Dlaczego przypadkowy ranking CRM nie ma wielkiej wartości? 4 powody
2024-10-08 20:36
Dlaczego przypadkowy ranking CRM nie ma wielkiej wartości? 4 powody © pixabay.com
Komunikat PR
Platforma CRM to świetne narzędzie, które potrafi skutecznie usprawnić pracę firmy i pozytywnie wpłynąć na jej tempo rozwoju. Musisz jednak pamiętać, że takie zalety są zarezerwowane dla osób, które właściwie wybrały najlepsze oprogramowanie CRM dla swojej firmy. Właśnie w tym tkwi największy kłopot. Jak wybrać idealny system CRM spełniający wszystkie Twoje oczekiwania? Dosyć przystępną opcją na selekcję takiego programu wydaje się ranking systemów CRM. Znajdziesz w nim porównanie kilku różnych systemów i wnioski w postaci wskazania najlepszego wyboru. Brzmi świetnie, ale w praktyce takie porównania systemów CRM nie mają żadnej wartości. W tym artykule dowiesz się, dlaczego tak to wygląda i co możesz zrobić, żeby wybrać idealne oprogramowanie CRM dla firmy. Zapraszamy!1. W przypadku większości rankingów z góry wiadomo, które oprogramowanie CRM będzie najlepsze
Porównania systemów CRM to takie rankingi, gdzie bardzo jaskrawo widać, kto ma zostać finalnym zwycięzcą. Jeśli jesteś choć trochę wyczulony na opłacane recenzje, to tutaj jak na dłoni zobaczysz, że osoba tworząca artykuł jakoś dziwnie podkreśla zalety i omija wady jednego z systemów. Dzieje się tak dlatego, że to właściciel oprogramowania zgłosił się do tej osoby z prośbą o napisanie kilku miłych słów za odpowiednią kwotę. Później niestety spora część nowych użytkowników takiego systemu jest rozczarowana, bo po kilku dniach zaczęły wychodzić pewne niuanse, o których nikt nie wspomniał w rankingu.
Niestety, jeśli chcesz faktycznie wybrać odpowiednie oprogramowanie, to porównania poszczególnych opcji nie będą dla Ciebie zbytnio pomocne. Lepiej wręcz, żebyś ich unikał i szukał informacji na własną rękę. Najlepiej byłoby, gdybyś miał możliwość porozmawiania z dostawcą oprogramowania CRM przed zakupem systemu. Wtedy zyskasz podgląd na funkcjonalności poszczególnych opcji i będziesz w stanie podjąć rozsądną decyzję.
2. W jaki sposób recenzenci oceniają systemy CRM i dlaczego nie ma to większego sensu?
Sposób oceniania ma bezpośredni związek z opisywanym wyżej zjawiskiem opłacania rankingów przez dostawców systemów CRM. Pod kątem jakich kryteriów recenzent opisuje oprogramowania? Może to być przykładowo cena, intuicyjny interfejs systemu CRM, bezpieczeństwo programów CRM i wiele więcej. Każdy poszczególny system charakteryzuje się kilkoma silnymi stronami i każdy ma jakieś wady. Jeśli widzisz, że w czytanym rankingu recenzent ocenia pozytywne cechy jakiegoś oprogramowania, które wypadają słabo w opisywanej konkurencji, to wiedz, że takie było zamówienie i tak to ma wyglądać.
3. Czy recenzent zna każdy system CRM? To bardzo wątpliwa kwestia
Prawdziwe porównanie systemów CRM byłoby bardzo trudne do stworzenia ze względu na mnogość takich rozwiązań. Na rynku znajdziesz całą masę systemów CRM. W praktyce nie ma możliwości, żeby jedna osoba była w stanie rzetelnie poznać każde oprogramowanie. Okazuje się jednak, że recenzenci potrafią wyselekcjonować najlepszy system CRM spośród kilku najbardziej znanych rozwiązań bez uwzględniania jakiegokolwiek innego dostawcy i nawet bez faktycznego przetestowania każdego z programów. Jak to możliwe? Jak widać, pieniądze czynią cuda.
4. Ciągły rozwój każdego systemu CRM sprawia, że rankingi szybko tracą na aktualności
W przeciętnym systemie CRM regularnie wprowadzane są różnorakie zmiany mające pozytywnie wpłynąć na kwestie bezpieczeństwa, czy wygody użytkowania. To sprawia, że typowy, nieaktualizowany ranking szybko traci sens. Nie znajdziesz w nim opisów najnowszych aktualizacji i zmian. Dlatego kierowanie się takim porównaniem mija się z celem – co to za ranking, w którym czytasz o zaletach i wadach starej wersji programu?
Podsumowanie
Ranking systemów CRM wydaje się być prostym rozwiązaniem na dobór idealnego oprogramowania. W praktyce jednak wygląda to zupełnie inaczej. Przeciętny ranking, jaki znajdziesz w internecie, został opłacony przez dostawcę systemu, jest nieaktualny i zawiera opis jedynie najpopularniejszych programów dostępnych na rynku. To wszystko sprawia, że porównania systemów CRM obecne w internecie nie mają żadnej wartości. Jeśli chcesz dobrać idealne oprogramowanie dla swojej firmy, to jesteś skazany tylko na siebie. Ustal własne kryteria oceny i dokładnie przebadaj potencjalne rozwiązania np. za pomocą spotkania z dostawcą, a zyskasz podgląd na ten rynek. Dzięki temu skutecznie wybierzesz system CRM spełniający wszystkie Twoje oczekiwania. Sprawdź sam!
oprac. : Komunikat PR
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)