Mobilne aplikacje zakupowe: jakie wady i zalety?
2023-11-26 00:30
Czy korzystamy z mobilnych aplikacji zakupowych? © sdecoret - Fotolia.com
Przeczytaj także: 60% Polaków robi zakupy online. Co i jak kupują?
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
- W jakim celu Polacy korzystają z aplikacji mobilnych sklepów internetowych?
- Jakie są największe udogodnienia wynikające z korzystania z tego rodzaju aplikacji?
- Co postrzegane jest jako wada zakupów przez aplikacje?
Santander Consumer Bank zapytał również o to, w jakim celu Polacy korzystają z aplikacji mobilnych sklepów internetowych.
Okazało się, że ponad połowa respondentów odwiedza je, aby sprawdzić dostępność konkretnego produktu (56 proc.). Trochę mniej, bo 52 proc. ankietowanych poszukuje kodów rabatowych w aplikacjach mobilnych sklepów. Natomiast prawie połowa badanych przyznała, że korzysta z nich, aby śledzić swoje zamówienia (45 proc.).
fot. sdecoret - Fotolia.com
Czy korzystamy z mobilnych aplikacji zakupowych?
Z naszego najnowszego raportu „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” wynika, że najwięcej seniorów sprawdza dostępność produktów w aplikacjach mobilnych sklepów internetowych. Odpowiedź tę wybrało 69 proc. osób w wieku 60 lat i więcej. Ponadto 57 proc. kobiet korzysta z aplikacji, aby szukać kodów rabatowych. Jest to również popularna odpowiedź wśród zarabiających do 1999 zł netto oraz respondentów z dochodami na średnim poziomie od 5000 do 6999 zł na rękę. W obu przypadkach odsetek respondentów wynosi 56 proc. – komentuje Patryk Perliński – Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Klientami Biznesowymi z Santander Consumer Banku.
Jakie są wady i zalety aplikacji mobilnych sklepów internetowych?
Postanowiliśmy również sprawdzić, jakie według ankietowanych są największe udogodnienia wynikające z korzystania z aplikacji mobilnych sklepów internetowych.
Spośród wymienionych zalet respondenci najczęściej wskazywali, że taka forma zakupów jest dla nich szybka i wygodna (62 proc.). Ponadto wielu ankietowanych odpowiedziało, że ceni sobie możliwość kupowania produktów i usług bez wychodzenia z domu (59 proc.). Co drugi respondent wskazał dostępność asortymentu sklepu w każdej chwili (50 proc.).
Wyniki badania Santander Consumer Banku pokazują również, jakie wady posiadają aplikacje sklepów internetowych. Najbardziej przeszkadzają Polakom ciągłe powiadomienia (35 proc.). Niewiele mniej respondentów wymieniło problemy techniczne np. zacinanie się aplikacji (31 proc.). Co ciekawe, najrzadziej uważali ten aspekt za wadę seniorzy w wieku 60 lat i więcej (19 proc.). W dalszej kolejności respondenci wskazywali konieczność ciągłej aktualizacji oraz zajmowanie przez aplikacje dużej ilości pamięci (w obu przypadkach po 24 proc.).
Bogata oferta sklepów internetowych
Jak pokazuje badanie „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” najczęściej ankietowani korzystają z aplikacji mobilnych sklepów internetowych, które oferują odzież lub obuwie (57 proc). Była to najpopularniejsza odpowiedź wśród młodych w wieku 18-29 lat (73 proc.), osób mieszkających w małych miastach do 50 tys. mieszkańców (64 proc.) oraz zarabiających od 3000 do 3999 zł netto (62 proc.).
Następnie respondenci wymieniali kosmetyki (43 proc.), artykuły spożywcze, chemię gospodarczą (39 proc.), zabawki i artykuły dla dzieci (17 proc.) czy sprzęt sportowy (16 proc.).
Wyniki naszego badania wskazują, że Polacy korzystają najczęściej z aplikacji mobilnych sklepów internetowych, aby kupić najpotrzebniejsze produkty m.in. odzież, buty czy jedzenie. Wiemy, że rosnące ceny powodują, że oszczędza się coraz mniej, a takie wydatki są przecież niezbędne. W takiej sytuacji warto pamiętać o tym, że możemy wspomóc się wygodnymi formami finansowania m.in. kredytem gotówkowym Równowartka do 20 000 zł ze stałym, bezpiecznym oprocentowaniem. Nie można też zapomnieć o karcie ratalnej, dzięki której można zrobić wygodnie zakupy, w wybranym przez siebie miejscu i spłacać zawsze tę samą kwotę, ustaloną na starcie. Warto też pamiętać o ratach w sklepie internetowym, których wysokość można ustalić samodzielnie. Dzięki temu produktowi bankowemu można nabyć wybrane produkty np. wtedy gdy brakuje nam oszczędności albo chcemy je zachować na inny cel – komentuje Patryk Perliński z Santander Consumer Banku.
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na przełomie września i października 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków kupujących w internecie. Próba n = 1000.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)