Najpopularniejsze marki w Polsce 2023: Allegro, Rossmann i Lidl
2024-01-18 12:53
Przeczytaj także: Allegro, Lidl i Rossmann to najsilniejsze marki roku 2023
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
- Które marki są najbardziej popularne wśród konsumentów w Polsce?
- Jakie są najprężniej rozwijające się marki?
Ranking Yougov Best Brands powstał na podstawie indeksu YouGov BrandIndex. Jest on miarą całościowej kondycji marki obliczonej z następujących wskaźników: ogólnej opinii, oceny jakości, wartości, satysfakcji, rekomendacji i reputacji jako pracodawcy. W ciągu roku zbieramy dane z wielu tysięcy ankiet realizowanych dla kilkuset marek obecnych na naszym rynku.
W tym roku przedstawiamy zestawienie TOP 10 najsilniejszych marek oraz TOP Improvers – listę firm, które znacząco poprawiły swój wynik w porównaniu z ubiegłym rokiem.
W Polsce trzy pierwsze miejsca rankingu YouGov Best Brands zajmują marki Allegro, Rossmann i Lidl. Tuż poza podium, z różnicą zaledwie 0,2 p.p., znalazł się E. Wedel. Bardzo dobre wyniki odnotowały marki Winiary, Blik, Lubella, Pudliszki, Milka oraz Biedronka.
fot. mat. prasowe
TOP10 Best Brands 2023
W Polsce trzy pierwsze miejsca rankingu YouGov Best Brands zajmują marki Allegro, Rossmann i Lidl.
Ranking TOP 10 Improvers prezentuje firmy, które osiągnęły najwyższy wzrost wyników w stosunku do roku ubiegłego. W czołowej trójce znalazły się marki Action, Erli, Revolut. Poza podium mamy marki Dealz i Blik, a na dalszych miejscach PayPo, Kia, Vinted, a na ostatnich miejscach w TOP 10 Dino i Fiat (ex aequo) oraz Google Pay i Aldi (także ex aequo).
fot. mat. prasowe
TOP 10 Improvers 2023
W czołowej trójce znalazły się marki Action, Erli, Revolut.
Trzeba przy tym zauważyć, że wśród setek marek monitorowanych przez Inquiry w badaniu YouGov BrandIndex, w tym roku tylko nieliczne zanotowały wzrost, jeśli chodzi o siłę marki i pozycję na rynku. Rok 2023 upłynął pod znakiem ograniczonych budżetów marketingowych, a to przełożyło się na słabe wyniki bardzo wielu marek w naszym badaniu.
Na liście YouGov Best Brands znajdują się marki, które od lat konsekwentnie pracują nad swoim wizerunkiem i relacją z konsumentami. Jednak zestawienie Top Improvers pokazuje, że marketerzy mają za sobą trudny rok. Nikt nie osiągnął spektakularnego sukcesu, a wiele marek odnotowało duże spadki. – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska firmy Inquiry.
Inquiry.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)