eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternetBrand phishing w III kw. 2024. Microsoft, Apple i Google w czołówce

Brand phishing w III kw. 2024. Microsoft, Apple i Google w czołówce

2024-10-18 11:10

Brand phishing w III kw. 2024. Microsoft, Apple i Google w czołówce

Phishing nadal ulubioną techniką cyberprzestępców © fot. mat. prasowe

Microsoft pozostaje marką, pod którą najczęściej podszywają się cyberprzestępcy - wynika z analizy Check Point Research. W III kwartale 2024 roku na podium marek najczęściej wykorzystywanych do ataków phishingowych znalazły się także Apple i Google.

Przeczytaj także: Brand phishing w II kw. 2024. Cyberprzestępcy coraz częściej podszywają się pod Adidasa

Wizerunek Microsoft obecny był w 61% wszystkich prób phishingowych. Apple w 12% prób, a Google w 7% ataków.

Warto również zwrócić uwagę na wejście do top 10 Alibaby. Chiński potentat zakupowy ulokował się na siódmym miejscu. Do czołowej dziesiątki wróciła również firma Adobe (8. Miejsce), która znalazła się w zestawieniu po raz pierwszy od drugiego kwartału 2022 roku. Branża technologiczna pozostaje najczęściej sektorem od który cyberprzestępcy podszywają się najczęściej, a za nią plasują się sieci społecznościowe i sektor bankowy.
Powszechność ataków phishingowych ukazuje potrzebę zwiększenia świadomości i stosowania środków bezpieczeństwa. Użytkownicy muszą zachować czujność, weryfikując źródła e-maili, unikać podejrzanych linków oraz korzystać z uwierzytelniania wieloskładnikowego (MFA) w celu ochrony swoich danych osobowych i finansowych przed zagrożeniami cybernetycznymi. – zauważa Omer Dembinsky, Menedżer Grupy Danych w Check Point Software.

Najczęściej wykorzystywane marki w atakach w Q3 2024:
  1. Microsoft – 61%
  2. Apple – 12%
  3. Google – 7%
  4. Facebook – 3%
  5. WhatsApp – 1,2%
  6. Amazon – 1,2%
  7. Alibaba – 1,1%
  8. Adobe – 0,8%
  9. Twitter – 0,8%
  10. Adidas – 0,6%

fot. mat. prasowe

Phishing nadal ulubioną techniką cyberprzestępców

Powszechność ataków phishingowych ukazuje potrzebę zwiększenia świadomości i stosowania środków bezpieczeństwa. Użytkownicy muszą zachować czujność, weryfikując źródła e-maili, unikać podejrzanych linków oraz korzystać z uwierzytelniania wieloskładnikowego (MFA) w celu ochrony swoich danych osobowych i finansowych przed zagrożeniami cybernetycznymi.


Uwaga na phishing z WhatsAppem!


Nowa strona phishingowa, whatsapp-io.com, została zidentyfikowana jako zagrożenie dla użytkowników WhatsAppa. Mimo że obecnie jest niedostępna, strona była zaprojektowana tak, aby przypominała centrum bezpieczeństwa WhatsApp, zachęcając użytkowników do podania danych osobowych, w tym numeru telefonu oraz kraju pochodzenia, pod pretekstem rozwiązania rzekomych problemów z kontem. Strona ta jest częścią szerszego trendu, w ramach którego zarejestrowano i zgłoszono podobne domeny, takie jak whatsapp-as.com, whatsapp-ia.com oraz whatsapp-li.com.

Jak chronić się przed phishingiem?


W obliczu rosnącej liczby prób phishingu, skierowanych na znane marki, kluczowe jest, aby użytkownicy byli świadomi i proaktywni w zakresie bezpieczeństwa online. Ważne jest upewnienie się, że urządzenia są wyposażone w aktualne oprogramowanie zabezpieczające oraz bycie sceptycznym wobec niespodziewanych komunikatów.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: