Czego pragną konsumenci? Kantar przedstawia trendy na 2024 rok
2024-01-30 10:53
Konsumenci poszukują ukojenia © Jürgen Rübig z Pixabay
Pojawiła się najnowsza odsłona opracowania Kantar Global MONITOR 2024, a w nim informacje odnośnie trendów konsumenckich oraz ich implikacjach dla świata marketingu i komunikacji. Okazuje się, że w nadchodzących miesiącach na zachowania konsumentów wpływać będą takie kwestie jak poszukiwanie ukojenia i bezpieczeństwa.
Przeczytaj także: Po pierwsze jakość produktu, a po drugie? Jak wybierają konsumenci?
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
- Jakie funkcje i role muszą spełniać produkty i usługi, których poszukują konsumenci?
- Jak duża jest wśród konsumentów skłonność do ryzyka?
- Z jakich powodów aż 2/3 globalnych konsumentów straciło zaufanie do organizacji?
Kilka liczb:
- 68% Świat staje się coraz bardziej nieprzewidywalny
- 57% Martwię się rosnącymi kosztami życia
- 72% Niepokoi mnie ryzyko katastrof naturalnych
- 59% Globalizacja ma pozytywny wpływ na mój kraj
- 70% Zróżnicowanie kultur i idei jest konieczne dla rozwoju mojego kraju
- 72%Technologia pozwala mi iść do przodu
Brak poczucia pewności wynikający z kryzysów, przechodzi w stan permanentny. Odpowiedzią na to jest przybranie na znaczeniu potrzeb związanych z ukojeniem i bezpieczeństwem
fot. Jürgen Rübig z Pixabay
Konsumenci poszukują ukojenia
Ukojenie
Poszukujemy produktów i usług, które pozwalają nam się uspokoić, zrelaksować, zadbać o siebie. W trudnych czasach lubimy sprawiać sobie drobne przyjemności. Rośnie znaczenie takich wartości życiowych, jak empatia, uważność.
Na codzienny stres często też reagujemy ucieczką, np. nostalgią za czasami dzieciństwa i beztroski. Rośnie korzystanie z urządzeń mobilnych w celu oglądania telewizji i streamów, przybywa graczy – uciekamy w kierunku łatwo dostępnej rozrywki.
Uspokojenie łączy się również z rosnącą potrzebą wspólnotowości i empatii. 67% chciałoby mieć wokół siebie więcej ludzi, na których można liczyć (60% w 2018).
Bezpieczeństwo
Utrzymuje się niechęć do podejmowania ryzyka, 66% w 2023, vs 58% w 2018. Skłonność do oszczędzania i poszukiwania okazji pojawia się coraz silniej wśród konsumentów z pokolenia Millenialsów i Zetek. Ponad połowa z nich twierdzi, że bacznie przygląda się swoim rachunkom.
Ochrona własnej prywatności zawsze była wysoko w rankingu wartości życiowych, ale w ostatnim czasie jeszcze silniej wzrosła. Ludzie częściej obawiają się, gdzie trafiają ich dane osobowe i co się z nimi dzieje. 85% chce więcej zrobić, aby ochronić swoją prywatność w świecie cyfrowym, a 65% konsumentów globalnie straciło zaufanie do organizacji ze powodu wykorzystania AI. W świecie ryzyk i potrzeby bezpieczeństwa rośnie siła zachowania własnej kultury, stylu życia i tradycji.
Globalne trendy oraz ich lokalne manifestacje stają się coraz bardziej istotnym źródłem informacji dla biznesu. Wiedza o nich pomaga firmom skutecznie nawiązywać interakcje z konsumentami, utrzymać ich uwagę i budować zaufanie. Kantar Global MONITOR wspomaga Klientów w zrozumieniu kluczowych trendów i ich lokalnych przejawów, a także w identyfikacji sygnałów rynkowych dotyczących przyszłych innowacji. Narzędzie to wspomaga procesy rozwoju nowych produktów i usług, oraz wspiera budowanie kompetencji foresightowych w zespołach.” - Komentuje wnioski płynące z Kantar Global MONITOR Robert Krosnowski, Strategic Consulting Director w Kantar Insights.
O projekcie Global MONITOR
Globalny projekt doradczy oparty o dane z badań ilościowych (36 000 wywiadów, 28 rynków, w tym Polska, respondenci w wieku 13+) wzbogacony o obserwacje, analizy i interpretacje Cultural Streetscapers – osób, które na co dzień w różnych zakątkach świata poszukują innowacji i manifestacji trendów. Global Consumer Trends dostępny jest w formie dedykowanego opracowania, a sam dostęp do wszystkich danych źródłowych Kantar Global MONITOR (możliwość analiz 5 lat wstecz) i raportów (w tym Global Consumer Trends) możliwy jest w formie rocznej subskrypcji.
Przeczytaj także:
Europejski konsument na rynku. Jak kupujemy?
oprac. : eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
zachowania konsumentów, decyzje zakupowe, zakupy, konsumenci, bezpieczeństwo danych, trendy konsumenckie, rok 2024
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)