Jest standard badań profili internautów
2002-10-18 10:34
Sieci reklamowe Ad.net, IDMnet, ARBOmedia z firmami badawczymi I-Metria i Global eMarketing rozpoczęły wspólne badanie profili internautów użytkowników witryn zrzeszonych w sieciach o nazwie Prawdziwy Profil.
Przeczytaj także: BizOn media: reklama tylko dla biznesu
Zgodnie z podpisaną w dniu 11 października br. umową strony wspólnie będą realizować badanie profili użytkowników witryn zrzeszonych w sieciach reklamowych w oparciu o badania typu user-centric oraz site-centric. Celem badania jest zebranie i następnie ciągła aktualizacja danych o aktualnych profilach (tj. dane demograficzno-społeczne) użytkowników serwisów objętych badaniem oraz danych o ruchu internetowym generowanym przez badanych użytkowników na serwisach należących do sieci reklamowych.Realizacja badania Prawdziwy Profil pozwoli na jednolitą formę prezentacji danych dla wszystkich badanych witryn i tym samym na uporządkowanie rynku badań marketingowych i wypracowanie standardu badań profili użytkowników serwisów internetowych głównie, ale nie tylko zrzeszonych w sieciach reklamowych.
Rynek mediów internetowych mając takie narzędzie zacznie dostarczać klientom rzetelnych danych, które przyczynią się do zwiększenia znajomości Internetu jako nośnika komunikatu reklamowego. Według Tomasza Ciska (Ad.net) inicjatora porozumienia sieci nadszedł najwyższy czas by zjednoczona, dysponująca twardymi i obiektywnymi danymi na temat swoich użytkowników lecz skromniejsza od mediów tradycyjnych branża internetowa w skuteczny sposób zaczęła walczyć o należną jej część tortu reklamowego.
Badanie Prawdziwy Profil to połączenie badania ankietowego (losowym użytkownikom serwisów będą wyświetlane ankiety typu pop-up) z monitoringiem ruchu internetowego witryn zrzeszonych w sieciach reklamowych. Dostęp do danych będzie możliwy za pomocą specjalnie przygotowanego interfejsu. System GeMius (odpowiedzialny za pomiar site-centric) zostanie zainstalowany na badanych witrynach, dzięki temu będzie również możliwe badanie - oprócz oglądalności - ścieżek internautów poruszających się w obrębie witryn zrzeszonych w sieciach.
Dzięki temu badaniu zostanie objęty ten segment rynku internetowego, którego nie objęło badanie panelowe. Tym samym będzie można planować kampanie e-reklamowe w całym Internecie, a nie tylko na dużych portalach. Prawdziwy Profil jest naturalnym uzupełnieniem I-Metryki, i tym samym oferuje media planerom możliwość wiarygodnego planowania kampanii e-reklamowych zarówno na dużych portalach, jak i serwisach tematycznych.
Przeczytaj także:
ARBOmedia lepsza od WP i Onetu
oprac. : Jerzy Piątek / CentrumPrasowe.net