Telewizja kablowa traci, Internet zyskuje
2006-11-15 00:56
Internet zyskuje na znaczeniu wśród polskich klientów, zastępując coraz częściej telewizję kablową i telefonię stacjonarną - ujawnił Maciej Milewski z firmy Gemius. Zwrócił uwagę, że w latach 2002-2005 posiadanie dostępu do telefonu stacjonarnego deklarowało 78 proc. badanych, a obecnie 72 proc.
Przeczytaj także: Europa w sieci 16 dni w miesiącu
Podobnie zniżkowy jest trend w korzystaniu z telewizji kablowej i satelitarnej - odsetek deklarujących korzystanie z nich spadł w analogicznym okresie z 57 proc. do 50 proc.Natomiast wzrósł odsetek osób deklarujących dostęp do internetu w domu. Co prawda średnia dla UE wynosi 52 proc., a w Polsce 36 proc., jednak w Polsce wzrost odsetka korzystających z internetu w domu jest szybszy niż w UE. W latach 2004-2006 w Polsce wzrost ten wyniósł 38 proc., w UE - 24 proc.
W naszym kraju upowszechnia się też dostęp do szerokopasmowego internetu, przyspieszającego dostęp do witryn internetowych, umożliwiającego ściąganie plików wideo i korzystanie z telefonii internetowej (VoIP). Dla UE średnia dostępności (wśród osób mających dostęp do internetu) wynosi 52 proc., a Polska jest niewiele poniżej średniej.
Milewski podkreślił, że właśnie dostęp do szerokopasmowego internetu sprawia, że klienci coraz częściej korzystają z komunikatorów, takich jak Gadu-Gadu czy Skype, a internet staje się coraz ważniejszym sposobem dostępu do rozrywki. Wskazał, że np. jeszcze w kwietniu br. liczba polskich klientów, korzystających z popularnego serwisu YouTube wynosiła 750 tys., a już w sierpniu br. - ponad 2,5 mln.
Klienci coraz częściej wykorzystują też internet do korzystania z radia i telewizji. W porównaniu z 2004 r o 81 proc. wzrosła liczba osób, które oglądają telewizję przez internet, a o 37 proc. wzrosła liczba słuchających radia w internecie.
Przeczytaj także:
Rynek internetowy w regionie CEE 2011
oprac. : Mediarun.pl
Więcej na ten temat:
liczba internautów, statystyki internetu, Internet w Polsce, badania internetu, telewizja kablowa, rynek telekomunikacyjny