Najczęściej cytowane media XI 2023. TVN24 znów liderem
2023-12-21 09:24
TVN24 liderem najczęściej cytowanych mediów © DeshaCAM - Fotolia.com
Przeczytaj także: Najczęściej cytowane media X 2023. TVN24 na czele
Jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów, w listopadzie 2023 roku stacja TVN24 była cytowana ponad 4,6 tys. razy, Gazeta Wyborcza - ponad 3,7 tys. razy, a RMF FM - przeszło 3,5 tys. razy.TVN24 wysoki wynik zawdzięcza m.in. cytowaniom rozmowy Moniki Olejnik z nowym marszałkiem Sejmu Szymonem Hołownią w programie „Kropka nad i”. Dziennikarze TVN24 jako pierwsi podali też informację o przypadkowym śmiertelnym postrzeleniu 21-letniego żołnierza przez myśliwego w Szczecinie.
Gazetę Wyborczą cytowano za sprawą tekstu Wojciecha Czuchnowskiego na temat zeznań w prokuraturze byłego agenta CBA Tomasza Kaczmarka. „Agent Tomek” zeznał m.in., że na polecenie swoich byłych przełożonych przekazywał dokumenty dziennikarzom mediów sprzyjających PiS.
RMF FM jako pierwsza podała informację o tym, że przebywający w areszcie Włodzimierz Karpiński wyraził zgodę na objęcie mandatu europosła. Karpiński został zatrzymany w związku z tzw. aferą śmieciową i zarzutami o korupcję, ale objęcie mandatu europosła oznacza, że wyjdzie na wolność.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze media - listopad 2023
Prasa
W listopadzie 2023 najczęściej cytowanym tytułem prasowym była Gazeta Wyborcza. Na miejscu drugim Rzeczpospolita, a trzecie miejsce zajął Fakt.
fot. mat. prasowe
Tygodniki i dwutygodniki
Najczęściej cytowanym tygodnikiem listopada był Wprost, który wraca na miejsce lidera po dwóch miesiącach. Na drugim miejscu podium znalazła się Viva, a na trzecim Sieci.
fot. mat. prasowe
Tygodniki i dwutygodniki
Miesięczniki i dwumiesięczniki
Pierwsze miejsce rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników zajmuje miesięcznik Press. Forbes na miejscu drugim. Na miejscu trzecim - Twój Styl.
fot. mat. prasowe
Miesięczniki i dwumiesięczniki
Telewizja
Wśród stacji telewizyjnych w listopadzie 2023 na miejscu lidera TVN24 z wynikiem 4,6 tys. cytowań. Drugie miejsce zajmuje Polsat News, cytowana niespełna 3 tys. razy. Na miejscu trzecim TVP Info.
fot. mat. prasowe
Telewizja
Radio
RMF FM z 3,5 tys. cytowań zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Druga pozycja należy do Radia Zet, a trzecia do Programu I Polskiego Radia.
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
Na pierwsze miejsce w rankingu portali internetowych powraca Wirtualna Polska z wynikiem ponad 3,5 tys. powołań. Redakcja jako pierwsza podała informację, że poszukiwany za zabójstwo swojego 6-letniego syna Grzegorz Borys popełnił samobójstwo, co cytowały inne media. Na drugim miejscu z liczbą ponad 3,1 tys. wzmianek znajduje się Onet, a trzecie z wynikiem niespełna 2,2 tys. powołań należy do Interii.
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe
Business Insider zajmuje pierwsze miejsce w rankingu portali biznesowych. Druga pozycja należy do Money. Trzecia pozycja należy do Bankiera.
fot. mat. prasowe
Media ekonomiczne i biznesowe – portale
Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się Rzeczpospolita (blisko 3,5 tys. powołań). Kolejne miejsce, analogicznie jak w ubiegłym miesiącu, zajmuje Dziennik Gazeta Prawna. Podium zamyka Puls Biznesu.
fot. mat. prasowe
Media ekonomiczne i biznesowe – prasa
Media o tematyce zdrowotnej
Na pierwszym miejscu rankingu mediów o tematyce zdrowotnej pozostaje Rynek Zdrowia, do którego inne media odwoływały się 141 razy. Redakcja informowała m.in. o tym, że były już prokurator generalny Zbigniew Ziobro złożył wniosek do Trybunału Konstytucyjnego o zbadanie, czy artykuły ustawy o izbach lekarskich dotyczące przynależności do samorządu lekarskiego i istnienia sądów lekarskich są zgodne z Konstytucją RP. Drugie miejsce zestawienia zajmuje Puls Medycyny, a trzecie Medonet.
fot. mat. prasowe
Media o tematyce zdrowotnej
Media o tematyce sportowej
Po raz kolejny TVP Sport znajduje się na czołowej pozycji wśród najbardziej opiniotwórczych mediów sportowych. Stacja była cytowana ponad 1,2 tys. razy m.in. za sprawą wywiadu z selekcjonerem Michałem Probierzem po meczu reprezentacji Polski z Czechami, którym zakończyła się grupowa faza eliminacji do Euro 2024. Na kolejnej pozycji uplasował się Przegląd Sportowy, a ostatnie miejsce podium należy do portalu Meczyki.
fot. mat. prasowe
Media o tematyce sportowej
Media regionalne
W listopadzie liderem wśród mediów regionalnych zostaje Radio Poznań. Drugie miejsce należy do Gazety Krakowskiej, a trzecie do Gazety Wrocławskiej.
fot. mat. prasowe
Media regionalne
Wydawnictwa
Na pozycję lidera rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw powraca grupa Ringier Axel Springer, której redakcje monitorowane przez IMM w ramach badania (Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Plejada, Przegląd Sportowy, Medonet) były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce łącznie przeszło 8,2 tys. razy. Na drugim miejscu – z różnicą zaledwie 24 powołań – znajduje się Agora z wynikiem ponad 8,2 tys. wzmianek (Gazeta Wyborcza, Sport.pl, Radio Plus, Plotek.pl, TOK FM, Gazeta.pl, Radio ZET). Ostatnie miejsce podium należy do Cyfrowego Polsatu z liczbą niespełna 6,5 tys. odwołań (Polsat, Polsat News, Polsat Sport, Interia, Pomponik, TV4).
fot. mat. prasowe
Wydawnictwa
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 60 676 przekazach pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 – 30 listopada 2023 roku. Od 1 września br. Instytut Monitorowania Mediów rozszerzył próbę badawczą źródeł mediowych o ponad 40 stacji telewizyjnych oraz ponad 200 rozgłośni radiowych.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)