Nowa strategia Interia.pl
2006-12-09 00:37
W roku 2007 spółka zamierza skupić się przede wszystkim na obszarze multimediów i serwisów społecznościowo-komunikacyjnych. Wzrost ma być oparty o znaczne wzmocnienie bazy technologicznej i produkcyjnej spółki oraz usprawnienie zarządzania w ramach nowej struktury organizacyjnej.
Przeczytaj także: Zysk portalu Interia
W ramach nowej struktury organizacyjnej struktura firmy zostaje podzielona na pięć niezależnych sektorów. Serwisy Informacyjne, Magazyny i Poradniki, Społeczności i Komunikacja, Multimedia i Rozrywka Interaktywna oraz sektor Nowych Technologii. - Nowy podział to nasz pomysł na wortalizację portalu, który znacznie usprawni zarządzanie spółką, oraz umożliwi wyznaczanie jasnych celów dla poszczególnych sektorów biznesowych - mówi Grzegorz Błażewicz, Prezes Zarządu INTERIA.PL.Głównym obszarem rozwoju w 2007 będą Multimedia i Rozrywka Interaktywna z kluczowymi projektami Telewizji Interaktywnej na żywo, oraz Platformą Dystrybucji Treści Multimedialnych. W 2007 roku duży nacisk zostanie położony na rozwój profilu technologicznego spółki, jako źródła budowania przewagi konkurencyjnej na rynku Internetowym.
– Jesteśmy przekonani, że źródłem prawdziwego sukcesu w Internecie może być przede wszystkim innowacja technologiczna. Google nie pozycjonuje się jako firma medialna, tylko jako firma technologiczna. Przy czym nadal chcemy wzmacniać serwisy informacyjne i dostarczać jak najwięcej własnej unikalnej treści – mówi Grzegorz Błażewicz.
INTERIA.PL postawi na decentralizację portalu. W sferze informacyjnej oznacza to mocne wejście w segment informacji lokalnej. W sferze technologicznej odejście od przeglądarki internetowej jako jedynego sposobu dostępu do portalu. Pod strategię decentralizacji przygotowywany jest dział sprzedaży regionalnej.
INTERIA.PL SA po trzech kwartałach br. zwiększyła zysk netto o 143% w stosunku do ubiegłego roku, do ponad 4,7 mln zł. Przychody łącznie za trzy pierwsze kwartały 2006 r. są wyższe o 42% od przychodów uzyskanych w analogicznym okresie 2005 r. i wynoszą aktualnie ponad 37,6 mln zł.
Przeczytaj także:
Zwolnienia pracowników w mediach: rośnie liczba publikacji
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl