Motoryzacja: firmy ratują rynek
2006-12-11 00:31
Przeczytaj także: Mniejsza sprzedaż samochodów w I kwartale
Dopiero na trzeciej pozycji znalazł się najpopularniejszy na polskim rynku segment samochodów małych. Jego udział wyniósł 22,16 procent, co w liczbach bezwzględnych oznacza 17 tys. 455 samochodów zarejestrowanych.
Spośród wszystkich wyróżnianych na rynku segmentów jedynie segmenty samochodów MPV, SUV (terenowo-rekreacyjne) oraz sportowe zanotowały spadek ilości rejestracji. W dwóch pierwszych przypadkach niewątpliwą przyczyną były zmiany w podatku VAT, które ograniczyły korzystną dla przedsiębiorców ofertę.
Największym zainteresowaniem przedsiębiorców cieszyły się Toyoty. Na drugiej pozycji, z niewielką stratą, ulokował się Opel. Miejsce trzecie w rankingu zajęła Skoda. Na dalszych pozycjach znalazły się Ford, Renault, Volkswagen, Fiat, Peugeot, Citroen i Honda.
Najpopularniejszym wśród przedsiębiorców samochodem jest Opel Astra. Na drugiej pozycji znalazła się Toyota Corolla. Pozycja trzecia należy do Forda Focusa. Na dalszych miejscach ulokowały się Skoda Octavia, Skoda Fabia, Toyota Yaris, Volkswagen Passat, Opel Corsa, Fiat Panda oraz Renault Megane.
Wśród nowych aut zarejestrowanych w tym roku na firmy znajdują się również 2 sztuki Bentley’a Continental, dwa Maybach’y, jeden Maserati Quatroporte, pięć Hummer’ów oraz jeden reprezentant producentów chińskich Great Wall Hover.
![Rośnie sprzedaż samochodów. W 2014 sprzedano więcej niż rok wcześniej [© Gudellaphoto - Fotolia.com] Rośnie sprzedaż samochodów. W 2014 sprzedano więcej niż rok wcześniej](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/samochody/Rosnie-sprzedaz-samochodow-W-2014-sprzedano-wiecej-niz-rok-wczesniej-149175-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl