Najczęściej cytowane media II 2024. TVN24, Wirtualna Polska i Gazeta Wyborcza na podium
2024-03-26 09:26
TVN24 liderem najczęściej cytowanych mediów © Pexels z Pixabay
Przeczytaj także: Najczęściej cytowane media 2023. Rzeczpospolita liderem
Stację TVN24 cytowano w lutym 2024 roku blisko 3,8 tys. razy. Pozycje lidera telewizja ta zawdzięcza m.in. rozmowie Moniki Olejnik z Borysem Budką, ministrem aktywów państwowych, który poinformował w programie „Kropka nad i” o planach wyłonienia nowego zarządu Orlenu w drodze konkursu.Na Wirtualną Polskę inne media powoływały się niespełna 3,7 tys. razy. Gazeta Wyborcza wzmiankowana była 3,6 tys. razy.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze media - luty 2024
Prasa
W lutym 2024 roku roku najczęściej cytowanym tytułem prasowym była Gazeta Wyborcza. Na miejscu drugim z 3,5 tys. powołań Rzeczpospolita. Trzecie miejsce zajął Fakt, cytowany 2,1 tys. razy.
fot. mat. prasowe
Tygodniki i dwutygodniki
Najczęściej cytowanym tygodnikiem lutego 2024 roku był Newsweek. Na drugim miejscu podium znalazła się Viva, a na trzecim Do Rzeczy.
fot. mat. prasowe
Tygodniki i dwutygodniki
Miesięczniki i dwumiesięczniki
Pierwsze miejsce rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników lutego 2024 roku zajmuje Press. Redakcja informowała, że Telewizyjna Agencja Informacyjna poszukuje nowych „paskowych”, czyli osób odpowiedzialnych za tworzenie komunikatów i nagłówków widocznych na dole ekranu w trakcie emisji audycji w TVP Info. W ostatnich latach były one często określano jako „propagandowe”, gdyż znajdowały się na nich treści, które wywoływały kontrowersje.
Forbes na miejscu drugim. Na miejscu trzecim - Twój Styl.
fot. mat. prasowe
Miesięczniki i dwumiesięczniki
Telewizja
Wśród stacji telewizyjnych w lutym 2024 roku na miejscu lidera TVN24 z wynikiem ponad 3,8 tys. cytowań. Drugie miejsce zajmuje Polsat News, cytowana 2,5 tys. razy. Na miejscu trzecim TVP Info.
fot. mat. prasowe
Telewizja
Radio
RMF FM z 2,8 tys. cytowań zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Dziennikarz rozgłośni Krzysztof Zasada dotarł do informacji, z których wynika, że premier Mateusz Morawiecki miał być jednym z polityków Prawa i Sprawiedliwości inwigilowanych za pomocą oprogramowania szpiegującego Pegasus. Druga pozycja należy do Radia Zet z 2,3 tys. cytowań, a trzecia do Programu I Polskiego Radia.
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
Na czele kategorii portali Wirtualna Polska, do której informacji odwoływano się ponad 3,6 tys. razy. Z liczbą przeszło 3,2 tys. wzmianek miejsce drugie zajął Onet. Podium zamyka Interia wzmiankowana blisko 2,1 tys. razy.
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe
Business Insider w lutym uzyskał 958 powołań w innych mediach i tym samym pozostaje na pozycji lidera zestawienia portali o profilu ekonomiczno-biznesowym. Redakcja rozmawiała z ministrem finansów Andrzejem Domańskim, który mówił o priorytetach ministerstwa, do których zaliczył m.in. zmiany w składce zdrowotnej. Na drugim miejscu plasuje się Money, a na trzecim Bankier.
fot. mat. prasowe
Media ekonomiczne i biznesowe – portale
W zestawieniu najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym liderem pozostaje Rzeczpospolita. Drugie miejsce zajmuje Dziennik Gazeta Prawna. Na trzecim miejscu znajduje się Forbes.
fot. mat. prasowe
Media ekonomiczne i biznesowe – prasa
Media o tematyce zdrowotnej
Pierwsze miejsce rankingu mediów o tematyce zdrowotnej należy do Rynku Zdrowia. Na drugim miejscu zestawienia plasuje się Medonet, a trzecia pozycja należy do Pulsu Medycyny.
fot. mat. prasowe
Media o tematyce zdrowotnej
Media o tematyce sportowej
W lutym pierwsze miejsce w rankingu mediów o tematyce sportowej zajmuje TVP Sport. Na drugie miejsce awansował Przegląd Sportowy, a trzecią pozycję zajmuje Eurosport.
fot. mat. prasowe
Media o tematyce sportowej
Media regionalne
Gazeta Krakowska awansuje o cztery miejsca i plasuje się na pozycji lidera mediów regionalnych w lutym. Drugie miejsce w zestawieniu zajmuje Głos Wielkopolski. Trzecie miejsce należy do Radia Kielce.
fot. mat. prasowe
Media regionalne
Wydawnictwa
Pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw zajmuje grupa Ringier Axel Springer, której redakcje (Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Plejada, Przegląd Sportowy, Medonet) były cytowane przez inne media ponad 8,8 tys. razy. Na drugim miejscu znajduję się Agora z liczbą przeszło 8,3 tys. odwołań (Gazeta Wyborcza, Sport.pl, Radio Plus, Plotek.pl, TOK FM, Gazeta.pl, Radio ZET). Trzecia pozycja na podium należy do Cyfrowego Polsatu z liczbą blisko 6,2 tys. wzmianek (Polsat, Polsat News, Polsat Sport, Interia, Pomponik, TV4).
fot. mat. prasowe
Wydawnictwa
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 62 614 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.
Badanie dotyczy okresu 1 – 29 lutego 2024 roku.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)