Szymon Hołownia - marszałek Sejmu, król mediów
2023-12-08 09:02
Szymon Hołownia popularny w mediach społecznościowych © pixabay.com
Przeczytaj także: Energetyka jądrowa w mediach. Wzrost publikacji po wybuchu wojny w Ukrainie
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
- Jak dużą popularnością cieszy się nowy marszałek Sejmu?
- Które wypowiedzi Szymona Hołowni cieszyły się szczególną popularnością?
- Jak dużo osób zagląda na kanały społecznościowe Szymona Hołowni?
Szymon Hołownia to symbol nowej jakości sejmowego dyskursu. Jego popularność to nie tylko efekt stanowiska, ale także świeżego spojrzenia na politykę – z humorem oraz trafną, ciętą ripostą, co tylko nakręca spiralę zainteresowania odbiorców.
Sam Hołownia w dniu wyborów na stanowisko marszałka deklarował:
Mój cel i program jest prosty: chciałabym, aby rodzice, gdy w telewizji pokazują dzieciom Sejm, nie zasłaniali im oczu i nie zatykali im uszu. Przeciwnie – by mówili: zobaczcie, tak można ze sobą rozmawiać, nawet gdy się ze sobą nie zgadza.
fot. mat. prasowe
Szymon Hołownia - liczba publikacji i dotarcie
PSMM Monitoring & More przeanalizował dane za okres od 13 listopada do 4 grudnia 2023 roku, biorąc pod uwagę wszystkie informacje na temat nowego marszałka Sejmu. Jak czytamy w raporcie, w mediach tradycyjnych odnotowano na temat Szymona Hołowni prawie 46 tys. publikacji, z kolei w przestrzeni mediów społecznościowych ponad 290 tys. postów i komentarzy. Wartość AVE ww. publikacji w wyniosła 671,5 mln zł.
Na dużą popularność Szymona Hołowni, zwłaszcza wśród młodego pokolenia, wpłynęły jego cięte riposty. Filmiki z wypowiedziami marszałka szybko stają się internetowymi viralami, a w sieci roi się od zabawnych memów. ‚‚Bardzo cenię państwa komentarze i uwagi, natomiast zwracam też uwagę z mojej perspektywy, że stają się odrobinę monotematyczne. Zachęcam do większej oryginalności, pracy intelektualnej. Obrazić też trzeba umieć” – te słowa wypowiedziane przez Szymona Hołownię w kierunku posłów Prawa i Sprawiedliwości, cieszyły się w analizowanym okresie największym zainteresowaniem, docierając do blisko 12 mln użytkowników – tłumaczy Katarzyna Popławska – kierownik marketingu i PR w PSMM Monitoring & More.
fot. mat. prasowe
Medialność wybranych cytatów Szymona Hołowni
Dużą popularnością cieszą się kanały kanałów własne marszałka w mediach społecznościowych.
W okresie objętym analizą na pięciu profilach Szymona Hołowni odnotowaliśmy znaczący wzrost obserwujących. Największy na Instagramie – 193 234 nowych fanów. Na drugim miejscu uplasował się TikTok, na trzecim – X (dawny Twitter) – komentuje Katarzyna Popławska. Jak dodaje: – Na uwagę zasługuje liczba interakcji na przestrzeni niespełna miesiąca. Wyłącznie na Instagramie był to blisko 1 mln wzmianek i komentarzy.
fot. mat. prasowe
Popularność kanałów własnych Szymona Hołowni
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)