Najczęściej cytowane media III 2024. TVN24 wciąż liderem
2024-04-26 13:28
![Najczęściej cytowane media III 2024. TVN24 wciąż liderem [© Holger Langmaier z Pixabay] Najczęściej cytowane media III 2024. TVN24 wciąż liderem](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/monitoring-mediow/Najczesciej-cytowane-media-III-2024-TVN24-wciaz-liderem-259457-200x133crop.jpg)
TVN24 liderem najczęściej cytowanych mediów © Holger Langmaier z Pixabay
Przeczytaj także: Najczęściej cytowane media II 2024. TVN24, Wirtualna Polska i Gazeta Wyborcza na podium
Stację TVN24 cytowano w marcu 2024 roku 4,2 tys. razy. Redakcja swoją pozycję zawdzięcza m.in. rozmowie z Izabelą Leszczyną, ministrą zdrowia, która na antenie stacji skomentowała weto prezydenta Andrzeja Dudy w sprawie tzw. pigułki „dzień po”. Powiedziała m.in., że prezydent „po prostu po raz kolejny rozczarował” i poinformowała o przygotowanym już „planie B”, którym miałby polegać na tym, że „farmaceuta będzie mógł na podstawie konsultacji wystawić apteczną receptę i wydać kobiecie tabletkę”.Gazeta Wyborcza była wzmiankowana ponad 3,7 tys., a Wirtualna Polska niespełna 3,4 tys. razy.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze media - marzec 2024
TVN24 liderem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce. W marcu na podium też Gazeta Wyborcza i Wirtualna Polska.
Prasa
W marcu 2024 roku roku najczęściej cytowanym tytułem prasowym była Gazeta Wyborcza z 3,7 tys. wzmianek. Na miejscu drugim z 3,3 tys. powołań Rzeczpospolita. Trzecie miejsce zajął Fakt, cytowany 2,1 tys. razy.
fot. mat. prasowe
Prasa
Gazeta Wyborcza otwiera zestawienie najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych.
Tygodniki i dwutygodniki
Najczęściej cytowanym tygodnikiem marca 2024 roku był Newsweek. Na drugim miejscu podium znalazła się Viva, a na trzecim Do Rzeczy.
fot. mat. prasowe
Tygodniki i dwutygodniki
Newsweek utrzymuje czołową pozycję wśród tygodników i dwutygodników.
Miesięczniki i dwumiesięczniki
Pierwsze miejsce rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników marca 2024 roku zajmują ex aequo Press i Forbes. Press informował m.in. o zwolnieniach około 20 pracowników drukarni w Agorze, a Forbes wzmiankowano w kontekście kolejnego sukcesu Igi Świątek, która zwyciężyła w rankingu Najbardziej wpływowych kobiet w polskim biznesie sportowym. Media przypominały przy tej okazji publikację Forbesa, według której Świątek była najlepiej zarabiającą sportswoman świata w 2023 roku. Na drugim miejscu podium znalazł się Twój Styl, a na trzecim Perspektywy.
fot. mat. prasowe
Miesięczniki i dwumiesięczniki
Na czołowym miejscu zestawienia miesięczników i dwumiesięczników znajdują się ex aequo Press i Forbes.
Telewizja
Wśród stacji telewizyjnych w marcu 2024 roku na miejscu lidera TVN24 z wynikiem ponad 4,2 tys. cytowań. Drugie miejsce zajmuje Polsat News, cytowana 2,6 tys. razy. Redakcja przeprowadziła wywiad z prezydentem Andrzejem Dudą, w którym zapytano go, czy podpisze ustawę w sprawie tabletki „dzień po”. Prezydent Duda odpowiedział wówczas, że nie podpisze ustawy, która miałaby wprowadzać „niezdrowe, chore i niebezpieczne dla dzieci zasady”. Na miejscu trzecim TVP Info.
fot. mat. prasowe
Radio
RMF FM z 2,9 tys. cytowań zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Media w ubiegłym miesiącu powoływały się m.in. na rozmowę redakcji z unijnym komisarzem ds. rolnictwa Januszem Wojciechowskim, który mówił o zmianach, jakie mają pojawić się w Zielonym Ładzie, by wyjść naprzeciw postulatom protestujących rolników. Druga pozycja należy do Radia Zet z ponad 2 tys. cytowań, a trzecia do Programu I Polskiego Radia.
fot. mat. prasowe
Radio
RMF FM na czele zestawienia najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych.
Portale internetowe
Na czele kategorii portali Wirtualna Polska, do której informacji odwoływano się ponad 3,4 tys. razy. Z liczbą przeszło 3,2 tys. wzmianek miejsce drugie zajął Onet. Podium zamyka Interia wzmiankowana blisko 2,2 tys. razy.
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
Wśród mediów internetowych liderem Wirtualna Polska.
Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe
W marcu zestawienie tytułów prasowych o profilu ekonomiczno-biznesowym otwiera Rzeczpospolita, którą cytowano blisko 3,3 tys. razy. Na drugim miejscu plasuje się Dziennik Gazeta Prawna z liczbą ponad 1,6 tys. wzmianek. Na ostatni stopień podium awansuje Puls Biznesu, na który powoływano się 466 razy m.in. w związku z wywiadem z ministrem finansów Andrzejem Domańskim, który zapowiedział zmiany w podatku od zysków kapitałowych, czyli tzw. podatku Belki.
fot. mat. prasowe
Media ekonomiczne i biznesowe – prasa
Puls Biznesu awansuje na podium tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym.
W zestawieniu portali o profilu ekonomiczno-biznesowym liderem pozostaje Business Insider. Na drugim miejscu znajduje się Money, a na trzecim Bankier.
fot. mat. prasowe
Media ekonomiczne i biznesowe – portale
W zestawieniu portali o profilu ekonomiczno-biznesowym liderem pozostaje Business Insider.
Media o tematyce zdrowotnej
Pierwsze miejsce rankingu mediów o tematyce zdrowotnej należy do Rynku Zdrowia. Na drugim miejscu zestawienia plasuje się Medonet, a trzecia pozycja należy do Pulsu Medycyny.
fot. mat. prasowe
Media o tematyce zdrowotnej
Na pierwszym miejscu rankingu mediów o tematyce zdrowotnej pozostaje Rynek Zdrowia.
Media o tematyce sportowej
W marcu pierwsze miejsce w rankingu mediów o tematyce sportowej zajmuje TVP Sport. Na drugim miejscu Goal.pl, a trzecią pozycję zajmuje Eurosport.
fot. mat. prasowe
Media o tematyce sportowej
TVP Sport liderem zestawienia mediów sportowych.
Media regionalne
Gazeta Krakowska pozostaje na czołowej pozycji w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych w Polsce. Drugą pozycję w zestawieniu obejmuje Radio Poznań, a trzecie miejsce należy do Głosu Wielkopolski.
fot. mat. prasowe
Media regionalne
Gazeta Krakowska utrzymuje czołową pozycję wśród mediów regionalnych.
Wydawnictwa
Czołowe miejsce w zestawieniu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje grupa Ringier Axel Springer, której redakcje (Business Insider, Fakt, Forbes, Newsweek, Noizz, Onet, Plejada, Przegląd Sportowy, Medonet) były cytowane przez inne media blisko 8,7 tys. razy. Na drugim miejscu plasuje się Agora z liczbą ponad 8,2 tys. wzmianek (Gazeta Wyborcza, Sport.pl, Radio Plus, Plotek.pl, TOK FM, Gazeta.pl, Radio ZET). Trzecia pozycja należy natomiast do Cyfrowego Polsatu, do informacji którego inne media odwoływały się blisko 6,4 tys. razy (Polsat, Polsat Sport, Polsat News, TV4, Interia, Pomponik).
fot. mat. prasowe
Wydawnictwa
Liderem wśród wydawnictw wciąż Ringier Axel Springer.
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 64 286 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.
Badanie dotyczy okresu 1 – 31 marca 2024 roku.
![Najczęściej cytowane media IX 2024. Gazeta Wyborcza liderem [© Freepik] Najczęściej cytowane media IX 2024. Gazeta Wyborcza liderem](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/monitoring-mediow/Najczesciej-cytowane-media-IX-2024-Gazeta-Wyborcza-liderem-262781-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)