Brand phishing w III kw. 2024. Microsoft, Apple i Google w czołówce
2024-10-18 11:10
Phishing nadal ulubioną techniką cyberprzestępców © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Brand phishing w II kw. 2024. Cyberprzestępcy coraz częściej podszywają się pod Adidasa
Wizerunek Microsoft obecny był w 61% wszystkich prób phishingowych. Apple w 12% prób, a Google w 7% ataków.Warto również zwrócić uwagę na wejście do top 10 Alibaby. Chiński potentat zakupowy ulokował się na siódmym miejscu. Do czołowej dziesiątki wróciła również firma Adobe (8. Miejsce), która znalazła się w zestawieniu po raz pierwszy od drugiego kwartału 2022 roku. Branża technologiczna pozostaje najczęściej sektorem od który cyberprzestępcy podszywają się najczęściej, a za nią plasują się sieci społecznościowe i sektor bankowy.
Powszechność ataków phishingowych ukazuje potrzebę zwiększenia świadomości i stosowania środków bezpieczeństwa. Użytkownicy muszą zachować czujność, weryfikując źródła e-maili, unikać podejrzanych linków oraz korzystać z uwierzytelniania wieloskładnikowego (MFA) w celu ochrony swoich danych osobowych i finansowych przed zagrożeniami cybernetycznymi. – zauważa Omer Dembinsky, Menedżer Grupy Danych w Check Point Software.
Najczęściej wykorzystywane marki w atakach w Q3 2024:
- Microsoft – 61%
- Apple – 12%
- Google – 7%
- Facebook – 3%
- WhatsApp – 1,2%
- Amazon – 1,2%
- Alibaba – 1,1%
- Adobe – 0,8%
- Twitter – 0,8%
- Adidas – 0,6%
fot. mat. prasowe
Phishing nadal ulubioną techniką cyberprzestępców
Uwaga na phishing z WhatsAppem!
Nowa strona phishingowa, whatsapp-io.com, została zidentyfikowana jako zagrożenie dla użytkowników WhatsAppa. Mimo że obecnie jest niedostępna, strona była zaprojektowana tak, aby przypominała centrum bezpieczeństwa WhatsApp, zachęcając użytkowników do podania danych osobowych, w tym numeru telefonu oraz kraju pochodzenia, pod pretekstem rozwiązania rzekomych problemów z kontem. Strona ta jest częścią szerszego trendu, w ramach którego zarejestrowano i zgłoszono podobne domeny, takie jak whatsapp-as.com, whatsapp-ia.com oraz whatsapp-li.com.
Jak chronić się przed phishingiem?
W obliczu rosnącej liczby prób phishingu, skierowanych na znane marki, kluczowe jest, aby użytkownicy byli świadomi i proaktywni w zakresie bezpieczeństwa online. Ważne jest upewnienie się, że urządzenia są wyposażone w aktualne oprogramowanie zabezpieczające oraz bycie sceptycznym wobec niespodziewanych komunikatów.
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)