eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaSzymon Hołownia - marszałek Sejmu, król mediów

Szymon Hołownia - marszałek Sejmu, król mediów

2023-12-08 09:02

Szymon Hołownia - marszałek Sejmu, król mediów

Szymon Hołownia popularny w mediach społecznościowych © pixabay.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Marszałek rotacyjny, jak sam mówi o sobie Szymon Hołownia, od pierwszego dnia swojego urzędowania cieszy się w mediach bardzo dużą popularnością. Przez zaledwie trzy tygodnie dotyczyło go blisko 46 tys. publikacji w tradycyjnych mediach. Łatwo się domyślić, że na łamach serwisów internetowych popularność niedawnego kandydata w wyborach prezydenckich i prowadzącego telewizyjne talent show była jeszcze większa.

Przeczytaj także: Energetyka jądrowa w mediach. Wzrost publikacji po wybuchu wojny w Ukrainie

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Jak dużą popularnością cieszy się nowy marszałek Sejmu?
  • Które wypowiedzi Szymona Hołowni cieszyły się szczególną popularnością?
  • Jak dużo osób zagląda na kanały społecznościowe Szymona Hołowni?

Szymon Hołownia to symbol nowej jakości sejmowego dyskursu. Jego popularność to nie tylko efekt stanowiska, ale także świeżego spojrzenia na politykę – z humorem oraz trafną, ciętą ripostą, co tylko nakręca spiralę zainteresowania odbiorców.

Sam Hołownia w dniu wyborów na stanowisko marszałka deklarował:
Mój cel i program jest prosty: chciałabym, aby rodzice, gdy w telewizji pokazują dzieciom Sejm, nie zasłaniali im oczu i nie zatykali im uszu. Przeciwnie – by mówili: zobaczcie, tak można ze sobą rozmawiać, nawet gdy się ze sobą nie zgadza.

fot. mat. prasowe

Szymon Hołownia - liczba publikacji i dotarcie

W przestrzeni mediów społecznościowych ponad 290 tys. postów i komentarzy dotyczyło Szymona Hołowni


PSMM Monitoring & More przeanalizował dane za okres od 13 listopada do 4 grudnia 2023 roku, biorąc pod uwagę wszystkie informacje na temat nowego marszałka Sejmu. Jak czytamy w raporcie, w mediach tradycyjnych odnotowano na temat Szymona Hołowni prawie 46 tys. publikacji, z kolei w przestrzeni mediów społecznościowych ponad 290 tys. postów i komentarzy. Wartość AVE ww. publikacji w wyniosła 671,5 mln zł.
Na dużą popularność Szymona Hołowni, zwłaszcza wśród młodego pokolenia, wpłynęły jego cięte riposty. Filmiki z wypowiedziami marszałka szybko stają się internetowymi viralami, a w sieci roi się od zabawnych memów. ‚‚Bardzo cenię państwa komentarze i uwagi, natomiast zwracam też uwagę z mojej perspektywy, że stają się odrobinę monotematyczne. Zachęcam do większej oryginalności, pracy intelektualnej. Obrazić też trzeba umieć” – te słowa wypowiedziane przez Szymona Hołownię w kierunku posłów Prawa i Sprawiedliwości, cieszyły się w analizowanym okresie największym zainteresowaniem, docierając do blisko 12 mln użytkowników – tłumaczy Katarzyna Popławska – kierownik marketingu i PR w PSMM Monitoring & More.

fot. mat. prasowe

Medialność wybranych cytatów Szymona Hołowni

Na dużą popularność Szymona Hołowni, zwłaszcza wśród młodego pokolenia, wpłynęły jego cięte riposty


Dużą popularnością cieszą się kanały kanałów własne marszałka w mediach społecznościowych.
W okresie objętym analizą na pięciu profilach Szymona Hołowni odnotowaliśmy znaczący wzrost obserwujących. Największy na Instagramie – 193 234 nowych fanów. Na drugim miejscu uplasował się TikTok, na trzecim – X (dawny Twitter) – komentuje Katarzyna Popławska. Jak dodaje: – Na uwagę zasługuje liczba interakcji na przestrzeni niespełna miesiąca. Wyłącznie na Instagramie był to blisko 1 mln wzmianek i komentarzy.

fot. mat. prasowe

Popularność kanałów własnych Szymona Hołowni

Na 5 profilach Szymona Hołowni odnotowaliśmy znaczący wzrost obserwujących


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: