eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyZakupy online (ale nie spożywcze) wybiera już 88 proc. Polaków

Zakupy online (ale nie spożywcze) wybiera już 88 proc. Polaków

2024-03-14 00:44

Zakupy online (ale nie spożywcze) wybiera już 88 proc. Polaków

88 proc. Polaków robi zakupy w internecie © sp4764 - Fotolia.com

Zakupy online szturmem zdobyły serca kupujących. Z opracowanego przez Santander Consumer Bank raportu „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci” wynika, że przez internet kupuje już 88 proc. Polaków. Poszczególne kategorie zakupowe cieszą się dość zróżnicowaną popularnością, a są i takie produkty, po które znacznie chętniej udajemy się do sklepów stacjonarnych.

Przeczytaj także: E-commerce: Polacy pokochali platformy marketplace

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Które kategorie produktów i dlaczego Polacy najchętniej kupują przez internet?
  • Czym różnią się zakupy online kobiet i mężczyzn?
  • Jakie produkty wolimy kupować stacjonarnie?

Możliwość bezproblemowego zwrotu towaru sprawia, że większość chętnie kupuje ubrania i buty bez ich mierzenia – aż 59 proc. respondentów z grupy kupującej online stwierdziło, że to właśnie te artykuły zamawiają najczęściej przez internet.

Dodatkowo ponad dwie trzecie Polaków kupujących w sieci (35 proc.) zamawia w ten sposób kosmetyki, a co trzeci (29 proc.) elektronikę. Mniej popularny jest zakup leków i suplementów diety (23 proc.) oraz sprzętu RTV i AGD (22 proc.). Najrzadziej w ten sposób zamawiana jest biżuteria (6 proc. ankietowanych kupujących w sieci).

fot. sp4764 - Fotolia.com

88 proc. Polaków robi zakupy w internecie

Ponad połowa ankietowanych Polaków z grupy, która robi zakupy online (59 proc.) najczęściej zamawia w sieci odzież i obuwie – wynika z najnowszego raportu Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci”.


Dla jednych kosmetyki, dla drugich elektronika


Rodzaj artykułów najchętniej kupowanych przez internet różni się w zależności od płci – komentuje Patryk Perliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Klientami Biznesowymi z Santander Consumer Banku. - Najbardziej popularne wśród ankietowanych Polek kupujących online kategorie to moda oraz produkty beauty. Blisko trzy czwarte (73 proc.) z nich woli zamawiać online ubrania lub buty, a 53 proc. kosmetyki. Dla kontrastu w tych kategoriach odsetek panów wynosi odpowiednio 44 i 14 proc.

Mężczyźni kupujący online częściej od kobiet decydują się na zakup elektroniki w sieci. Podobnie wygląda sytuacja w odniesieniu do sprzętów RTV i AGD. Już jedna trzecia mężczyzn kupujących w sieci zamawia je online w porównaniu do 12 proc. kobiet. Panowie także częściej kupują w internecie sprzęt sportowy. Tę odpowiedź wybrało 23 proc. ankietowanych mężczyzn, którzy robią zakupy online w porównaniu z 6 proc. kobiet kupujących w sieci.

Żywność wybieramy głównie stacjonarnie


Zakupy online mają wiele zalet, lecz mimo wszystko niektóre artykuły Polacy preferują wybrać podczas wizyty w sklepie stacjonarnym. W badaniu „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci” co dziewiąty respondent z grupy, która robi zakupy online odpowiedział, że artykuły spożywcze częściej kupują w tradycyjny sposób (91 proc.). Nie jest to zaskoczenie głównie przez wzgląd na potencjalny lęk przed nieświeżą żywnością czy chęć wyboru produktu na własną rękę. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku zakupu ubrań. W tym wypadku konsumenci chętniej kupią je online niż stacjonarnie (49 proc. w porównaniu do 41 proc.).
Wygoda zakupów w sieci to coś, co zachwyciło miliony Polaków. Jest to ogromne ułatwienie dla wielu konsumentów. Warto pamiętać, że w przypadku gdy nie chcemy naruszać naszej poduszki finansowej, mogą pomóc nam w nich dopasowane produkty bankowe. Przykładowo, w Santander Consumer Banku można skorzystać z rat online dostępnych w ponad 3000 sklepów internetowych. Możliwość spłaty w ratach daje także karta Visa Comfort, dostępna bez wychodzenia z domu. Warto pomyśleć również nad skorzystaniem z kredytu równoratka do 20 000 zł ze stałą i równą ratą – mówi Patryk Perliński z Santander Consumer Banku.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 7-22 lutego 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków korzystająca z internetu. Próba n = 1000.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: