onet z 2,6 tys. wzmianek w innych tytułach. Dziennikarze portalu Edyta Żemła i Marcin Wyrwał opublikowali wówczas kolejny reportaż opisujący sprawę wywozu na nielegalne składowiska toksycznych odpadów ze spółki zbrojeniowej Nitro-Chem z Bydgoszczy. Podium zamyka Interia.
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe
Liderem w zestawieniu portali biznesowych pozostaje Money z liczbą 431 powołań w innych mediach. W sierpniu dziennikarze serwisu informowali między innymi o dodatkowych kontrolach stanu technicznego budynków, które według portalu będą przeprowadzać kominiarze. Na drugiej i trzeciej pozycji znajdują się kolejno Business Insider oraz Bankier.
fot. mat. prasowe
Media ekonomiczne i biznesowe – portale
Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno-biznesowym utrzymuje się Rzeczpospolita. Kolejne miejsca stale zajmują Dziennik Gazeta Prawna, Puls Biznesu, Forbes i Parkiet.
fot. mat. prasowe
Media ekonomiczne i biznesowe – prasa
Media o tematyce zdrowotnej
Na miejsce lidera wraca Rynek Zdrowia, na który dziennikarze powoływali się w lipcu 125 razy. Miejsce drugie należy do Medonet, a podium zamyka Puls Medycyny.
fot. mat. prasowe
Media o tematyce zdrowotnej
Media o tematyce sportowej
W pierwszym zestawieniu pozycję lidera zajmuje stacja TVP Sport, na której informacje dziennikarze powoływali się w sierpniu 771 razy. Redakcja między innymi relacjonowała sportowe wyniki polskich lekkoatletów na Mistrzostwach Świata w Budapeszcie. Miejsce drugie należy do Kanału Sportowego (368 cytowań), a podium zamyka portal WP Sportowe Fakty, do którego informacji media odwoływały się 345 razy.
fot. mat. prasowe
Media o tematyce sportowej
Media regionalne
Liderem opiniotwórczych mediów regionalnych pozostaje Gazeta Krakowska z liczbą 117 cytowań w innych mediach. W sierpniu redakcja poinformowała o tragicznym zdarzeniu w miejscowości Zubrzyca Górna, gdzie w trakcie burzy zaginęło półtoraroczne dziecko. Poszukiwania zakończyły się po dwóch godzinach odnalezieniem nieprzytomnego dziecka, które w wyniku obrażeń zmarło. GK potwierdziła wówczas, że w chwili zdarzenia rodzice chłopca byli pod wpływem alkoholu i obojgu zostaną postawione zarzuty. Drugie miejsce z wynikiem 111 wzmianek zajmuje Radio Gdańsk, a podium zamyka Radio Poznań z liczbą 94 odniesień w innych mediach.
fot. mat. prasowe
Media regionalne
Wydawnictwa
Niezmiennie pozycję lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje monitorowane w ramach badania (Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Medonet, Plejada i Przegląd Sportowy) łącznie były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce prawie 6,7 tys. razy. Na drugie miejsce awansuje Agora, której redakcje (Gazeta Wyborcza, Radio Zet, TOK FM, Radio Plus, Gazeta.pl, Plotek.pl, Sport.pl) były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce ponad 6,4 tys. razy. Podium zamyka Cyfrowy Polsat (5,2 tys.) reprezentowany przez Polsat, Polsat News, Polsat Sport, Interię, Pomponik oraz TV4.
fot. mat. prasowe
Wydawnictwa
Analizę częstotliwości 48 864 cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 – 31 sierpnia 2023 roku.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)