eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyReklama w internecie, telewizji i w radio VII 2024

Reklama w internecie, telewizji i w radio VII 2024

2024-08-30 10:41

Reklama w internecie, telewizji i w radio VII 2024

Kto najczęściej reklamował się online? © Freepik

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (10)

Są już wyniki najświeższej, lipcowej edycji badania gemiusAdReal. Opracowanie tradycyjnie już rzuca światło na sytuację panującą na rynku reklamy w naszym kraju, skupiając się na trzech segmentach rynku: reklamie internetowej oraz przekazach reklamowych emitowanych w radio i telewizji. Oto, do jakich wniosków prowadzi.

Przeczytaj także: Reklama w internecie, telewizji i w radio VI 2024

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Którzy reklamodawcy byli ostatnio najbardziej aktywni w internecie?
  • Kto w minionym miesiącu przeznaczył największą kwotę na reklamę w internecie?
  • Czyje reklamy najczęściej pojawiały się w telewizji, a czyje w radio?

RYNEK REKLAMY INTERNETOWEJ


W lipcu 2024 odnotowaliśmy 76,2 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 2737 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 85,33% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,71 sekundy (9,47 sekundy dla kreacji typu display i 6,48 sekundy dla kreacji wideo).

Średnia widoczność kreacji digital w lipcu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 47,65%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 58.08% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 45,01%.

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (30,9 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w maju wyniósł 40,6%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,32 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 50,84%.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD” (7,69 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 10,1% oraz „Leisure Time” (4,91 mld kontaktów reklamowych i SoV – 6,4%).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy internetowej

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade”


Top reklamodawcy online


Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w lipcu 2024 została marka Temu, która wygenerowała 3,65 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 77,50% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert z 3,02 mld kontaktów i 78,21% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (2,40 mld kontaktów i zasięg na poziomie 77,19%).

Ranking TOP 10 marek zamyka Zalando, które odnotowało 0,53 mld kontaktów reklamowych.

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy online

Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital została marka Temu


Wydatki na reklamę online


Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych display w lipcu 2024 znalazł się Media Expert - jego udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 5,36%. Na drugim miejscu uplasowała się marka Ceneo z 4,07% udziału, natomiast podium zamyka Allegro (3,01% udziału).

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę online

Na drugim miejscu uplasowała się marka Ceneo.pl


Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.

RYNEK REKLAMY TELEWIZYJNEJ


W lipcu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”. Wygenerowała ona ponad 15,9 mld kontaktów reklamowych, docierając do 92,22% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w lipcu wyniósł dla tej branży 26,5%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 19,58 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Trade” (11,22 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 18,6% oraz 92,24% zasięgu), podium zamyka natomiast branża Food (6,50 mld kontaktów reklamowych, SoV – 10,8% i zasięg – 91,18%).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy telewizyjnej

W telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”


Top reklamodawcy TV


Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w lipcu była marka Lidl. Wygenerowała ona 1,85 mld kontaktów reklamowych, docierając do 87,14% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert (1,26 mld kontaktów reklamowych i 86,07% zasięgu), natomiast na trzecim – Rossmann (1,02 mld kontaktów i 84,03% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka Plus z 0,65 mld kontaktów reklamowych i 82,17% zasięgu w populacji 7-75.

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy TV

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w lipcu była marka Lidl


Wydatki na reklamę TV


Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 3,5% - a na drugim Media Expert, z udziałem na poziomie 2,61%. Trzecie miejsce należało do Rossmanna z udziałem 2,12%.

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę TV

Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl


RYNEK REKLAMY RADIOWEJ


W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w lipcu był „Trade” (10,98 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (5,77 mld kontaktów) oraz „Leisure time” (1,49 mld kontaktów reklamowych).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy radiowej

W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w lipcu był „Trade”


Top reklamodawcy radiowi


Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w lipcu była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 3,53 mld kontaktów reklamowych, docierając do 90,29% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,16 mld kontaktów reklamowych, 87,21% zasięgu), na trzecim – Lidl (0,58 mld kontaktów, 84,14% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Netto (0,31 mld kontaktów i 81,45% zasięgu).

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy radio

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w lipcu była ponownie marka Media Expert


Wydatki na reklamę radiową


Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w lipcu marka Media Expert (15,48%). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (5,34%) oraz Allegro (2,39%).

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę radiową

Najwięcej na reklamę w radio wydała marka Media Expert


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: