Popularność serwisów wideo
2006-11-14 00:35

Wykres 1. Jak często odwiedzasz strony internetowe, na których oglądasz telewizję/klipy audio, video © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Audio i wideo w Internecie I 2011
Internet pełni w życiu młodych ludzi ważną funkcję. Jest narzędziem komunikacji, źródłem informacji oraz rozrywki. Wraz z rozwojem Internetu zmieniają się obyczaje internautów. Publikując, komentując i wchodząc w interakcje z innymi użytkownikami sieci, internauci coraz częściej stają się aktywnymi twórcami cyberprzestrzeni. Na znaczeniu, także tym marketingowym, zyskują strony oparte na idei Web 2.0.Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez Gemius, wśród internautów w wieku od 15 do 25 lat sporą popularnością cieszą się serwisy umożliwiające oglądanie oraz publikowanie materiałów audio i video. 31 proc. respondentów, którzy odwiedzają tego typu strony, czyni to trzy do pięciu razy w tygodniu, natomiast aż co szósty badany (17 proc.) przyznaje, że odwiedza je codziennie.
Do stron, na których młodzi internauci zwykle oglądają telewizję oraz klipy audio i video, należą portale internetowe (np. Onet.pl, Wirtualna Polska) oraz Google Video - wymieniane odpowiednio przez 62 proc. i 60 proc. internautów. Co drugi badany przyznaje, że odwiedza w tym celu serwis YouTube.com (53 proc.), a 42 proc. – Smog.pl.
fot. mat. prasowe
Wykres 1. Jak często odwiedzasz strony internetowe, na których oglądasz telewizję/klipy audio, video
Wykres 1. Jak często odwiedzasz strony internetowe, na których oglądasz telewizję/klipy audio, video?
Jak wynika z raportu Gemius, co piąty internauta w wieku od 15 do 25 lat, który odwiedza strony z plikami audio i video, umieszcza na nich swoje komentarze, filmy lub zdjęcia. Natomiast zdecydowana większość badanych, korzystających z tego typu serwisów, jedynie zapoznaje się z prezentowanymi na witrynach materiałami.

oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl