Sprzedaż samochodów X 2006
2006-11-13 00:03
Przeczytaj także: Sprzedaż samochodów I-IX 2006
W dziesiątym miesiącu roku sprzedano na polskim rynku 20 tys. 925 nowych aut, co oznacza niemal 33-procentowy wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Październikowy rezultat sprzedaży jest również większy niż w poprzednim miesiącu - o 9,4 procent. To trzeci wynik miesięczny od początku roku - większe osiągnięto tylko w marcu (21 626 sztuk) i w czerwcu (20 981 sztuk).Liderem jest Toyota. Wynik sprzedaży japońskich aut w wysokości 23 tys. 970 sztuk jest o 6,3 procent większy niż przed rokiem. W październiku Toyota sprzedała w Polsce 2.029 swoich aut, o 36,4 procent więcej niż rok wcześniej.
Drugą pozycję zajmuje Skoda. Czeski producent sprzedał od początku roku 23 tys. 274 samochody, o 0,6 procent więcej niż w ubiegłym roku. Rezultat miesięcznej sprzedaży w październiku jest - podobnie jak we wrześniu - rekordowy w skali rynku i wyniósł 2 tys. 505 aut, o 34,5 procent więcej w porównaniu z poprzednim rokiem.
Trzecie miejsce na liście należy do Fiata. Sprzedaż sumaryczna samochodów tej marki po dziesięciu miesiącach w wysokości 20.229 sztuk jest o 2,1 procent mniejsza niż rok wcześniej. W październiku włoski producent nie przekroczył pułapu sprzedaży 2.000 sztuk i uzyskał wynik 1.957 aut, co oznacza spadek o niemal 3 procent.
Czwartą lokatę zajmuje Opel, którego wynik łączny od początku roku - 19 tys. 756 aut jest o 12,7 procent większy, a październikowy - 1.903 auta - o 59,5 procent większy niż rok wcześniej.
Ford (piąta lokata) znalazł dotychczas 14 tys. 729 nabywców na swoje auta (spadek o 8,1 procent). W październiku Ford sprzedał 1.439 aut, co oznacza wzrost o 9,8 procent.
Renault (szóste miejsce) sprzedał od początku roku 13 tys. 187 aut (spadek o 7,9 procent), z czego w październiku 1.309 sztuk (wzrost o 32,9 procent).
Peugeot (7. pozycja) sprzedał 12.284 samochody (spadek o 6,2 procent), w październiku 1.357 sztuk (wzrost o 29,7 procent).
Ósme miejsce zajął Volkswagen, którego sprzedaż tegoroczna wyniosła do końca października 11 tys. 876 aut (o 19 procent więcej niż rok wcześniej), a miesięczna - 1.945 sztuk wykazuje 88,5 procent wzrostu.
Na dziewiątej pozycji znajduje się Citroen z wynikiem sumarycznej sprzedaży 9.753 auta, o 15 procent mniejszym niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W październiku na zakup samochodów Citroena zdecydowało się 1.012 klientów, o 30,4 procent więcej niż rok wcześniej.
Listę 10 najchętniej kupowanych marek zamyka Honda, której rezultat październikowy w wysokości 1.062 auta jest o 51,5 procent większy niż przed rokiem, nie wystarczył jednak do przełamania malejącej tendencji sprzedaży skumulowanej - łączny wynik 8.059 sztuk oznacza 5,5 procent spadku.
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl