eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaNajczęściej cytowane media XI 2023. TVN24 znów liderem

Najczęściej cytowane media XI 2023. TVN24 znów liderem

2023-12-21 09:24

Najczęściej cytowane media XI 2023. TVN24 znów liderem

TVN24 liderem najczęściej cytowanych mediów © DeshaCAM - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (14)

TVN24, Gazeta Wyborcza oraz RMF FM znalazły się na podium listopadowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce, autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów (IMM).

Przeczytaj także: Najczęściej cytowane media X 2023. TVN24 na czele

Jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów, w listopadzie 2023 roku stacja TVN24 była cytowana ponad 4,6 tys. razy, Gazeta Wyborcza - ponad 3,7 tys. razy, a RMF FM - przeszło 3,5 tys. razy.

TVN24 wysoki wynik zawdzięcza m.in. cytowaniom rozmowy Moniki Olejnik z nowym marszałkiem Sejmu Szymonem Hołownią w programie „Kropka nad i”. Dziennikarze TVN24 jako pierwsi podali też informację o przypadkowym śmiertelnym postrzeleniu 21-letniego żołnierza przez myśliwego w Szczecinie.

Gazetę Wyborczą cytowano za sprawą tekstu Wojciecha Czuchnowskiego na temat zeznań w prokuraturze byłego agenta CBA Tomasza Kaczmarka. „Agent Tomek” zeznał m.in., że na polecenie swoich byłych przełożonych przekazywał dokumenty dziennikarzom mediów sprzyjających PiS.

RMF FM jako pierwsza podała informację o tym, że przebywający w areszcie Włodzimierz Karpiński wyraził zgodę na objęcie mandatu europosła. Karpiński został zatrzymany w związku z tzw. aferą śmieciową i zarzutami o korupcję, ale objęcie mandatu europosła oznacza, że wyjdzie na wolność.

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze media - listopad 2023

TVN24 ponownie z tytułem najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce.


Prasa


W listopadzie 2023 najczęściej cytowanym tytułem prasowym była Gazeta Wyborcza. Na miejscu drugim Rzeczpospolita, a trzecie miejsce zajął Fakt.

fot. mat. prasowe

Prasa

Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita i Fakt z największą liczbą cytowań w prasie.


Tygodniki i dwutygodniki


Najczęściej cytowanym tygodnikiem listopada był Wprost, który wraca na miejsce lidera po dwóch miesiącach. Na drugim miejscu podium znalazła się Viva, a na trzecim Sieci.

fot. mat. prasowe

Tygodniki i dwutygodniki

Wprost na szczycie zestawienia tygodników i dwutygodników.


Miesięczniki i dwumiesięczniki


Pierwsze miejsce rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników zajmuje miesięcznik Press. Forbes na miejscu drugim. Na miejscu trzecim - Twój Styl.

fot. mat. prasowe

Miesięczniki i dwumiesięczniki

Press znów liderem miesięczników i dwumiesięczników.


Telewizja


Wśród stacji telewizyjnych w listopadzie 2023 na miejscu lidera TVN24 z wynikiem 4,6 tys. cytowań. Drugie miejsce zajmuje Polsat News, cytowana niespełna 3 tys. razy. Na miejscu trzecim TVP Info.

fot. mat. prasowe

Telewizja

TVN24 dominuje wśród stacji telewizyjnych.


Radio


RMF FM z 3,5 tys. cytowań zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Druga pozycja należy do Radia Zet, a trzecia do Programu I Polskiego Radia.

fot. mat. prasowe

Radio

RMF FM wciąż najbardziej opiniotwórczą stacją radiową.


Portale internetowe


Na pierwsze miejsce w rankingu portali internetowych powraca Wirtualna Polska z wynikiem ponad 3,5 tys. powołań. Redakcja jako pierwsza podała informację, że poszukiwany za zabójstwo swojego 6-letniego syna Grzegorz Borys popełnił samobójstwo, co cytowały inne media. Na drugim miejscu z liczbą ponad 3,1 tys. wzmianek znajduje się Onet, a trzecie z wynikiem niespełna 2,2 tys. powołań należy do Interii.

fot. mat. prasowe

Portale internetowe

Wirtualna Polska wraca na pozycję lidera w zestawieniu portali internetowych.


Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe


Business Insider zajmuje pierwsze miejsce w rankingu portali biznesowych. Druga pozycja należy do Money. Trzecia pozycja należy do Bankiera.

fot. mat. prasowe

Media ekonomiczne i biznesowe – portale

Business Insider ponownie na szczycie rankingu portali o profilu ekonomiczno–biznesowym.


Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się Rzeczpospolita (blisko 3,5 tys. powołań). Kolejne miejsce, analogicznie jak w ubiegłym miesiącu, zajmuje Dziennik Gazeta Prawna. Podium zamyka Puls Biznesu.

fot. mat. prasowe

Media ekonomiczne i biznesowe – prasa

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się Rzeczpospolita.


Media o tematyce zdrowotnej


Na pierwszym miejscu rankingu mediów o tematyce zdrowotnej pozostaje Rynek Zdrowia, do którego inne media odwoływały się 141 razy. Redakcja informowała m.in. o tym, że były już prokurator generalny Zbigniew Ziobro złożył wniosek do Trybunału Konstytucyjnego o zbadanie, czy artykuły ustawy o izbach lekarskich dotyczące przynależności do samorządu lekarskiego i istnienia sądów lekarskich są zgodne z Konstytucją RP. Drugie miejsce zestawienia zajmuje Puls Medycyny, a trzecie Medonet.

fot. mat. prasowe

Media o tematyce zdrowotnej

Na pierwszym miejscu rankingu mediów o tematyce zdrowotnej pozostaje Rynek Zdrowia.


Media o tematyce sportowej


Po raz kolejny TVP Sport znajduje się na czołowej pozycji wśród najbardziej opiniotwórczych mediów sportowych. Stacja była cytowana ponad 1,2 tys. razy m.in. za sprawą wywiadu z selekcjonerem Michałem Probierzem po meczu reprezentacji Polski z Czechami, którym zakończyła się grupowa faza eliminacji do Euro 2024. Na kolejnej pozycji uplasował się Przegląd Sportowy, a ostatnie miejsce podium należy do portalu Meczyki.

fot. mat. prasowe

Media o tematyce sportowej

TVP Sport utrzymuje pozycję lidera wśród mediów sportowych.


Media regionalne


W listopadzie liderem wśród mediów regionalnych zostaje Radio Poznań. Drugie miejsce należy do Gazety Krakowskiej, a trzecie do Gazety Wrocławskiej.

fot. mat. prasowe

Media regionalne

W listopadzie liderem wśród mediów regionalnych zostaje Radio Poznań.


Wydawnictwa


Na pozycję lidera rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw powraca grupa Ringier Axel Springer, której redakcje monitorowane przez IMM w ramach badania (Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Plejada, Przegląd Sportowy, Medonet) były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce łącznie przeszło 8,2 tys. razy. Na drugim miejscu – z różnicą zaledwie 24 powołań – znajduje się Agora z wynikiem ponad 8,2 tys. wzmianek (Gazeta Wyborcza, Sport.pl, Radio Plus, Plotek.pl, TOK FM, Gazeta.pl, Radio ZET). Ostatnie miejsce podium należy do Cyfrowego Polsatu z liczbą niespełna 6,5 tys. odwołań (Polsat, Polsat News, Polsat Sport, Interia, Pomponik, TV4).

fot. mat. prasowe

Wydawnictwa

Ringier Axel Springer powraca na fotel lidera rankingu TOP 10 wydawnictw.


Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 60 676 przekazach pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 – 30 listopada 2023 roku. Od 1 września br. Instytut Monitorowania Mediów rozszerzył próbę badawczą źródeł mediowych o ponad 40 stacji telewizyjnych oraz ponad 200 rozgłośni radiowych.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: