Źródła ruchu na stronach polskich firm SaaS. Nowy raport Elephate
2024-11-29 12:58
Elephate "Źródła ruchu na stronach polskich firm SaaS" © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Zakup oprogramowania w chmurze. Jak powinna wyglądać umowa w modelu SaaS?
Wnioski, które mogą zmienić Twoją strategię marketingową i SEO
W raporcie „Źródła ruchu na stronach polskich firm SaaS” zaprezentowane zostały wyniki analizy źródeł ruchu, które obejmują dane z sierpnia 2024 roku, eksportowane za pomocą narzędzi Similarweb oraz Ahrefs. Eksperci z Elephate zwracają uwagę, że najwięcej użytkowników trafia na strony polskich firm SaaS dzięki kanałom bezpośrednim, bo aż 47,2% (direct) oraz organicznej obecności w wyszukiwarkach – 34,6%. Ruch z innych źródeł np. z mailingów i social mediów wynosi 15,4%. Z kolei tylko 2,8% ruchu pochodzi z płatnego ruchu z wyszukiwarek. Wysoka wartość ruchu bezpośredniego wskazuje na silną rozpoznawalność marek, co jest kluczowe w strategii marketingowej w tym sektorze.
fot. mat. prasowe
Ruch bezpośrednia na stronach SaaS
Świadomość źródeł pochodzenia ruchu na stronie internetowej jest kluczowa dla zaplanowania i egzekucji strategii marketingowej. W końcu każda konwersja na płacącego klienta rozpoczyna się od wizyty użytkownika na stronie. Szczegółowa wiedza na temat efektywności różnych kanałów zdobywających ruch pomaga analizować różne etapy lejka marketingowego i sprzedażowego, jak i podejmować lepsze decyzje dotyczące inwestowania w poszczególne kanały dotarcia do grupy docelowej - mówi Wojciech Mazur, CEO & Founder Elephate.
SEO czy Google Ads? Jak firmy SaaS w Polsce zdobywają użytkowników w 2024 roku?
Z raportu wynika, że większość firm SaaS pozyskuje najwięcej ruchu z kanałów organicznych. Jednak bardzo niski udział ruchu płatnego z wyszukiwarek (Google Ads) sugeruje, że strategie marketingowe wielu firm opierają się głównie na SEO i lojalności użytkowników. Ignorowanie ruchu z płatnych wyników wyszukiwania w branży SaaS – 24% stron firm SaaS nie generuje ruchu z płatnych wyników wyszukiwania – może być spowodowane wysokimi kosztami, pozyskiwania użytkowników przy pomocy tego kanału bądź jego niską jakością. Blisko 32% firm SaaS wybiera szersze działania w zakresie płatnych kampanii w wyszukiwarkach, dzięki czemu zyskują ponad 1000 użytkowników miesięcznie. Ciekawe jest również to, że urządzenia mobilne i desktopowe generują podobny ruch, co oznacza, że strony są optymalizowane zarówno pod kątem desktopów, jak i urządzeń mobilnych.
fot. mat. prasowe
Jak firmy SaaS w Polsce zdobywają użytkowników?
Jak zwiększyć skuteczność działań marketingowych?
W raporcie przedstawiono również wskazówki, które mogą pomóc firmom SaaS poprawić efektywność ich działań marketingowych. Przykładem jest skuteczne wykorzystywanie social media, mailingu oraz programów partnerskich do budowania zaangażowania użytkowników. Zmiany w algorytmach Google oraz rosnące znaczenie personalizacji i automatyzacji działań marketingowych dają firmom SaaS wiele narzędzi do zwiększenia wydajności swoich działań.
fot. mat. prasowe
Ruch z innych źródeł
Branże SaaS, które dominują w polskim internecie
Raport ujawnia również, że największy ruch generują firmy z branży marketingu, narzędzi AI, płatności online oraz e-learningu. Przykładem jest platforma Brainly, która generuje aż 14,5 miliona odwiedzin miesięcznie, co pozwala jej zająć wysokie miejsce w ogólnym rankingu. Natomiast sektor HR, kadr i płac oraz rekrutacji – mimo dużej liczby firm – osiąga relatywnie mniejszy udział w całkowitym ruchu.
fot. mat. prasowe
Branże SaaS, które dominują w polskim internecie
Branże takie jak marketing, sprzedaż czy e-learning przyciągają najwięcej odwiedzin, co pokazuje, jak duży potencjał mają firmy SaaS w tych obszarach. Warto pamiętać, że pricing page to jedna z najczęściej odwiedzanych podstron – dobrze zaprojektowany cennik nie tylko zwiększa konwersję, ale też znacznie ułatwia klientom podejmowanie decyzji zakupowych. Rok 2025 to świetny moment, żeby przyjrzeć się swoim cennikom i upewnić się, czy w pełni wykorzystujesz ich potencjał - komentuje Krzysztof Szyszkiewicz, Partner & Co-founder Valueships, główny partner raportu.
Liderzy SaaS - jakie strategie zapewniają im sukces?
Firmy polskiego sektora SaaS, które zdobyły czołowe miejsca w rankingu, stanowią inspirację dla całej branży. Wyróżniają się one nie tylko efektywnymi strategiami marketingowymi, ale także umiejętnością skutecznego przyciągania i konwertowania użytkowników.
fot. mat. prasowe
Liderzy SaaS
W raporcie firmy SaaS zostały podzielone na kluczowe kategorie branżowe, co pozwoliło na szczegółowe porównanie wyników w obrębie poszczególnych segmentów. Dzięki temu możemy zobaczyć, które firmy zdominowały swoje nisze i jakie strategie wdrożyły, aby osiągać świetne rezultaty.
fot. mat. prasowe
Liderzy kategorii Marketing
Wysoka pozycja Brand24 w tym zestawieniu potwierdza skuteczność naszej strategii marketingowej. Uważamy, że kluczem do sukcesu jest koncentracja na dostarczaniu wartościowych treści, które odpowiadają na potrzeby i pytania nurtujące potencjalnego klienta, co przekłada się na znaczący udział ruchu organicznego. Wyniki te są także dowodem na to, że efektywny marketing nie zawsze wymaga dużych nakładów finansowych – liczy się przemyślana strategia i optymalizacja działań – udział w raporcie komentuje Justyna Dzikowska - Head of Marketing w Brand24.
Opinie i porady czołowych ekspertów
Ranking powstał dzięki owocnej współpracy z doświadczonymi ekspertami. Partnerem głównym raportu jest firma Valueships, która ocenia i optymalizuje modele biznesowe, strategie, ceny, monetyzację, doświadczenia klientów i strategie marketingowe dla różnych branż, w tym także SaaS. Wśród partnerów merytorycznych, wspierających raport, znalazły się takie firmy jak: Itmation, Qlos, Brand24, Sente, User.com, Commly, Casbeg, Bucholc Consulting oraz liderzy rankingu: eRecruiter, IdoSell, Trustmate, Edrone, Shoper, Sare, Profitroom, Livespace oraz SurferSEO. Każda z tych firm wniosła cenną wiedzę i wskazówki, tworząc tym samym kompleksowy obraz sektora SaaS w Polsce biorąc pod uwagę trendy i potrzeby rynku.
Chcemy, aby ten raport był nie tylko narzędziem do analizy skuteczności strategii marketingowych, zarówno własnych, jak i konkurencji, ale także źródłem inspiracji do działań, które pozwolą polskim firmom osiągać jeszcze lepsze wyniki. Jako eksperci od zwiększania ruchu organicznego z wyszukiwarek, wiemy dokładnie jakie strategie i działania SEO przynoszą najlepsze rezultaty w tym bardzo istotnym kanale w sektorze SaaS – podsumowuje Wojciech Mazur, CEO & Founder Elephate.
Dowiedz się więcej! „Źródła ruchu na stronach polskich firm SaaS” już teraz i odkryj, jakie działania mogą przyciągnąć nowych użytkowników do Twojej strony!
Ranking został objęty patronatem medialnym portalu eGospodarka.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)