Telewizja i Internet komplementarne?
2006-11-29 10:20
Przeczytaj także: Telewizja online coraz popularniejsza
W ciągu roku działalności serwisu iTunes sprzedano na nim 12 mln programów telewizji ABC i 500 tys. filmów Disney'a; a od czerwca b.r. użytkownicy obejrzeli 53 mln odcinków i skrótów na stronach DisneyChannel.com - podał na jednej z konferencji Bob Iger, CEO The Walt Disney Company. Usługa wideo na żądanie (VOD) czy rejestratory cyfrowe DVR wcale nie muszą więc oznaczać zbliżającego się końca ery telewizji - sugeruje Ben Macklin na łamach eMarketera.Dystrybucja i dostęp do programów telewizyjnych oczywiście ulega zmianie, widzowie są coraz bardziej rozdrobnieni, trudniej dotrzeć do masowej publiczności w jednym czasie, a primetime to nie to samo, co kiedyś - to fakt. Jednak z każdym wyzwaniem przychodzi jakaś okazja.
Zdaniem Macklina w przyszłości coraz więcej osób oglądać będzie telewizję. Po prostu będziemy to robić inaczej - do oglądania nie będzie nam służył już tylko telewizor, ale również internet, komputery, komórki i inne urządzenia przenośne. Z powodu odpływu widzów sprzed telewizora, stacje telewizyjne muszą się liczyć z mniejszymi przychodami z reklam. Stratę tę mogą jednak nadrobić przychodami z opłat za ściąganie programów z internetu oraz z reklam tam umieszczanych.
Do roku 2010 wydatki na ściąganie programów telewizyjnych z internetu wzrosnąć mają do poziomu 625 mln dolarów, w porównaniu z 12 mln dolarów pięć lat wcześniej - wynika z szacunków Veronis Suhler Stevenson.
Wygląda więc na to, że w świecie zdominowanym przez internet jest jeszcze miejsce dla telewizji.
oprac. : Mediarun.pl