Brand phishing w I kw. 2024. Cyberprzestępcy podszywają się pod Airbnb
2024-04-18 13:08
Pod jakie marki podszywają się hakerzy? © weerapat1003 - Fotolia.com
Przeczytaj także: Brand phishing atakuje. W III kw. 2022 na celowniku najczęściej DHL
Lista marek najczęściej wykorzystywanych do ataków phishingowych zdominowana jest przez firmy technologiczne oraz media społecznościowe. W I kwartale roku dołączył do nich serwis Airbnb umożliwiający wynajmowanie lokali od osób prywatnych. Zdaniem ekspertów wpływ na to miały święta wielkanocne oraz zbliżający się okres urlopowy. Marka Airbnb wykorzystywana była w około 1 proc. wszystkich zaobserwowanych ataków phishingowych w 2024 roku.Na pozycji lidera niezmiennie pozostaje jednak Microsoft. Logo giganta z Redmond obecne było w 38 proc. prób phishingu. Na drugie miejsce awansował Google z 11-proc. obecnością, a na trzecie LinkedIn z niemal identycznym wynikiem. Uwagę przykuwa również znajdująca się na ósmej pozycji edukacyjna gra Roblox, która codziennie przyciąga przed ekrany ponad 50 mln graczy!
fot. weerapat1003 - Fotolia.com
Pod jakie marki podszywają się hakerzy?
Sektor technologiczny jest zatem wciąż ulubieńcem hakerów, pozwalającym na najbardziej skuteczne próby wyłudzania danych. Wg Check Pointa w wielu przypadkach marki te stają się – ze względu na ich szerokie zastosowanie w korporacyjnych i zdalnych środowiskach pracy – punktem wejścia do aktywów firmy. Przejęcia danych logowania stwarza więc jeszcze większe ryzyko niż przejęcia kont w mediach społecznościowych, platformach spedycyjnych czy bankowych.
Najpopularniejsze marki wykorzystywane w atakach phishingowych w pierwszym kwartale 2024 r.:
- Microsoftu (38%)
- Google (11%)
- LinkedIn (11%)
- Apple (5%)
- DHL (5%)
- Amazon (3%)
- Facebook (2%)
- Roblox (2%)
- Wells Fargo (2%)
- Airbnb (1%)
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)