eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyReklama w internecie, telewizji i w radio XI 2024

Reklama w internecie, telewizji i w radio XI 2024

2024-12-16 11:04

Reklama w internecie, telewizji i w radio XI 2024

W telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals” © Freepik

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (9)

Są już najnowsze dane z gemiusAdReal - cross-mediowego badania rynku reklamowego. Tym razem analiza objęła przekaz reklamowy emitowany w internecie, telewizji i radio w listopadzie bieżącego roku. Przyjrzyjmy się, którzy reklamodawcy byli najaktywniejsi na kilka tygodni przed świętami Bożego Narodzenia.

Przeczytaj także: Reklama w internecie, telewizji i w radio X 2024

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Jaka jest średnia częstotliwość kontaktu użytkownika z przekazem reklamowym?
  • Które z marek okazały się najbardziej aktywnymi reklamodawcami digital?
  • Kto najczęściej reklamuje się w radiu?


RYNEK REKLAMY INTERNETOWEJ


W listopadzie 2024 odnotowaliśmy 90,9 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 3205 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 86,85% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,26 sekundy (9,89 sekund dla kreacji typu display i 7,36 sekundy dla kreacji wideo).

Średnia widoczność kreacji digital w listopadzie (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 45%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 55,82% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 42,48%.

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (39,9 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w listopadzie wyniósł 43,9%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,60 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 47,89%.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (7,36 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 8,1% oraz Clothing and accessories (5,95 mld kontaktów reklamowych i SoV – 6,5%).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy internetowej

Zdecydowanie najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade”


Top reklamodawcy online


Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w listopadzie 2024 została marka Media Expert, która wygenerowała 4,66 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 82,42% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Temu z 3,85 mld kontaktów i 81,18% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (3,31 mld kontaktów i zasięg na poziomie 82,45%).

Ranking TOP 10 marek zamyka ERLI, który odnotował 0,82 mld kontaktów reklamowych.

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy online

Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital została marka Media Expert


Wydatki na reklamę online


Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych display w listopadzie 2024 znalazła się marka Media Expert - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 6,4%. Na drugim miejscu uplasowała się marka Allegro z 4,36% udziału, natomiast podium zamyka Apart (3,52% udziału).

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę online

Na drugim miejscu uplasowała się marka Allegro


Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.

RYNEK REKLAMY TELEWIZYJNEJ


W listopadzie w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”. Wygenerowała ona 14,66 mld kontaktów reklamowych, docierając do 91,51% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w listopadzie wyniósł dla tej branży 21,3%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 19,45 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Trade” (14,59 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 21,2% oraz 91,94% zasięgu), podium zamyka natomiast branża „Food” (10,32 mld kontaktów reklamowych, SoV – 15% i zasięg – 91,44%).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy telewizyjnej

W telewizji tradycyjnie już największą aktywnością wyróżniała się branża „Pharmaceuticals”


Top reklamodawcy TV


Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w listopadzie była marka Lidl. Wygenerowała ona 1,88 mld kontaktów reklamowych, docierając do 86,81% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert (1,86 mld kontaktów reklamowych i 86,59% zasięgu), natomiast na trzecim – Carrefour (0,91 mld kontaktów i 80,20% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka T-Mobile z 0,71 mld kontaktów reklamowych i 81,32% zasięgu w populacji 7-75.

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy TV

Na pierwszym miejscu Lidl


Wydatki na reklamę TV


Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 3,07% - a na drugim Media Expert, z udziałem na poziomie 3,06%. Trzecie miejsce należało do Kinder z udziałem 1,60%.

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę TV

Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl


RYNEK REKLAMY RADIOWEJ


W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w listopadzie była branża „Trade” (12,99 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (4,24 mld kontaktów) oraz „Automotive” (3,40 mld kontaktów reklamowych).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy radiowej

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu we wrześniu była ponownie marka Media Expert


Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w listopadzie była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 3,37 mld kontaktów reklamowych, docierając do 88,86% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,63 mld kontaktów reklamowych, 86,13% zasięgu), na trzecim – oponeo.pl (0,86 mld kontaktów, 83,56% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Carrefour (0,36 mld kontaktów i 82% zasięgu).

Wydatki na reklamę radiową


Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w listopadzie marka Media Expert (13,48%). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (6,88%) oraz oponeo.pl (2,48%).

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę radiową

Najwięcej na reklamę w radio wydała marka Media Expert


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: