Ponad 1500 marek w polskich centrach handlowych
2024-02-19 08:35
W centrach handlowych działa ponad 1500 marek © Syed Zaidi z Pixabay
Przeczytaj także: Moda: polskie sieci handlowe nie ustępują zagranicznym
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
- Na co wskazuje liczba marek obecnych w centrach handlowych?
- Które branże mają najsilniejszą reprezentację?
- Jakie sieci handlowe zadebiutowały na polskim rynku w minionym roku?
Liczba 1532 marek w analizowanych przez Polską Radę Centrów Handlowych obiektach wskazuje na dojrzałość i dobrą kondycję branży. Do najważniejszych branż obecnych w centrach handlowych należą: moda i akcesoria, do tej grupy zalicza się 35% marek, gastronomia z 20% udziałem oraz towary specjalistyczne, w tym księgarnie czy sieci z biżuterią i zegarkami, stanowiące 12% obecnych w galeriach handlowych marek. Te dane oraz rosnąca dynamika debiutów kolejnych podmiotów, potwierdzają efektywność centrów handlowych jako kluczowego kanału sprzedaży w Polsce - mówi Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.
fot. Syed Zaidi z Pixabay
W centrach handlowych działa ponad 1500 marek
Udział marek w najważniejszych branżach obecnych w analizowanych centrach handlowych:
- moda i akcesoria: 35%,
- gastronomia: 20%,
- towary specjalistyczne (księgarnie, biżuteria i zegarki, inne): 12%,
- zdrowie i uroda: 11%,
- usługi: 8%.
Z danych PRCH wynika, że w ciągu ostatnich 10 lat w strukturze branż obecnych w polskich centrach handlowych kluczowa pozostała rola branży modowej (wzrost o 2%), podwoił się udział gastronomii, a o połowę zmniejszył się udział marek z branży usług.
W 2023 r. na polskim rynku zadebiutowało najwięcej marek od 4 lat - wynika z danych Cushman & Wakefield. Łącznie, jak podaje Colliers, było to 30 nowych sieci handlowych z różnych branż, m.in. Woolworth, Popeyes, Helly Hansen, Hugo, JOTT czy Lush. Eksperci Cushman & Wakefield prognozują, że kolejni inwestorzy handlowi są zainteresowani wejściem na polski rynek, szczególnie dotyczy to sieci wywodzących się z Ukrainy, które w 2023 roku odpowiadały za 30% debiutów.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)