Społeczności internetowe przyszłością sieci
2006-12-18 00:25
Przeczytaj także: Portale społecznościowe źródłem informacji?
Znaczenie szerokopasmowego dostępu do Internetu
Przeprowadzone badanie podkreśla wpływ szerokopasmowego dostępu do sieci na korzystanie z Internetu i interakcje konsumentów w sieci. Częściowo dzięki lepszej interakcji z Internetem, możliwej w wyniku wprowadzenia większych prędkości szerokopasmowych, Europejczycy 72 proc. czasu spędzonego online wykorzystują do celów osobistych, a pozostałe 28 proc. do pracy. Trzy czwarte europejskich użytkowników Internetu używa szerokopasmowego dostępu do sieci jako swojego podstawowego łącza z Internetem, liderami w penetracji szerokopasmowego dostępu są Francja, Wielka Brytania i Skandynawia. 29 proc. Europejczyków nadal korzystających z dostępu dial-up zapowiada, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy zmieni metodę dostępu do sieci na łącze szerokopasmowe.
Średnio 85 proc. internautów w Wielkiej Brytanii, Francji, Norwegii, Szwecji i Danii korzysta z szerokopasmowego dostępu do Internetu jako podstawowego łącza z siecią, co sprawia, że kraje te są liderami jeśli chodzi o penetrację łączy szerokopasmowych. Z badań EIAA wynika również, że konsumenci w krajach z lepszą penetracją szerokopasmowego dostępu do sieci chętniej korzystają z Internetu w celach rozrywkowych.
fot. mat. prasowe
Tabela 1: Wykorzystanie szerokopasmowego łącza z Internetem w wybranych krajach Europy w procentach.
Tabela 1: Wykorzystanie szerokopasmowego łącza z Internetem w wybranych krajach Europy w procentach.
Tegoroczne badanie ukazuje również boom na rynku internetowym we Włoszech, ze wzrostem średniej ilości dni korzystania z Internetu z 4,5 dnia tygodniowo w 2005 roku do 4,8 dnia w 2006 roku, oraz liczby godzin spędzonych online z 8,4 godzin tygodniowo w 2005 roku do 12,1 godzin tygodniowo w 2006 roku. Jednocześnie w tym roku Włochy doświadczyły znaczącego, 8-procentowego wzrostu w penetracji szerokopasmowego dostępu co może wyjaśniać wzrost ilości czas spędzanego przez Włochów w sieci.
Informacje o badaniu
Badanie zlecone przez SPA zostało przeprowadzone w formie wywiadów telefonicznych. Objęło ponad 1000 respondentów z poszczególnych krajów europejskich (Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Hiszpania, Włochy) i krajów nordyckich oraz 500 respondentów w Belgii i Holandii. Ankieta została przeprowadzona we wrześniu 2006 roku.
![Internauci a serwisy społecznościowe Internauci a serwisy społecznościowe](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/serwisy-spolecznosciowe/Internauci-a-serwisy-spolecznosciowe-22669-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl