Tłusty czwartek z misją - biznes wspiera potrzebujące dzieci
2025-02-26 08:28

Tłusty czwartek z misją - biznes wspiera potrzebujące dzieci © fot. mat. prasowe
Komunikat PR
Tłusty czwartek tuż, tuż. W wielu firmach od rana rozpocznie się słodkie świętowanie, na które pracodawcy przeznaczają znaczne budżety. Jednak coraz więcej organizacji wybiera inną drogę - zamiast wydawać środki na pączki, wspierają dzieci w potrzebie. Wspierając akcję "Zamień pączka na ciepły posiłek", pokazują, że biznes może zmieniać świat.Nowy wymiar tłustego czwartku
Statystyczny Polak zjada 2,5 pączka, pochłaniając przy tym około 800 kcal. Podczas gdy tego dnia objadamy się słodkościami, w Polsce narasta problem niedożywienia i głodu wśród dzieci. Zgodnie z raportem Poverty Watch 2024, w skrajnym ubóstwie żyje już 522 tysiące dzieci – to o 125 tysięcy więcej niż rok wcześniej. Wiele z nich nie ma codziennego dostępu do ciepłego i pełnowartościowego posiłku, co negatywnie wpływa na ich zdrowie, rozwój i szanse edukacyjne. Dlatego tak istotne jest nagłośnienie tego problemu i podjęcie skutecznych działań, które pomogą go zwalczyć. Jednym z nich jest kampania społeczna „Zamień pączka na ciepły posiłek dla Dziecka” Inicjatywa zachęca do symbolicznej zamiany – zamiast kupować pączka w zbliżający się tłusty czwartek, można przekazać datek na ciepły posiłek dla dziecka w potrzebie.
Wystartowaliśmy z akcją już po raz piąty, ponieważ widzimy jak co roku przybywa nam darczyńców. – opowiada Aleksandra Mielczarek-Cegielska, specjalistka ds. komunikacji Fundacji POCIECHA – Włączają się w nią nie tylko osoby prywatne, ale i coraz więcej przedsiębiorców, co nas niezwykle cieszy. W zeszłorocznej edycji udało się zgromadzić środki, które pozwoliły na zapewnienie grantów dla dziewięciu świetlic środowiskowych w całej Polsce, a 321 podopiecznych otrzymało blisko 8 tysięcy ciepłych posiłków.
„Zamień pączka na ciepły posiłek dla Dziecka” - jak firmy mogą się włączyć? Przedsiębiorcy mogą pomóc na wiele sposobów, na przykład stworzyć firmową skarbonkę na zrzutce www.zrzutka.pl/z/zamienpaczka2025; zorganizować tradycyjną zbiórkę do puszki – czy po prostu zakupić „wirtualnego pączka” na stronie http://www.fundacjapociecha.pl/paczek
„Zamiast kupować pączki w nadmiarze, resztę budżetu można przeznaczyć na „wirtualnego pączka” – czyli posiłek dla dziecka w potrzebie. Każda złotówka się liczy: za 15 złotych możemy zapewnić jedno ciepłe danie, a każde 1000 zł to aż 66 ciepłych obiadów dla dzieci! Firmy, które decydują się na wsparcie akcji, odgrywają kluczową rolę w przeciwdziałaniu problemowi niedożywienia wśród najmłodszych. To konkretna i wymierna forma pomocy, która zmienia czyjeś życie na lepsze. – przekonuje Aleksandra Mielczarek-Cegielska
Społeczna odpowiedzialność firm – mały gest, wielka wartość
Decyzja o udziale w akcji „Zamień pączka na ciepły posiłek dla Dziecka” oprócz gestu dobroczynności, może stać się stałym elementem odpowiedzialnej strategii biznesowej. Przedsiębiorstwa angażujące się w inicjatywy społeczne zyskują lojalność klientów, wzmacniają relacje z pracownikami i budują wartościowy ekosystem wspierający ich działalność. Coraz więcej konsumentów oraz partnerów biznesowych podejmuje decyzje zakupowe i inwestycyjne na podstawie społecznej odpowiedzialności danej organizacji.
Wsparcie takich akcji jak "Zamień pączka na ciepły posiłek dla Dziecka" pokazuje, że firma nie tylko generuje zysk, ale również przyczynia się do poprawy jakości życia najbardziej potrzebujących. To buduje długoterminową wartość dla wszystkich interesariuszy – zarówno wewnątrz organizacji, jak i w całym społeczeństwie.
oprac. : Komunikat PR
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)