eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościKomunikaty firmJak znaleźć idealne biuro do wynajęcia w Warszawie? Praktyczny przewodnik

Jak znaleźć idealne biuro do wynajęcia w Warszawie? Praktyczny przewodnik

2024-10-28 14:42

Jak znaleźć idealne biuro do wynajęcia w Warszawie? Praktyczny przewodnik

Jak znaleźć idealne biuro do wynajęcia w Warszawie? Praktyczny przewodnik © freepik.com

Artykuł sponsorowany

Ze względu na prestiż i obecność oddziałów największych korporacji i instytucji, wiele firm decyduje się wynająć biuro w Warszawie. Bez wątpienia jest to centrum polskiego biznesu, gdzie nie jest trudno o znalezienie idealnej przestrzeni dla każdego typu działalności. Planując wynajęcie biura w Warszawie, warto skupić się na samej powierzchni i dzielnicy, ale także dostępie do komunikacji miejskiej oraz udogodnień takich jak restauracje, kawiarnie czy tereny zielone.

Wynajęcie biura w Warszawie – w jakich lokalizacjach można znaleźć wolne powierzchnie?


Najważniejszą kwestią przy wyborze biura jest właściwa lokalizacja. Ta powinna zapewniać dobry dojazd, najlepiej zarówno środkami transportu publicznego, jak i samochodem, a także dużą dostępność punktów usługowych. Dużą zaletą jest też bliskość charakterystycznych dla danego miasta punktów, a w szczególności instytucji kulturalnych czy urzędów. Do topowych lokalizacji biurowców w Warszawie należą: centrum, Mokotów, Wola, Okęcie, Żoliborz, ulica Marszałkowska, Aleje Jerozolimskie, Aleja Jana Pawła II, a także okolice Dworca Gdańskiego, Ronda Daszyńskiego czy Ronda ONZ.

• Biurowce w centrum Warszawy
Obiekty położone w centrum zapewniają najemcom poczucie prestiżu, a przy tym są doskonale skomunikowane. Decydując się na biuro na wynajem w Warszawie w samym Śródmieściu, można liczyć na świetne połączenie z pozostałymi częściami miasta (m.in. dzięki dostępności dwóch linii metra), a także bliskość takich punktów, jak Pałac Kultury i Nauki, Giełda Papierów Wartościowych czy Dworzec Centralny. Na ten moment w centrum wolne powierzchnie znajdują się m.in. w biurowcach Skylight, Q22 czy Metropolitan.

• Biurowce w Warszawie – dalej od centrum
Decydując się na wynajęcie powierzchni biurowej w Warszawie nieco dalej od centrum, można liczyć na większą liczbę miejsc parkingowych oraz większą dostępność terenów zielonych i obiektów małej architektury w ramach kompleksu biurowego. Obiekty zlokalizowane na Mokotowie, Włochach, Ursynowie, czy Żoliborzu w porównaniu do tych położonych w ścisłym centrum, wiążą się też z niższym czynszem wyjściowym.

Na co najczęściej zwracają uwagę najemcy, szukając biura na wynajem w Warszawie?


Już od dłuższego czasu można zauważyć, że firmy, które decydują się na wynajęcie biura w Warszawie, kładą nacisk na to, by była to przestrzeń przyjazna dla pracowników. W dużej mierze ma to związek z rozwijającym się trendem programów wellbeingowych. Te, poprzez zapewnianie pracownikom komfortowego miejsca do pracy i najróżniejszych udogodnień, mają przyczyniać się do lepszej motywacji zespołu, a tym samym wzrostu biznesu. To właśnie z tego względu najemcy zwracają uwagę na to, czy biura na wynajem w Warszawie zapewniają:
  • przestrzeń wspierającą integrację oraz pracę zespołową,
  • dostęp do usług takich jak restauracje, kantyny, sklepy, przychodnie, przedszkola,
  • bliskość modnych miejsc, a w tym kawiarni, parków oraz siłowni,
  • dogodne połączenia komunikacyjne i infrastrukturę dla rowerzystów,
  • dostęp do przestrzeni coworkingowych, w tym dodatkowych sal konferencyjnych.

Najemcy są obecnie zainteresowani wynajęciem powierzchni z zielonymi certyfikatami, np. LEED czy BREEAM, czyli nowoczesnych biur, spełniających wymogi ESG. Firmy chcą być odpowiedzialne społecznie i ekologicznie, co jest ważne nie tylko w kontekście wymogów prawnych, czy dobrego wizerunku przed klientami, inwestorami oraz partnerami biznesowymi, ale także aby przyciągnąć utalentowanych pracowników. Dodatkowo budynki efektywne energetycznie oznaczają często niższe koszty eksploatacyjne.

Na jakich jeszcze aspektach warto się skupić, chcąc wynająć powierzchnię biurową w Warszawie?


Oczywiście istotnymi kwestiami, na jakie warto zwrócić uwagę, szukając idealnego biura w Warszawie, są także powierzchnia i wyposażenie. Zarówno w stolicy, jak i pozostałych miastach w Polsce, najemcy w wielu przypadkach optymalizują powierzchnię i wybierają mniejsze biura, ale o wyższym standardzie. Wynika to z wielu czynników. W dużej mierze ma to związek z popularnością pracy zdalnej i hybrydowej.

Nie ulega wątpliwości, że nowoczesne biura do wynajęcia w Warszawie wspierają rozwój firm i zachęcają pracowników do większego zaangażowania i podejmowania nowych wyzwań. Z tego względu tak ważne jest to, by przestrzeń biurowa była dobrze zaaranżowana i wyposażona. Mowa tutaj nie tylko o podstawowych udogodnieniach, ale również o nowoczesnych systemach, które zwiększą komfort pracy i sprawią, że pracownicy, będą chcieli tam przebywać.

oprac. : materiał partnera

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: