Jak blokowanie reklam wpływa na komunikację marketingową?
2024-03-22 10:16
![Jak blokowanie reklam wpływa na komunikację marketingową? [© Gerd Altmann z Pixabay] Jak blokowanie reklam wpływa na komunikację marketingową?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/blokowanie-reklam/Jak-blokowanie-reklam-wplywa-na-komunikacje-marketingowa-258725-200x133crop.jpg)
Jak blokowanie reklam wpływa na komunikację marketingową? © Gerd Altmann z Pixabay
Przeczytaj także: Adblock precz! Najbardziej kreatywne strategie walki z blokowaniem rekam
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
- Na jak dużą skalę polscy użytkownicy stosują oprogramowanie do blokowania reklam?
- Jak adblock wpływa na komunikację marketingową?
- Co jest dominującym powodem instalacji blokera reklam?
Skala zjawiska blokowania reklam w Polsce
Osiem lat temu udział użytkowników sieci stosujących oprogramowanie blokujące reklamy wzrastał o kilka punktów procentowych rocznie. Ostatnie badanie IAB Polska pokazuje, że odsetek dorosłych internautów stosujących adblocki w 2023 roku wyniósł 45 proc., co jest tylko nieznacznym wzrostem w stosunku do 42 proc. odnotowanych w 2017 roku. Najnowsze wyniki pokazują, że tempo rozwojowe zjawiska zdecydowanie wyhamowało i ustabilizowało się, a w najbliższych latach możemy spodziewać się utrzymania tego trendu.
Szacowana penetracja adblocków utrzymuje się od 7 lat na poziomie 42-45 proc., po uprzednich bardzo dynamicznych wzrostach, co świadczy o dojrzałości i nasyceniu rynku w tym zakresie. Ciekawi fakt, że w tym samym czasie o 10 punktów procentowych wzrósł odsetek osób dopuszczających komunikację marketingową. To może sugerować, że użytkownicy są bardziej skłonni do zaakceptowania reklam, ale pod warunkiem mniej inwazyjnej formy i lepszego dopasowania komunikatu marketingowego – mówi Paweł Korzeniowski, AdStack Architect z Ringier Axel Spirnger Polska.
fot. Gerd Altmann z Pixabay
Jak blokowanie reklam wpływa na komunikację marketingową?
Z badania IAB Polska wynika, że jedynie 5 proc. ogółu internautów blokuje reklamę online w sposób zdecydowany.
Jak adblocki wpływają na komunikację marketingową?
Z badania IAB Polska wynika, że jedynie 5 proc. ogółu internautów blokuje reklamę online w sposób zdecydowany. Ponad 80 proc. użytkowników adblocka dopuszcza pewne „rozluźnienie” blokady, korzystając z rozwiązań, które pomimo zainstalowania oprogramowania pozwalają na styczność z komunikacją marketingową. Połowa użytkowników stosuje tzw. white listy i zezwala na nienatrętne reklamy, 60 proc. nie blokuje wszystkich stron www, a 28 proc. nie korzysta z adblocków we wszystkich przeglądarkach.
Dominującym powodem instalacji adblocka jest determinacja użytkowników w eliminowaniu natrętnych reklam. Wnioski z raportu potwierdzają tezę, że edukacja branży i stawianie na coraz bardziej wartościowe, jakościowe treści jest niezbędna w skutecznym docieraniu do użytkowników z komunikacją marketingową.
Poszukiwanie nowych, kreatywnych sposób prezentacji reklam będzie dla branży nie mniejszym wyzwaniem niż budowanie zaufania użytkowników przez zapewnienie odpowiednich standardów ochrony danych i transparentności komunikatów – badanie pokazuje, że użytkownicy coraz bardziej zwracają uwagę na kwestie związane z bezpieczeństwem danych osobowych i prywatności online. Ochrona prywatności jest motywacją do instalowania adblocka dla aż 35 proc. internautów – komentuje Wiktor Gerliński, Ad Product Manager z Ringier Axel Springer Polska.
Obok szczegółowej analizy powodów korzystania z adblocków i ich wpływu na treści online, raport IAB Polska porusza kwestie związane z instalacją oprogramowania na różnych urządzeniach cyfrowych, pokazuje gotowość użytkowników do płatnej eliminacji reklam, omawia świadomość wpływu reklam na finansowanie treści, a także rozprawia się z pokutującymi wciąż mitami na temat adblocków.
![Blokowanie reklam: Polska liderem. Blokujemy najczęściej na świecie [© HaywireMedia - Fotolia.com] Blokowanie reklam: Polska liderem. Blokujemy najczęściej na świecie](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/skuteczna-reklama/Blokowanie-reklam-Polska-liderem-Blokujemy-najczesciej-na-swiecie-179898-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)