![Najcenniejsi medialnie liderzy biznesu 2024 [© Freepik] Najcenniejsi medialnie liderzy biznesu 2024](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/ekwiwalent-reklamowy/Najcenniejsi-medialnie-liderzy-biznesu-2024-264882-200x133crop.jpg)
Kto z liderów biznesu był najcenniejszy medialnie w 2024 roku? © Freepik
Przeczytaj także: Najcenniejsi medialnie politycy 2024. Liderem Donald Tusk
Instytut Przywództwa sprawdził, który z polskich liderów biznesu jest najcenniejszy pod kątem obecności na portalach internetowych. Do analizy wykorzystano wskaźnik ekwiwalentu reklamowego, czyli wartość w złotówkach, która określa, ile należałoby zapłacić za dany artykuł z udziałem przedstawiciela biznesu, gdyby był reklamą.Najcenniejszy medialnie okazał się Zygmunt Solorz-Żak z wynikiem ekwiwalentu reklamowego wynoszącym 10,43 mln zł. Wprawdzie jego aktywność biznesowa od lat przyciąga uwagę opinii publicznej, to jednak w zeszłym roku media interesowały się przede wszystkim sprawami sukcesji prowadzonych przez niego biznesów. Kolejne miejsca zajmują Rafał Brzoska, twórca InPost (8,67 mln zł) oraz inwestor Sebastian Kulczyk (4,16 mln zł).
Łączna wartość medialna publikacji z udziałem pierwszej trójki przekroczyła kwotę 20 mln zł, co podkreśla istotną rolę liderów w polskim krajobrazie biznesowym i medialnym. Wysokie wyniki pokazują wpływ i zdolność biznesmenów do budowania rozpoznawalności w przestrzeni publicznej – komentuje wyniki rankingu Piotr Gąsiorowski, prezes Instytutu Przywództwa.
Różnorodność przedstawicieli biznesu w rankingu
W zestawieniu znaleźli się znani przedsiębiorcy reprezentujący różne branże, a wśród nich Dominika Kulczyk (publikacje o wartości 2,66 mln zł), Zbigniew Jakubas (2,49 mln zł) czy Józef Wojciechowski (2,22 mln z). Powyższe wyniki wskazują na wpływ medialny liderów polskiego biznesu.
To zestawienie pokazuje, jak liderzy biznesu o różnym profilu budują swój wpływ medialny. Dominika Kulczyk, kojarzona z inwestycjami i działalnością filantropijną, Zbigniew Jakubas, działający w przemyśle i finansach, oraz Józef Wojciechowski, związany z rynkiem nieruchomości, reprezentują różne sposoby oddziaływania na opinię publiczną. Ich obecność w mediach może wynikać zarówno z aktywności biznesowej, jak i z podejmowanych inicjatyw społecznych czy inwestycji. Ciekawym aspektem jest też to, że niektórzy liderzy budują swój wizerunek poprzez aktywność medialną, podczas gdy inni, mimo unikania rozgłosu, i tak przyciągają uwagę opinii publicznej – tłumaczy Piotr Gąsiorowski.
Czy bycie „na świeczniku” pomaga w budowaniu firmy?
Medialność w świecie biznesu często kojarzy się z udzielaniem wywiadów oraz aktywnością w mediach społecznościowych czy debatach. Przypadek Tomasza Biernackiego, twórcy sieci Dino, świadczy jednak o tym, że swój wpływ na świat biznesu można budować również w sposób bardziej dyskretny.
Mimo że Biernacki konsekwentnie unika rozgłosu i nie pojawia się publicznie, jego firma osiągnęła jeden z największych sukcesów na polskim rynku spożywczym. Media regularnie analizują rozwój sieci Dino, co sprawia, że nawet niechęć jej założyciela do obecności w mediach nie ogranicza zainteresowania rozwijaną marką.
To zjawisko podkreśla, że obecność w mediach – choć nie zawsze zamierzona – może wzmacniać pozycję rynkową firmy i jej właściciela. W przypadku Biernackiego, to same wyniki biznesowe oraz strategia ekspansji sprawiają, że jego nazwisko i marka Dino pozostają w centrum uwagi opinii publicznej – podsumowuje ekspert.
fot. mat. prasowe
Wycena medialna obecności liderów biznesu na portalach internetowych w 2024 roku
Na szczycie rankingu znalazł się Zygmunt Solorz-Żak z imponującym wynikiem ekwiwalentu reklamowego wynoszącym 10,43 mln zł.
![Którzy członkowie ustępującego rządu podbili media? [© pixabay.com] Którzy członkowie ustępującego rządu podbili media?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/politycy/Ktorzy-czlonkowie-ustepujacego-rzadu-podbili-media-256671-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)