Wyniki Megapanel IX 2006
2006-11-24 00:30
Ranking witryn według zasięgu miesięcznego © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Wyniki Megapanel VIII 2006
Biorąc pod uwagę miesięczny zasięg witryn, zdecydowanym liderem września jest podobnie jak w sierpniu br. Google zwiększając swój zasięg o ponad jeden punkt procentowy i osiągając 83,29 proc. Na kolejnych miejscach podobnie jak w sierpniu plasują się odpowiednio Onet.pl, Wirtualna Polska i Allegro.pl. Zmiana nastąpiła dopiero na miejscu 8, gdzie wikipedia.org zmieniła portal Gazeta.pl osiągając zasięg 38,94 proc., co stanowi wzrost w stosunku do miesiąca poprzedzającego, kiedy zasięg witryny wyniósł 30,87 proc.fot. mat. prasowe
Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
Jeśli chodzi o miesięczną liczbę odsłon, to na pierwszym miejscu bez zmian znajduje się Allegro.pl z wynikiem 2 367 438 118 odsłon. Zmiana w stosunku do miesiąca sierpnia nastąpiła na pozycji 7, na której we wrześniu znalazł się serwis społecznościowy grono.net osiągając 418 203 245 odsłon. Dla porównania, w sierpniu grono.net znajdował się na 8 miejscu w rankingu, zaś na miejscu siódmym był puls.pl, który obecnie plasuje się na pozycji 9 (369 320 191 odsłon).
fot. mat. prasowe
Ranking witryn według miesięcznej liczby odsłon
Jeśli chodzi o czas spędzony przez użytkowników w danych portalach to w porównaniu z sierpniem nastąpiła zmiana na pozycji lidera w rankingu. Obecnie na pierwszym miejscu znajduje się Google z wynikiem 45 945 773 godzin, w sierpniu na owej pozycji znajdował się Onet.pl (44 970 437 godzin).
fot. mat. prasowe
Ranking witryn według miesięcznego czasu
Niekwestionowanym liderem wśród komunikatorów internetowych we wrześniu, podobnie jak w sierpniu, jest komunikator Gadu-Gadu z zasięgiem 43,72 proc. i 5 504 713 użytkowników (real users). Na dalszych pozycjach bez zmian plasują się odpowiednio Skype i Tlen.pl. Zmiana w rankingu nastąpiła dopiero na pozycji 10, gdzie kosztem komunikatora Xfire pojawił się komunikator Yahoo Messenger.
fot. mat. prasowe
Ranking komunikatorów według zasięgu miesięcznego
Liczebność próby: N=18 108. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC.
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl