eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaNajczęściej cytowane media II 2024. TVN24, Wirtualna Polska i Gazeta Wyborcza na podium

Najczęściej cytowane media II 2024. TVN24, Wirtualna Polska i Gazeta Wyborcza na podium

2024-03-26 09:26

Najczęściej cytowane media II 2024. TVN24, Wirtualna Polska i Gazeta Wyborcza na podium

TVN24 liderem najczęściej cytowanych mediów ©  Pexels z Pixabay

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (14)

TVN24, Wirtualna Polska i Gazeta Wyborcza - tak wygląda podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w lutym 2024 roku, autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów (IMM).

Przeczytaj także: Najczęściej cytowane media 2023. Rzeczpospolita liderem

Stację TVN24 cytowano w lutym 2024 roku blisko 3,8 tys. razy. Pozycje lidera telewizja ta zawdzięcza m.in. rozmowie Moniki Olejnik z Borysem Budką, ministrem aktywów państwowych, który poinformował w programie „Kropka nad i” o planach wyłonienia nowego zarządu Orlenu w drodze konkursu.

Na Wirtualną Polskę inne media powoływały się niespełna 3,7 tys. razy. Gazeta Wyborcza wzmiankowana była 3,6 tys. razy.

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze media - luty 2024

TVN24, Wirtualna Polska i Gazeta Wyborcza w lutym na podium zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce


Prasa


W lutym 2024 roku roku najczęściej cytowanym tytułem prasowym była Gazeta Wyborcza. Na miejscu drugim z 3,5 tys. powołań Rzeczpospolita. Trzecie miejsce zajął Fakt, cytowany 2,1 tys. razy.

fot. mat. prasowe

Prasa

Gazeta Wyborcza najbardziej opiniotwórcza wśród tytułów prasowych.


Tygodniki i dwutygodniki


Najczęściej cytowanym tygodnikiem lutego 2024 roku był Newsweek. Na drugim miejscu podium znalazła się Viva, a na trzecim Do Rzeczy.

fot. mat. prasowe

Tygodniki i dwutygodniki

Newsweek awansuje o dwa miejsca i zostaje liderem wśród tygodników i dwutygodników.


Miesięczniki i dwumiesięczniki


Pierwsze miejsce rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników lutego 2024 roku zajmuje Press. Redakcja informowała, że Telewizyjna Agencja Informacyjna poszukuje nowych „paskowych”, czyli osób odpowiedzialnych za tworzenie komunikatów i nagłówków widocznych na dole ekranu w trakcie emisji audycji w TVP Info. W ostatnich latach były one często określano jako „propagandowe”, gdyż znajdowały się na nich treści, które wywoływały kontrowersje.

Forbes na miejscu drugim. Na miejscu trzecim - Twój Styl.

fot. mat. prasowe

Miesięczniki i dwumiesięczniki

Press otwiera ranking najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników


Telewizja


Wśród stacji telewizyjnych w lutym 2024 roku na miejscu lidera TVN24 z wynikiem ponad 3,8 tys. cytowań. Drugie miejsce zajmuje Polsat News, cytowana 2,5 tys. razy. Na miejscu trzecim TVP Info.

fot. mat. prasowe

Telewizja

TVN24 wciąż na czele stacji telewizyjnych


Radio


RMF FM z 2,8 tys. cytowań zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Dziennikarz rozgłośni Krzysztof Zasada dotarł do informacji, z których wynika, że premier Mateusz Morawiecki miał być jednym z polityków Prawa i Sprawiedliwości inwigilowanych za pomocą oprogramowania szpiegującego Pegasus. Druga pozycja należy do Radia Zet z 2,3 tys. cytowań, a trzecia do Programu I Polskiego Radia.

fot. mat. prasowe

Radio

RMF FM powraca na miejsce lidera zestawienia najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych.


Portale internetowe


Na czele kategorii portali Wirtualna Polska, do której informacji odwoływano się ponad 3,6 tys. razy. Z liczbą przeszło 3,2 tys. wzmianek miejsce drugie zajął Onet. Podium zamyka Interia wzmiankowana blisko 2,1 tys. razy.

fot. mat. prasowe

Portale internetowe

Wirtualna Polska liderem mediów internetowych.


Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe


Business Insider w lutym uzyskał 958 powołań w innych mediach i tym samym pozostaje na pozycji lidera zestawienia portali o profilu ekonomiczno-biznesowym. Redakcja rozmawiała z ministrem finansów Andrzejem Domańskim, który mówił o priorytetach ministerstwa, do których zaliczył m.in. zmiany w składce zdrowotnej. Na drugim miejscu plasuje się Money, a na trzecim Bankier.

fot. mat. prasowe

Media ekonomiczne i biznesowe – portale

Wśród portali o profilu ekonomiczno–biznesowym na czele wciąż Business Insider.


W zestawieniu najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym liderem pozostaje Rzeczpospolita. Drugie miejsce zajmuje Dziennik Gazeta Prawna. Na trzecim miejscu znajduje się Forbes.

fot. mat. prasowe

Media ekonomiczne i biznesowe – prasa

W zestawieniu najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym liderem pozostaje Rzeczpospolita.


Media o tematyce zdrowotnej


Pierwsze miejsce rankingu mediów o tematyce zdrowotnej należy do Rynku Zdrowia. Na drugim miejscu zestawienia plasuje się Medonet, a trzecia pozycja należy do Pulsu Medycyny.

fot. mat. prasowe

Media o tematyce zdrowotnej

Rynek Zdrowia, Medonet i Puls Medycyny na podium mediów o tematyce zdrowotnej.


Media o tematyce sportowej


W lutym pierwsze miejsce w rankingu mediów o tematyce sportowej zajmuje TVP Sport. Na drugie miejsce awansował Przegląd Sportowy, a trzecią pozycję zajmuje Eurosport.

fot. mat. prasowe

Media o tematyce sportowej

TVP Sport liderem zestawienia mediów sportowych.


Media regionalne


Gazeta Krakowska awansuje o cztery miejsca i plasuje się na pozycji lidera mediów regionalnych w lutym. Drugie miejsce w zestawieniu zajmuje Głos Wielkopolski. Trzecie miejsce należy do Radia Kielce.

fot. mat. prasowe

Media regionalne

Gazeta Krakowska za sprawą 190 cytowań awansuje o cztery miejsca i plasuje się na pozycji lidera mediów regionalnych w lutym.


Wydawnictwa


Pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw zajmuje grupa Ringier Axel Springer, której redakcje (Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Plejada, Przegląd Sportowy, Medonet) były cytowane przez inne media ponad 8,8 tys. razy. Na drugim miejscu znajduję się Agora z liczbą przeszło 8,3 tys. odwołań (Gazeta Wyborcza, Sport.pl, Radio Plus, Plotek.pl, TOK FM, Gazeta.pl, Radio ZET). Trzecia pozycja na podium należy do Cyfrowego Polsatu z liczbą blisko 6,2 tys. wzmianek (Polsat, Polsat News, Polsat Sport, Interia, Pomponik, TV4).

fot. mat. prasowe

Wydawnictwa

Ringier Axel Springer liderem rankingu wydawnictw.


Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 62 614 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

Badanie dotyczy okresu 1 – 29 lutego 2024 roku.



Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: