eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyPielęgnacja skóry i włosów wg Polaków

Pielęgnacja skóry i włosów wg Polaków

2006-11-28 00:03

Pielęgnacja skóry i włosów wg Polaków

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Jedna czwarta Polaków (26%) przyjmowała w ciągu ostatniego roku preparaty poprawiające wygląd skóry, włosów i paznokci -wynika z badania OTC TRACK, przeprowadzonego przez TNS OBOP. Mężczyźni korzystają z nutrikosmetyków pięć razy rzadziej niż kobiety. Dla mężczyzn najbardziej motywujące do korzystania z tych preparatów są względy zdrowotne, natomiast dla kobiet istotniejszym powodem jest uroda.

Przeczytaj także: Polak dba o wygląd zewnętrzny bardziej niż przeciętny Europejczyk?

Przyjmowanie nutrikosmetyków, czyli preparatów służących poprawie wyglądu skóry, włosów i paznokci jest znacznie częstsze wśród kobiet niż wśród mężczyzn. Tylko 8% mężczyzn deklaruje przyjmowanie tego typu preparatów, a motywują ich głównie kwestie zdrowotne, jak na przykład zapobieganie chorobie, osłabienie organizmu, czy przebyta choroba. Proporcja ta wśród kobiet jest pięć razy większa (42%), a powody, dla których sięgają po nutrikosmetyki są zupełnie inne niż u mężczyzn. Dla kobiet istotniejszą motywacją jest po prostu uroda. Częstość przyjmowania tego typu preparatów jest wysoka: aż 29% badanych przyjmuje je co najmniej raz dziennie, a 20% - raz bądź kilka razy w tygodniu. Preparaty na włosy, skórę i paznokcie najczęściej używane są przez osoby w wieku 25-34 lata (33%) oraz 35-50 lat (29%). Znacznie rzadziej stosują je osoby najmłodsze (15-24 lat, 24%) oraz najstarsze (50 i więcej lat, 22%).
Przeczytaj także: Polki i kosmetyki Polki i kosmetyki

 

1 2

następna

oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: zdrowie, pielęgnacja urody, uroda, kosmetyki

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: