eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyBranża PR w mediach X 2006

Branża PR w mediach X 2006

2006-11-17 01:26

Branża PR w mediach X 2006

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Tej jesieni polityka króluje nie tylko na wyborczych plakatach i billboardach, ale i w rankingu PRoto o branży PR w mediach. Politycy interesowali się poradami specjalistów ds. public relations, a media chętnie komentowały wizerunki poszczególnych kandydatów.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IX 2006

Październikowy raport wizerunkowy branży PR obejmuje 138 publikacji. Największy ich odsetek stanowi 28 materiałów dotyczących PR-u politycznego i 24 publikacje dotyczące wizerunku Polski. Wśród najczęściej poruszanych tematów przez dziennikarzy znalazły się również opisy branży public relations (25 materiałów) oraz porady specjalistów (12 materiałów).

Najczęściej o branży public relations w październiku 2006 pisały dzienniki – artykuły z gazet codziennych stanowią 64% wszystkich publikacji. Wśród nich na pierwszym miejscu znalazł się Puls Biznesu, który zamieścił 24 artykuły poświęcone branży PR.

fot. mat. prasowe

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji


Badanie informacji cytujących lub wzmiankujących osoby i firmy w kontekście PR objęło aż 143 publikacje i wykazało, że osobą najczęściej cytowaną w październiku w związku z public relations był Piotr Tymochowicz (7 materiałów). Tymochowicz utrzymał się tym samym na szczycie listy głównie dzięki doniesieniom o wizerunku kandydatów w wyborach samorządowych. Pośród nich znalazła się informacja o tym, że Piotr Tymochowicz doradzał w kampanii wyborczej Włodzimierzowi Całce, kandydatowi na prezydenta Warszawy. Specjaliści ocenili współpracę panów jako taką, która nie ma szans powodzenia.

fot. mat. prasowe

Najczęściej cytowane/wzmiankowane osoby w kontekście PR

Najczęściej cytowane/wzmiankowane osoby w kontekście PR

Ponadto, w październiku ponownie wiele publikacji poświęconych było promocji i wizerunkowi Polski za granicą. Hanna Tobolska na łamach Gazety Prawnej pisała o rozproszonej promocji naszego kraju. „Lekarstwem na brak koordynacji działań promocyjnych ma być powołanie na bazie PAIiIZ Polskiej Agencji Handlu i Inwestycji Zagranicznych (PAHiIZ). Nowa superagencja ma wyeliminować dotychczasowy brak przepływu informacji i koordynacji w działaniach promocyjnych Polski, a tym samym być gwarantem bardziej efektywnego wykorzystania środków przeznaczonych co roku na ten cel w ustawie budżetowej” – pisała Tobolska. Zdaniem Tomasa Urbana, korespondenta Sueddeutsche Zeitung, główne tendencje w promocji Polski są właściwe, a tym, co szkodzi wizerunkowi kraju jest „niezbyt jasny obraz tego, co się dzieje na scenie politycznej”.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: