Najczęściej cytowane media 2023. Rzeczpospolita liderem
2024-02-01 08:47
Rzeczpospolita najczęściej cytowana w 2023 roku © Andrys Stienstra z Pixabay
Przeczytaj także: Najczęściej cytowane media XI 2023. TVN24 znów liderem
Rzeczpospolitą zacytowano w ubiegłym roku łącznie 33,9 tys. razy. Informacje TVN24 podawano w innych mediach przeszło 33 tys. razy. Wirtualna Polska cytowana była ponad 32,5 tys. razy.fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze media - 2023
Prasa
W 2023 roku najczęściej cytowanym tytułem prasowym była Rzeczpospolita. Na miejscu drugim z 30,7 tys. powołań Gazeta Wyborcza. Trzecie miejsce zajął Fakt, do którego informacji w ubiegłym roku inne media odnosiły się blisko 22,9 tys. razy.
fot. mat. prasowe
Tygodniki i dwutygodniki
Najczęściej cytowanym tygodnikiem 2023 roku był Wprost, cytowany blisko 4,5 tys. razy. Na drugim miejscu podium znalazła się Viva z 4,4 tys. odwołań, a na trzecim Do Rzeczy z 4,4 tys. wzmianek.
fot. mat. prasowe
Tygodniki i dwutygodniki
Miesięczniki i dwumiesięczniki
Pierwsze miejsce rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników 2023 roku zajmuje Forbes, cytowany 2,2 tys. razy. Do tytułu odnoszono się m.in. w kontekście publikacji listy najlepiej zarabiających sportsmenek świata, na czele której uplasowała się Iga Świątek. Na miejscu drugim uplasował się miesięcznik Press, z liczbą blisko 1,7 tys. cytowań. Na miejscu trzecim - Twój Styl.
fot. mat. prasowe
Miesięczniki i dwumiesięczniki
Telewizja
Wśród stacji telewizyjnych w 2023 roku na miejscu lidera TVN24 z wynikiem ponad 33 tys. cytowań. Drugie miejsce zajmuje Polsat News, cytowana 23,7 tys. razy. Na miejscu trzecim TVP Info.
fot. mat. prasowe
Telewizja
Radio
RMF FM z 32,5 tys. cytowań zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Druga pozycja należy do Radia Zet z 26,2 tys. cytowań, a trzecia do Programu I Polskiego Radia.
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
Na czele kategorii portali utrzymuje się Wirtualna Polska, do której informacji odwoływano się ponad 32,5 tys. razy. Z liczbą przeszło 30 tys. wzmianek miejsce drugie zajął Onet. Podium zamyka Interia wzmiankowana blisko 19,4 tys. razy.
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe
W zestawieniu najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych w kategorii mediów ekonomicznych i biznesowych wyraźnie dominuje Rzeczpospolita (blisko 33,9 tys. wzmianek). Druga pozycja należy do Dziennika Gazety Prawnej (blisko 11,4 tys. cytowań), a trzecia do Forbesa (niespełna 2,2 tys. odwołań).
fot. mat. prasowe
Media ekonomiczne i biznesowe – prasa
Z kolei ranking najbardziej opiniotwórczych portali ekonomicznych i biznesowych otwiera Money z wynikiem blisko 6,3 tys. powołań. Drugie miejsce należy do Business Insider z wynikiem przeszło 6,2 tys. cytowań, a podium zamyka Bankier, cytowany ponad 2,2 tys. razy.
fot. mat. prasowe
Media ekonomiczne i biznesowe – portale
Media o tematyce zdrowotnej
Na pierwszym miejscu rankingu mediów o tematyce zdrowotnej w 2023 roku znalazł się Rynek Zdrowia, do którego inne media odwoływały się blisko 1,5 tys. razy. Drugie miejsce zestawienia zajmuje Medonet z liczbą 991 cytowań, natomiast zaledwie 91 cytowań mniej ma Puls Medycyny, który zamyka podium.
fot. mat. prasowe
Media o tematyce zdrowotnej
Media o tematyce sportowej
TVP Sport znajduje się na czołowej pozycji wśród najbardziej opiniotwórczych mediów sportowych z liczbą przeszło 9,2 tys. powołań. Na kolejnej pozycji uplasował się Przegląd Sportowy, na który powoływano się ponad 6,7 tys. razy, a ostatnie miejsce podium należy do portalu Meczyki – przeszło 3,5 tys. cytowań.
fot. mat. prasowe
Media o tematyce sportowej
Media regionalne
Pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych zajmuje Gazeta Krakowska, której materiały cytowano w innych mediach 1,4 tys. razy. Drugie miejsce w rankingu należy do Radia Poznań, które odnotowało blisko 1,2 tys. wzmianek. Podium zamyka Radio Gdańsk z liczbą 968 cytowań.
fot. mat. prasowe
Media regionalne
Wydawnictwa
Pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych wydawnictw ubiegłego roku utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Plejada i Przegląd Sportowy były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce ponad 79,2 tys. razy. Na drugie miejsce awansuje grupa Agora z łącznym wynikiem blisko 76 tys. wzmianek badanych tytułów: Gazeta Wyborcza, Sport.pl, Radio Plus, Plotek.pl, TOK FM, Gazeta.pl i Radio ZET. Podium zamyka Cyfrowy Polsat reprezentowany przez Polsat, Polsat News, Polsat Sport, Interię, Pomponik oraz TV4, do których dziennikarze w Polsce odwoływali się łącznie prawie 55,9 tys. razy.
fot. mat. prasowe
Wydawnictwa
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 563 478 przekazach pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 stycznia – 31 grudnia 2023 roku. Od 1 września 2023 roku Instytut Monitorowania Mediów rozszerzył próbę badawczą źródeł mediowych o ponad 40 stacji telewizyjnych oraz ponad 200 rozgłośni radiowych.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)