Firmy nie szczędzą pieniędzy na reklamę telewizyjną
2023-11-07 07:00
Reklama telewizyjna © 0meer - stock.adobe.com
Przeczytaj także: Reklama telewizyjna: wydatki rosną, a oglądalność spada?
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
- Które sektory w szczególności zainwestowały w reklamę telewizyjną?
- Ile średnio spędzamy przed telewizorem?
- Która z naziemnych stacji telewizyjnych zwiększyła swoje udziały w rynku?
Według analizy Publicis Groupe, po dziewięciu miesiącach rynek reklamy TV wzrósł na spotach o 4,9%, zaś w trzecim kwartale wzrost ten wyniósł rok do roku 6,1%.
fot. mat. prasowe
Dynamika wzrostu rynku reklamy spotowej TV po dziewięciu miesiącach 2023 r.
W ciągu dziewięciu miesięcy widzowie spędzali przed telewizorami średnio 3 godziny 15 minut, to mniej o 15 minut od analogicznego okresu 2022 r. (czyli o 7,2% krócej). Ponownie największe zmiany udziałów w czasie spędzonym przed odbiornikiem dzieją się w obrębie pozatelewizyjnych źródeł sygnału, średni ich udział wyniósł 14,7% i był wyższy od ubiegłorocznego o 2,4 pkt. proc.
Dotyczy to między innymi odbierania za pomocą telewizora podłączonego do internetu sygnału z platform oferujących video, na przykład Player, Netflix czy YouTube, a także o oglądania kanałów niemonitorowanych przez Nielsen (np. HBO). Po odliczeniu tychże źródeł, czas spędzony na oglądaniu TV dostępnej reklamowo zmniejszył się o 18 minut (czyli blisko 10%).
Wśród stacji naziemnych udziały zwiększała niemal przez wszystkie miesiące stacja TV4, średnio udziały wzrosły o 0,2 pkt.proc. O 0,1 pkt proc. urosły również udziały stacji PULS i Puls 2, które najbardziej ucierpiały na tzw. refarmingu. Wówczas zmianie uległ standard nadawania telewizji naziemnej, co nie objęło Telewizji Polskiej. Po trzech kwartałach wzrosły ponadto udziały TVN7 z 3,8 do 4% i TVN z 7,8 do 8%. (Nielsen; SHR of PUT, TG: All1659)
Prognozy na ostatni kwartał roku przewidują kontynuację pozytywnych tendencji.
Trzeci kwartał przyniósł kontynuację pozytywnych tendencji z pierwszego półrocza, a dynamiczny wzrost, mimo spadku liczby ratingów, stacje zapewniły sobie podnosząc ceny. Rynek telewizyjny był w trzecim kwartale beneficjentem dwucyfrowych wzrostów inwestycji reklamowych między innymi sektora pozostałe, do którego zaliczamy instytucje z sektora publicznego. Ponadto intensywne działania reklamowe w telewizji prowadziły sektory: telekomunikacja, finanse i żywność – komentuje Iwona Jaśkiewicz - Kundera, Chief Investment Officer w Publicis Groupe Polska.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)