eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościKomunikaty firmSeris Konsalnet: Optymizm wśród polskich przedsiębiorców rośnie mimo wyzwań makroekonomicznych

Seris Konsalnet: Optymizm wśród polskich przedsiębiorców rośnie mimo wyzwań makroekonomicznych

2024-09-19 14:13

Seris Konsalnet: Optymizm wśród polskich przedsiębiorców rośnie mimo wyzwań makroekonomicznych

Seris Konsalnet: Optymizm wśród polskich przedsiębiorców rośnie mimo wyzwań makroekonomicznych © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Komunikat PR

Po burzliwym okresie związanym z pandemią COVID-19 oraz niepewnością geopolityczną polski rynek usług outsourcingowych wchodzi w fazę wzrostową, podobnie jak optymizm przedsiębiorców. Z najnowszego badania zleconego przez Seris Konsalnet, przeprowadzonego przez firmę badawczą Norstat wynika, że aż 57 proc. firm ocenia obecną sytuację rynkową pozytywnie, co oznacza wzrost o 10 punktów procentowych w porównaniu do wyników analogicznego badania z zeszłego roku. Co więcej, jedynie 33 proc. przedsiębiorstw planuje ograniczyć wydatki na usługi zewnętrzne, a coraz większa liczba firm deklaruje wzrost budżetów przeznaczonych na outsourcing.

Ogólna ocena sytuacji na rynku

Aż 57 proc. firm ocenia obecną sytuację rynkową pozytywnie, co oznacza wzrost o 10 punktów procentowych w porównaniu do wyników analogicznego badania z zeszłego roku.


Badanie objęło 421 przedsiębiorstw na terenie całej Polski. Kryterium wspólnym jest korzystanie z usług outsourcingowych. Celem badania było uzyskanie informacji o tym, jak firmy postrzegają swoją kondycję finansową oraz jakie mają plany dotyczące korzystania z usług zewnętrznych, zwłaszcza w kontekście wydatków budżetowych przeznaczonych na ten cel. Dla Seris Konsalnet te dane stanowią barometr, który pomaga lepiej zrozumieć sytuację Klientów i przewidywać kierunki ich działań.
Widzimy sygnały świadczące o tym, że w ocenie naszych klientów sytuacja gospodarcza stabilizuje się na dobre. To korzystna informacja po trudnym okresie kryzysu pandemicznego i widmie wojny. Według wyników badania faza zaciskania pasa dobiega końca i mimo różnych innych perturbacji spowodowanych sytuacją makroekonomiczną Klienci nastawiają się na rozwój, również w obszarze usług kupowanych na zewnątrz – komentuje Magda Nojszewska, Dyrektorka Marketingu i ESG w Seris Konsalnet.

– Nasze badania wskazują na wyraźną poprawę kondycji przedsiębiorstw, co sugeruje, że zaczynają one odzyskiwać stabilność operacyjną. Nasi klienci poszukują usług innowacyjnych, w tym takich które spełniają rosnące potrzeby m.in. w zakresie wpływu świadczonych usług czy produktów na politykę zrównoważonego rozwoju.

Plany budżetowe wobec podwykonawców

Jedynie 33 proc. przedsiębiorstw planuje ograniczyć wydatki na usługi zewnętrzne, a coraz większa liczba firm deklaruje wzrost budżetów przeznaczonych na outsourcing.


Optymizm jest szczególnie widoczny wśród dużych firm – aż 60 proc. z nich pozytywnie ocenia obecną sytuację rynkową. W przypadku małych firm wskaźnik ten wynosi 51 proc., co sugeruje różnice w percepcji kondycji rynkowej między różnymi segmentami przedsiębiorstw. Firmy, które lepiej oceniają sytuację gospodarczą, są również bardziej skłonne zwiększać swoje wydatki na usługi zewnętrzne. Wśród dużych firm 22 proc. planuje wzrost budżetów na outsourcing w 2025 roku, w porównaniu do 16 proc. wśród mniejszych przedsiębiorstw.

Czy firma podejmuje działania antykryzysowe

W 2024 roku 34 proc. przedsiębiorstw objętych badaniem deklarowało podjęcie działań antykryzysowych - to lekki spadek w porównaniu z 36 proc. w 2023 roku.


W 2024 roku 34 proc. przedsiębiorstw objętych badaniem deklarowało podjęcie działań antykryzysowych - to lekki spadek w porównaniu z 36 proc. w 2023 roku. Co ciekawe, mimo bardziej pesymistycznej oceny sytuacji rynkowej przez małe firmy, rzadziej decydują się one na takie działania – jedynie 29 proc. z nich wdraża strategie antykryzysowe. Może to być związane z mniejszym zakresem kupowanych usług zewnętrznych i mniejszą zdolnością do adaptacji w obliczu zmieniających się warunków rynkowych.
Prowadzimy nasze badania po to, aby zrozumieć potrzeby klientów i dostosowywać naszą ofertę do dynamicznie zmieniającego się rynku – podkreśla Magda Nojszewska. – Jako firma, która wprowadza innowacyjne rozwiązania technologiczne i robotyczne, dbamy o wielopoziomowy dialog z klientami. Anonimowe badania, takie jak to, dają nam klarowną informację, w jaki sposób możemy lepiej odpowiadać na wyzwania, przed którymi stoją.

Wyniki badań umożliwiają Seris Konsalnet skuteczne planowanie przyszłego rozwoju usług, koncentrując się na innowacjach i technologiach, które wspierają przedsiębiorców w efektywnym zarządzaniu zmieniającym się środowiskiem rynkowym.

oprac. : Komunikat PR

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: