Internet mobilny w Europie i na świecie
2006-11-13 11:35

Udział producentów telefonów komórkowych w rynku mobilnego Internetu © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polacy a smartfony
Badanie zostało zaprojektowane w celu przeanalizowania i zrozumienia sposobu, w jaki konsumenci w sześciu krajach w Europie i Ameryce (Stany Zjednoczone, Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania i Wielka Brytania) korzystają przy użyciu swoich telefonów komórkowych z treści zamieszczonych w Internecie. Okazało się, że w badanych krajach europejskich z mobilnego Internetu korzysta aż 29 proc. użytkowników, zaś w Stanach Zjednoczonych tylko 19 proc.Wśród krajów, które zostały poddane badaniu, największy poziom penetracji treści internetowych miał miejsce w Niemczech i we Włoszech (każde państwo po 34 proc.), następnie we Francji - 28 proc., Hiszpanii - 26 proc. i Wielkiej Brytanii 24 proc. 19-procentowy wynik Stanów Zjednoczonych uplasował je na końcu zestawienia.
Badanie comScore pokazało także, że mężczyźni nieco chętniej korzystają z treści internetowych poprzez telefon komórkowy niż kobiety. W 6 badanych krajach, chociaż penetracja Internetu jest równomiernie podzielona między mężczyzn i kobiety, okazało się, że 55 proc. użytkowników Internetu mobilnego to mężczyźni.
Nokia na czele
Okazało się także, że wśród producentów telefonów najczęściej wykorzystywanych podczas przeglądania treści internetowych liderem jest Nokia, z udziałem w rynku wielkości 50 proc. we Włoszech i 22 proc. we Francji. Tylko w Stanach Zjednoczonych liderem jest Motorola, która ma największy, 26-procentowy udział w rynku, zaś Nokia spada na pozycję drugą z udziałem rzędu 17 proc.
![Ericsson: rewolucja 5G jeszcze nie teraz [© pixabay.com] Ericsson: rewolucja 5G jeszcze nie teraz](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/5G/Ericsson-rewolucja-5G-jeszcze-nie-teraz-249745-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl