eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaNajczęściej cytowane media IX 2024. Gazeta Wyborcza liderem

Najczęściej cytowane media IX 2024. Gazeta Wyborcza liderem

2024-10-23 11:55

Najczęściej cytowane media IX 2024. Gazeta Wyborcza liderem

Gazeta Wyborcza liderem najczęściej cytowanych mediów © Freepik

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (14)

We wrześniu liderem wśród najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów została Gazeta Wyborcza. Na kolejnych miejscach podium znalazły się Rzeczpospolita i Onet.

Przeczytaj także: Najczęściej cytowane media VII 2024. Gazeta Wyborcza liderem

Gazeta Wyborcza cytowana była ponad 3,9 tys. razy. Jednym z materiałów, który zwrócił uwagę dziennikarzy innych redakcji, był wywiad Agnieszki Dobkiewicz z burmistrzem Kłodzka, Michałem Piszką. W rozmowie lokalny polityk skarżył się na brak oficjalnych komunikatów, które ostrzegłyby przed nadchodzącą falą powodziową. Według jego relacji, kiedy pękł wał na tamie przeciwpowodziowej w Stroniu Śląskim, informacja o tym wydarzeniu od Wód Polskich dotarła dopiero po czterech godzinach.

Rzeczpospolita cytowana była zaledwie 8 razy mniej. Wśród artykułów, które najczęściej cytowano, znalazł się tekst autorstwa Izabeli Kacprzak i Grażyny Zawadki. Dziennikarki ujawniły, że rosyjski szpieg Paweł Rubcow, zanim został wydany Rosji w ramach wymiany więźniów, otrzymał pełen dostęp do akt w swojej sprawie w tym tajnych.

Onet cytowano blisko 3,1 tys. Portal zawdzięcza trzecie miejsce m.in. artykułowi Andrzeja Stankiewicza. Dziennikarz dotarł do informacji w sprawie zatrzymania Ryszarda Czarneckiego i jego żony Emilii przez Centralne Biuro Antykorupcyjne.

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze media - wrzesień 2024

Gazeta Wyborcza opiniotwórczym liderem września.


Prasa


We wrzesniu 2024 roku najczęściej cytowanym tytułem prasowym była Gazeta Wyborcza z 3,9 tys. wzmianek. Na miejscu drugim z 3,9 tys. powołań Rzeczpospolita. Trzecie miejsce zajął Fakt, cytowany 2,2 tys. razy.

fot. mat. prasowe

Prasa

Wśród tytułów prasowych najczęściej cytowano Gazetę Wyborczą.


Tygodniki i dwutygodniki


Najczęściej cytowanym tygodnikiem września 2024 roku był Newsweek. Na drugim miejscu podium znalazła się Viva, a na trzecim Wprost.

fot. mat. prasowe

Tygodniki i dwutygodniki

Newsweek, Viva i Wprost najczęściej cytowanymi tytułami wśród tygodników i dwutygodników


Miesięczniki i dwumiesięczniki


Pierwsze miejsce rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników września zajmuje Forbes. Drugie miejsce należy do magazynu Press, a trzecie zajmuje Twój Styl.

fot. mat. prasowe

Miesięczniki i dwumiesięczniki

Liczba 366 cytatów umożliwiła magazynowi Forbes awans na pierwsze miejsce zestawienia.


Telewizja


Wśród stacji telewizyjnych we wrześniu 2024 roku na miejscu lidera TVN24 z wynikiem ponad 3 tys. cytowań. Duże zainteresowanie wzbudziły m.in. doniesienia redakcji w sprawie Łukasza Żaka, sprawcy wypadku na Trasie Łazienkowskiej w Warszawie. Jak informuje TVN24, mężczyzna był już pięciokrotnie skazywany przez sąd za przestępstwa drogowe i pięciokrotnie orzekano wobec niego zakaz prowadzenia pojazdów. Stacja przekazała także informacje o zatrzymaniu sprawcy wypadku.

Drugie miejsce zajmuje Polsat News, cytowana 2,5 tys. razy. Na trzeciej pozycji TVP Info na które powoływano się ponad 1,7 tys. razy.

fot. mat. prasowe

Telewizja

Liderem nadal jest TVN24.


Radio


RMF FM z 2,2 tys. cytowań zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Pod koniec września gościem Roberta Mazurka w programie Poranna rozmowa w RMF FM był Krzysztof Bosak. Wicemarszałek Sejmu odniósł się do działań podejmowanych przez rząd w czasie powodzi. Nazwał posiedzenia sztabu kryzysowego „operacją PR-ową obliczoną na marketingowe efekty” oraz stwierdził, że rządzący „mają sporo do ukrycia”. Drugie miejsce należało do Radia ZET, które we wrześniu cytowano 1,8 tys. razy. Na trzecim miejscu Program I Polskiego Radia.

fot. mat. prasowe

Radio

RMF FM po raz kolejny liderem wśród stacji radiowych.


Portale internetowe


Na czele kategorii portali Onet, cytowany ponad 3 tys. razy. Drugie miejsce należy do Wirtualnej Polski, do której informacji odwoływano się blisko 2,9 tys. razy. Rozgłos redakcji przyniosły m.in. informacje dotyczące zarzutów prokuratorskich, które usłyszał Zbigniew Boniek. Według ustaleń WP były prezes PZPN miał wyrządzić związkowi szkodę majątkową w kwocie przekraczającej 1 mln zł. Podium zamyka Interia wzmiankowana 1,7 tys. razy.

fot. mat. prasowe

Portale internetowe

Onet, dzięki ponad 3 tys. cytatów, utrzymuje tytuł najbardziej opiniotwórczego medium internetowego.


Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe


Wśród prasy o tematyce ekonomiczno-biznesowej liderem wciąż jest Rzeczpospolita. Dziennik odnotował przeszło 3,9 tys. powołań. Drugie miejsce przypadło Dziennikowi Gazecie Prawnej z liczbą blisko 1,5 tys. wzmianek, a trzecią pozycję zajmuje Puls Biznesu.

fot. mat. prasowe

Media ekonomiczne i biznesowe – prasa

Pierwsze miejsce należy do dziennika Rzeczpospolita.


Money utrzymuje czołowe miejsce na podium najbardziej opiniotwórczych portali o tematyce ekonomiczno-biznesowej. Wiceliderem wrześniowego zestawienia, z 523 cytatami, został Business Insider. Ostatnie miejsce podium zajmuje Bankier. Portal w ubiegłym miesiącu przywołano 234 razy.

fot. mat. prasowe

Media ekonomiczne i biznesowe – portale

Money na pierwszym miejscu zestawienia portali o tematyce ekonomiczno-biznesowej


Media o tematyce zdrowotnej


Zestawienie mediów o tematyce zdrowotnej otwiera Rynek Zdrowia. Drugie miejsce zajmuje Medonet. Zestawienie zamyka portal ABC Zdrowie.

fot. mat. prasowe

Media o tematyce zdrowotnej

Rynek Zdrowia po raz kolejny liderem mediów o tematyce zdrowotnej.


Media o tematyce sportowej


We wrześniu pierwsze miejsce po raz kolejny należy do TVP Sport. Stację cytowano blisko 1,2 tys. razy. Na drugim miejscu Meczyki. Trzecie miejsce zajmuje Przegląd Sportowy.

fot. mat. prasowe

Media o tematyce sportowej

TVP Sport zachowało swoją pozycję lidera.


Media regionalne


Najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym we wrześniu jest Gazeta Wrocławska. Na drugim miejscu Gazeta Krakowska. Na trzecim miejscu podium znalazło się Radio Poznań.

fot. mat. prasowe

Media regionalne

Tytuł lidera zestawienia mediów regionalnych zdobywa Gazeta Wrocławska.


Wydawnictwa


Pierwsze miejsce rankingu wydawnictw niezmiennie zajmuje Ringier Axel Springer Polska. Na media należące do grupy (Onet, Fakt, Przegląd Sportowy, Newsweek, Plejada, Business Insider, Forbes, Medonet, Noizz) powołano się łącznie ponad 8 tys. razy. Na drugie miejsce awansuje Agora (Gazeta Wyborcza, Radio ZET, TOK FM, Gazeta, Sport, Plotek, Radio Plus). Wydawnictwo cytowano ponad 7,4 tys. razy. Podium zamyka Cyfrowy Polsat (Polsat News, Interia, Polsat, Polsat Sport, Pomponik, TV4), który odnotował niemal 5,8 tys. wzmianek.

fot. mat. prasowe

Wydawnictwa

Pierwsze miejsce rankingu wydawnictw niezmiennie zajmuje Ringier Axel Springer Polska.


Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 57 651 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

Badanie dotyczy okresu 1-30 września 2024 roku.


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: