Nastroje konsumentów w listopadzie 2023 jeszcze lepsze
2023-11-22 12:30
Nastroje konsumentów wciąż się poprawiają © pixabay.com
Nastroje konsumentów w dalszym ciągu się poprawiają. Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w listopadzie poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich.
Przeczytaj także: Nastroje konsumentów w październiku 2023 dalej w górę
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 15,1 i był o 2,8 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w listopadzie 2023 r.
Wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości wyższe niż przed miesiącem. Największe wzrosty odnotowano dla ocen obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 7,0 p. proc. i 4,2 p. proc.). Dla pozostałych składowych wskaźnika wzrosty kształtowały się następująco: 1,7 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju, 1,0 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz 0,2 p. proc. dla oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego.
W odniesieniu do listopada 2022 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 28,9 p. proc.
fot. pixabay.com
Nastroje konsumentów wciąż się poprawiają
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w listopadzie 2023 r.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 0,7 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -7,4.
Na wzrost wartości wskaźnika w największym stopniu wpłynęły oceny możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 4,6 p. proc. i 1,7 p. proc.). Wzrost o 1,0 p. proc. wystąpił także dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego. Niższą wartość niż przed miesiącem odnotowano jedynie dla oceny przyszłego poziomu bezrobocia (spadek o 4,5 p. proc.).
W listopadzie br. WWUK osiągnął wartość o 26,4 p. proc. wyższą niż w analogicznym miesiącu 2022 r.
Przeczytaj także:
Jakie nastroje konsumentów w listopadzie 2024?
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)