Programy lojalnościowe? Tak, ale intuicyjne i nieskomplikowane
2024-10-08 08:45
Programy lojalnościowe w Polsce trzymają się mocno © Freepik
Przeczytaj także: Programy lojalnościowe - tak czy nie?
- Jak dużym powodzeniem cieszy się uczestnictwo w programach lojalnościowych?
- Czy o wzroście ich popularności decyduje pojawienie się na rynku nowych graczy?
- Czym stymulowane jest regularne korzystanie z programów lojalnościowych?
W czasie ostatniego roku byliśmy świadkami nasilenia się rywalizacji marketingowej tych dwóch największych sieci dyskontowych w Polsce. Biedronka i Lidl intensywnie kreowały komunikacje do klientów w przestrzeni medialnej często wprost wskazując przewagi nad głównym konkurentem na rynku oraz informując o coraz to nowych obniżkach cen. Istotnym elementem tej rywalizacji była również oferta promocyjna skierowana wyłącznie do użytkowników programów lojalnościowych sieci. Przyczyniło się to skutecznie do rekrutacji nowych użytkowników, którzy chcąc skorzystać z atrakcyjnych promocji zasilili szeregi użytkowników programów Moja Biedronka i Lidl Plus.
fot. mat. prasowe
Odsetek Polaków, którzy są uczestnikami co najmniej jednego programu lojalnościowego
Regularne korzystanie z programów lojalnościowych jest w dużej mierze stymulowane przez atrakcyjne promocje oraz częste zakupy u właściciela danego programu. Klienci chętniej angażują się w korzystanie z programów, jeśli oferowane są im dedykowane korzyści (wyłącznie dla członków programów) w postaci zniżek, specjalnych ofert czy unikalnych nagród. Kolejnym istotnym czynnikiem, wpływającym na regularność korzystania, podobnie jak w przypadku mechanizmu promocji, jest prostota – komentuje Sylwia Miszczyk, kierownik projektu badawczego w ARC Rynek i Opinia.
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze programy lojalnościowe w Polsce
Konsumenci doceniają programy lojalnościowe, które są intuicyjne i nieskomplikowane. W tym kontekście, kluczowym elementem sukcesu jest łatwa w użyciu i przyjazna aplikacja mobilna, która umożliwia szybkie i wygodne korzystanie z programu, śledzenie postępów i dostęp do aktualnych promocji. Intuicyjna i nieskomplikowana aplikacja sprzyja zatem częstszemu sięganiu po telefon w czasie zakupów.
Informacja o badaniu
Monitor Programów Lojalnościowych - celem badania jest poznanie sytuacji na rynku programów lojalnościowych, poznanie doświadczeń i potrzeb ich użytkowników, a także uchwycenie zmian i trendów na rynku programów lojalnościowych. Projekt badawczy jest realizowany od wielu lat. Badanie ilościowe zostało zrealizowane w dwóch etapach: Etap I – badanie na reprezentatywnej próbie pod względem płci, wieku, wykształcenia, wielkości miejscowości zamieszkania oraz województwa. Technika: CATI, N=804. Etap II – badanie wśród osób uczestniczących w programach lojalnościowych oraz osób nie biorących w nich udziału (struktura obydwu grup zgodna ze strukturą ustaloną w pierwszym etapie badania). Technika: CAWI, N=1406. Realizacja aktualnej edycji badania miała miejsce w sierpniu 2024 r.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)