eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaNajczęściej cytowane media VIII 2023. Rzeczpospolita, Wirtualna Polska oraz RMF FM

Najczęściej cytowane media VIII 2023. Rzeczpospolita, Wirtualna Polska oraz RMF FM

2023-10-02 11:13

Najczęściej cytowane media VIII 2023. Rzeczpospolita, Wirtualna Polska oraz RMF FM

Rzeczpospolita, Wirtualna Polska oraz RMF FM to liderzy cytowanych mediów © pixabay.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (14)

Rzeczpospolita, Wirtualna Polska oraz RMF FM to podium sierpniowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce, autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów (IMM).

Przeczytaj także: Najczęściej cytowane media VII 2023. Rzeczpospolita, Wirtualna Polska oraz Gazeta Wyborcza na podium

Rzeczpospolita była cytowana 3,1 tys. razy, Wirtualna Polska - 3 tys. razy, a RMF FM - 2,8 tys. razy.

Sierpniowe badanie zostało rozszerzone o ranking mediów o tematyce sportowej, którego liderem jest TVP Sport.

Pozycję lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów ponownie zajmuje Rzeczpospolita. W sierpniu redakcja dziennika jako pierwsza informowała między innymi o napiętej sytuacji w Poczcie Polskiej, której pracownicy wystąpili do zarządu z żądaniem podwyżki wynagrodzenia zasadniczego od 1 września. Według szacunków ekspertów taka podwyżka w państwowej spółce kosztowałaby prawie 600 mld zł rocznie. Na drugiej pozycji utrzymuje się Wirtualna Polska. Dziennikarz redakcji Szymon Jadczak opublikował w zeszłym miesiącu między innymi materiał „Nowy właściciel Lechii Gdańsk, prorosyjscy oligarchowie i fundusz z Dubaju”, w którym przedstawił niejasne powiązania biznesowe nowych, szwajcarskich inwestorów z Dubaju, którzy stali się właścicielami klubu Lechia Gdańsk. W materiale pojawiły się także doniesienia o relacjach z prorosyjskimi oligarchami i tajemniczych transakcjach, które sprawiły, że materiał był często cytowany przez inne media. Podium zamyka RMF FM. W sierpniu na antenie radia wyemitowano między innymi wywiad z Michałem Kołodziejczykiem, w którym polityk wypowiedział się m.in. za liberalizacją prawa aborcyjnego.

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze media - sierpień 2023

Rzeczpospolita została najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce.


Prasa


W sierpniu 2023 najczęściej cytowanym tytułem prasowym była Rzeczpospolita.

Na miejscu drugim Gazeta Wyborcza, która ujawniła między innymi informacje o hakerskim portalu, gdzie wystawiane są e-recepty na podstawie kradzionych certyfikatów lekarzy z Poznania. Sprawa wyszła na jaw przypadkowo, kiedy do jednego z lekarzy o wypisanie recepty na leki narkotyczne zgłosił się pacjent.

Trzecie miejsce zajął Fakt, cytowany w sierpniu blisko 2,3 tys. razy.

fot. mat. prasowe

Prasa

Na podium zestawienia prasy Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza i Fakt.


Tygodniki i dwutygodniki


Najczęściej cytowanym tygodnikiem sierpnia był Wprost. W ubiegłym miesiącu redakcja opublikowała rozmowę z siatkarką Magdaleną Stysiak między innymi na temat jej rzekomego konfliktu z drugą kadrowiczką Malwiną Smarzek.

Na drugim miejscu podium znalazły się Sieci oraz Viva, a na trzecim Do Rzeczy.

fot. mat. prasowe

Tygodniki i dwutygodniki

Wprost na szczycie zestawienia tygodników i dwutygodników.


Miesięczniki i dwumiesięczniki


Pierwsze miejsce rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników zajmuje miesięcznik Forbes. W sierpniu redakcja jako pierwsza poinformowała o zatrudnieniu polskiego trenera Kamila Potrykusa w dziale rekrutacji zawodników w angielskim klubie Newcastle United. Twój Styl na miejscu drugim. Na miejscu trzecim - Press.

fot. mat. prasowe

Miesięczniki i dwumiesięczniki

Forbes jest pierwszy w rankingu miesięczników i dwumiesięczników.


Telewizja


Wśród stacji telewizyjnych w sierpniu 2023 na miejscu lidera TVN24 z wynikiem 2,7 tys. cytowań. Drugie miejsce zajmuje Polsat News. Na miejscu trzecim TVP Info.

fot. mat. prasowe

Telewizja

Pierwsze miejsce najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych utrzymuje TVN24.


Radio


RMF FM z 2,8 tys. cytowań zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Druga pozycja należy do Radia Zet, a trzecia do TOK FM.

fot. mat. prasowe

Radio

RMF FM zajmuje pierwsze miejsce w zestawieniu najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych.


Portale internetowe


W sierpniu 2023 na miejscu lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych portali internetowych znalazła się Wirtualna Polska. Portal odnotował 3 tys. cytowań. Na miejscu drugim Onet z 2,6 tys. wzmianek w innych tytułach. Dziennikarze portalu Edyta Żemła i Marcin Wyrwał opublikowali wówczas kolejny reportaż opisujący sprawę wywozu na nielegalne składowiska toksycznych odpadów ze spółki zbrojeniowej Nitro-Chem z Bydgoszczy. Podium zamyka Interia.

fot. mat. prasowe

Portale internetowe

Wirtualna Polska liderem TOP 10 portali internetowych.


Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe


Liderem w zestawieniu portali biznesowych pozostaje Money z liczbą 431 powołań w innych mediach. W sierpniu dziennikarze serwisu informowali między innymi o dodatkowych kontrolach stanu technicznego budynków, które według portalu będą przeprowadzać kominiarze. Na drugiej i trzeciej pozycji znajdują się kolejno Business Insider oraz Bankier.

fot. mat. prasowe

Media ekonomiczne i biznesowe – portale

Money numerem jeden w rankingu portali ekonomiczno-biznesowych.


Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno-biznesowym utrzymuje się Rzeczpospolita. Kolejne miejsca stale zajmują Dziennik Gazeta Prawna, Puls Biznesu, Forbes i Parkiet.

fot. mat. prasowe

Media ekonomiczne i biznesowe – prasa

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno-biznesowym utrzymuje się Rzeczpospolita.


Media o tematyce zdrowotnej


Na miejsce lidera wraca Rynek Zdrowia, na który dziennikarze powoływali się w lipcu 125 razy. Miejsce drugie należy do Medonet, a podium zamyka Puls Medycyny.

fot. mat. prasowe

Media o tematyce zdrowotnej

Rynek Zdrowia powraca na pozycję lidera rankingu mediów o tematyce zdrowotnej.


Media o tematyce sportowej


W pierwszym zestawieniu pozycję lidera zajmuje stacja TVP Sport, na której informacje dziennikarze powoływali się w sierpniu 771 razy. Redakcja między innymi relacjonowała sportowe wyniki polskich lekkoatletów na Mistrzostwach Świata w Budapeszcie. Miejsce drugie należy do Kanału Sportowego (368 cytowań), a podium zamyka portal WP Sportowe Fakty, do którego informacji media odwoływały się 345 razy.

fot. mat. prasowe

Media o tematyce sportowej

W pierwszym zestawieniu pozycję lidera zajmuje stacja TVP Sport.


Media regionalne


Liderem opiniotwórczych mediów regionalnych pozostaje Gazeta Krakowska z liczbą 117 cytowań w innych mediach. W sierpniu redakcja poinformowała o tragicznym zdarzeniu w miejscowości Zubrzyca Górna, gdzie w trakcie burzy zaginęło półtoraroczne dziecko. Poszukiwania zakończyły się po dwóch godzinach odnalezieniem nieprzytomnego dziecka, które w wyniku obrażeń zmarło. GK potwierdziła wówczas, że w chwili zdarzenia rodzice chłopca byli pod wpływem alkoholu i obojgu zostaną postawione zarzuty. Drugie miejsce z wynikiem 111 wzmianek zajmuje Radio Gdańsk, a podium zamyka Radio Poznań z liczbą 94 odniesień w innych mediach.

fot. mat. prasowe

Media regionalne

Gazeta Krakowska najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym.


Wydawnictwa


Niezmiennie pozycję lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje monitorowane w ramach badania (Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Medonet, Plejada i Przegląd Sportowy) łącznie były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce prawie 6,7 tys. razy. Na drugie miejsce awansuje Agora, której redakcje (Gazeta Wyborcza, Radio Zet, TOK FM, Radio Plus, Gazeta.pl, Plotek.pl, Sport.pl) były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce ponad 6,4 tys. razy. Podium zamyka Cyfrowy Polsat (5,2 tys.) reprezentowany przez Polsat, Polsat News, Polsat Sport, Interię, Pomponik oraz TV4.

fot. mat. prasowe

Wydawnictwa

RASP liderem TOP 10 wydawnictw.


Analizę częstotliwości 48 864 cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 – 31 sierpnia 2023 roku.


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: