Reklama w internecie, telewizji i w radio VI 2024
2024-07-29 10:10
![Reklama w internecie, telewizji i w radio VI 2024 [© KamranAydinov na Freepik] Reklama w internecie, telewizji i w radio VI 2024](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/reklama-internetowa/Reklama-w-internecie-telewizji-i-w-radio-VI-2024-261140-200x133crop.jpg)
Kto najchętniej reklamowa się w internecie, telewizji i w radio? © KamranAydinov na Freepik
Przeczytaj także: Reklama w internecie, telewizji i w radio V 2024
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
- Którzy reklamodawcy byli ostatnio najbardziej aktywni w internecie?
- Kto w minionym miesiącu przeznaczył największą kwotę na reklamę online?
- Czyje reklamy najczęściej pojawiały się w telewizji, a czyje w radio?
RYNEK REKLAMY INTERNETOWEJ
W czerwcu 2024 odnotowaliśmy 78,85 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 2850 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 84,61% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.
Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,73 sekundy (9,48 sekundy dla kreacji typu display i 6,70 sekundy dla kreacji wideo).
Średnia widoczność kreacji digital w czerwcu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 47,28%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 58,51% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 44,18%.
Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (31,7 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w czerwcu wyniósł 40,2%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,25 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 49,64%.
Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD” (7,76 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 9,9% oraz „Leisure Time” (4,9 mld kontaktów reklamowych i SoV – 6,2%).
fot. mat. prasowe
Rynek reklamy internetowej - czerwiec 2024
Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade”
Top reklamodawcy online
Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w czerwcu 2024 została marka Media Expert, która wygenerowała 3,43 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 78,52% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się Temu z 2,66 mld kontaktów i 75,70% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (2,57 mld kontaktów i zasięg na poziomie 77,92%).
Ranking TOP 10 marek zamyka Zalando, które odnotowało 0,56 mld kontaktów reklamowych.
fot. mat. prasowe
Top reklamodawcy online
Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital została marka Media Expert
Wydatki na reklamę online
Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych display w czerwcu 2024 znalazła się marka Media Expert - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 5,34%. Na drugim miejscu uplasowała się marka Ceneo z 3,65% udziału, natomiast podium zamyka Allegro.pl (3,37% udziału).
fot. mat. prasowe
Wydatki na reklamę online
Na drugim miejscu uplasowała się marka Ceneo.pl
Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.
RYNEK REKLAMY TELEWIZYJNEJ
W czerwcu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”. Wygenerowała ona ponad 13,2 mld kontaktów reklamowych, docierając do 92,83% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w czerwcu wyniósł dla tej branży 20,3%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 21,05 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Trade” (13,19 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 20,3% oraz 93,35% zasięgu), podium zamyka natomiast branża Food (9,34 mld kontaktów reklamowych, SoV – 14,4% i zasięg – 92,88%).
fot. mat. prasowe
Rynek reklamy telewizyjnej
W telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”
Top reklamodawcy TV
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w czerwcu była marka Lidl. Wygenerowała ona 1,55 mld kontaktów reklamowych, docierając do 89,38% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert (1,41 mld kontaktów reklamowych i 88,43% zasięgu), natomiast na trzecim – Biedronka (1,35 mld kontaktów i 89,29% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka Plus z 0,57 mld kontaktów reklamowych i 79,63% zasięgu w populacji 7-75.
fot. mat. prasowe
Top reklamodawcy TV
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w maju była marka Lidl
Wydatki na reklamę TV
Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Media Expert – jej udział w wydatkach wyniósł 2,79% - a na drugim Biedronka, z udziałem na poziomie 2,74%. Trzecie miejsce należało do marki Lidl, z udziałem 2,63%.
fot. mat. prasowe
Wydatki na reklamę TV
Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Media Expert
RYNEK REKLAMY RADIOWEJ
W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w czerwcu była branża „Trade” (11,5 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (4,27 mld kontaktów) oraz „Automotive” (1,84 mld kontaktów reklamowych).
fot. mat. prasowe
Rynek reklamy radiowej
W radiu największą liczbę kontaktów reklamowych odnotowała branża „Trade”
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w czerwcu była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 3,2 mld kontaktów reklamowych, docierając do 90,20% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,21 mld kontaktów reklamowych, 86,21% zasięgu), na trzecim – Allegro.pl (0,73 mld kontaktów, 85,67% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Carrefour (0,3 mld kontaktów i 80,78% zasięgu).
fot. mat. prasowe
Top reklamodawcy radio
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu była ponownie marka Media Expert
Wydatki na reklamę radiową
Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w czerwcu marka Media Expert (14,59%). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (5,54%) oraz Allegro.pl (2,53%).
fot. mat. prasowe
Wydatki na reklamę radiową
Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w czerwcu marka Media Expert
![Reklama w internecie, telewizji i w radio w XII 2024 [© Freepik] Reklama w internecie, telewizji i w radio w XII 2024](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/reklama-internetowa/Reklama-w-internecie-telewizji-i-w-radio-w-XII-2024-264581-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)