Hakerzy podszywają się pod Walmart, Microsoft i Wells Fargo
2023-10-18 13:36
Hakerzy podszywają się pod Amazona, Microsoft oraz Walmart © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Walmart, DHL i Microsoft - pod te marki najchętniej podszywają się hakerzy
Eksperci z Check Point Research ostrzegają przed udostępnianiem danych logowania np. do konta Google, Microsoft lub Amazon i klikaniem w linki umieszczone w ostatnio otrzymanych wiadomościach mailowych od tych marek. Cyberprzestępcy chętnie podszywają się pod znane firmy, wykorzystując je do przeprowadzania ataków phishingowych.W III kwartale 2023 roku marką najczęściej wykorzystywaną w atakach phishingowych był Wallmart, którego wizerunek odnotowany został w 39% wszystkich prób phishingu. To wyjątkowo wysoki wynik - uwzględniając obecność Walmarta jedynie na niektórych rynkach - oraz imponujący skok z szóstego miejsca w poprzednim kwartale! Na drugim miejscu znalazł się technologiczny gigant Microsoft z 14%, a Wells Fargo (międzynarodowa firma finansowa) na trzecim miejscu z 8% obecnością w obserwowanych kampaniach.
fot. mat. prasowe
Hakerzy podszywają się pod Amazona, Microsoft oraz Walmart
W czołówce znalazł się również Amazon (4%), co zbiegło się z ogłoszeniem przez firmę wyprzedaży Fall Prime Day 2023, zaplanowanej na drugi tydzień października oraz Home Depot – międzynarodowa sieć hipermarketów budowlanych. Eksperci Check Point zauważają również, że Mastercard, druga co do wielkości korporacja zajmująca się przetwarzaniem płatności na świecie, znalazła się po raz pierwszy w pierwszej dziesiątce rankingu, zajmując 9. miejsce z 1% udziałem.
Phishing pozostaje jednym z najpowszechniejszych rodzajów ataków. Obserwujemy podszywanie się pod różne marki, głównie z sektora detalicznego, technologicznego oraz bankowego. Coraz częstsze stosowanie sztucznej inteligencji sprawiło, że dostrzeżenie różnicy między prawdziwą a fałszywą wiadomością e-mail stało się trudniejsze, jednak nie niemożliwe – powiedział Omer Dembinsky, menedżer działu analiz danych w Check Point Software.
Aby uchronić się przed atakami typu phishing, należy zachować wyjątkową czujność podczas otwierania e-maili od renomowanych firm. Ekspert Check Pointa zaznacza, że warto sprawdzać adres nadawcy i poprawność wiadomości, a także odwiedzać stronę internetową firmy korzystając z przeglądarki, zamiast klikać w link dostarczony w wiadomości.
Najpopularniejsze marki wykorzystywane w atakach phishingowych:
Poniżej znajduje się lista 10 najlepszych marek według ich ogólnego występowania w phishingu w trzecim kwartale 2023 r.:
- Walmart (39%)
- Microsoft (14%)
- Wells Fargo (8%)
- Google (4%)
- Amazon (4%)
- Apple (2%)
- Home Depot (2%)
- LinkedIn (2%)
- Mastercard (1%)
- Netflix (1%)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)