Profil użytkownika kawiarenki internetowej
2006-12-09 00:25
© fot. mat. prasowe
Przeprowadzone w trzecim kwartale br. na zlecenie ARBOmedia Polska badanie gemiusAdHoc pozwoliło stworzyć profil użytkownika kawiarenki internetowej. Jest to osoba młoda, mieszkająca w mieście, będąca częstym i doświadczonym użytkownikiem Internetu. Dodatkowo czas spędzony w kawiarence wynosi każdorazowo ponad godzinę.
Przeczytaj także: Podcasty coraz popularniejsze
Według wyników badania firmy Gemius użytkownicy kawiarenek to przede wszystkim osoby młode (58% nie skończyła 25 roku życia), mieszkające w miastach, korzystające z internetu 3 razy w tygodniu lub częściej, posiadające dochód netto powyżej 1000zł. Co ciekawe aż 20% osób korzystających z kawiarenek deklaruje zarobki netto powyżej 3 000. Zdecydowana większość badanych to doświadczeni użytkownicy Internetu - 81% z nich korzysta z sieci minimum od 2 lat.fot. mat. prasowe
Potrzeba dostępu do Internetu stanowi główny powód korzystania z kawiarenek w przypadku większości, bo aż 64% ich użytkowników. Drugą co do wielkości grupę stanowią osoby traktujące wizytę w kawiarenkach jako rozrywkę. Respondenci ci mimo dostępu do komputera i internetu w domu, pracy, szkole lub u znajomych, deklarują regularne wizyty w kawiarenkach. Blisko co piąty klient kawiarenek wykorzystuje je do gier sieciowych lub czatowania. 27% respondentów odwiedza je w towarzystwie znajomych, zaś 14% deklaruje wprost, iż kawiarenki to dla nich miejsce spotkań z przyjaciółmi. Widoczna jest więc tendencja do traktowania kawiarenek jako sposobu na spędzenie wolnego czasu oraz miejsca relaksu w gronie znajomych.
fot. mat. prasowe
58% ich użytkowników odwiedza kawiarenki przynajmniej raz w tygodniu, zaś czas w nich spędzany wynosi każdorazowo ponad godzinę. Ponad połowa badanych stwierdziła, iż przeciętnie przesiaduje w kawiarence 1-2 godziny, 14% wskazało 2-3 godziny, zaś aż 16% respondentów spędza w kawiarenkach ponad 3 godziny (Gemius SA, gemiusAdHoc, VIII-X 2006).
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzone przez firmę Gemius SA zostało zrealizowane w dwóch etapach w terminie 2.VIII-30.IX oraz 4.X-30.X br. Próba wyniosła 475 osób.
Przeczytaj także:
Ceny złota i ropy najbardziej interesują Polaków w internecie
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl