Bankier przejmie PIT.pl i VAT.pl
2006-12-17 01:25
Bankier.pl S.A. przejmuje pakiet kontrolny w Pit.pl sp. z o.o., spółce będącej wydawcą portali podatkowych PIT.pl i VAT.pl. Inwestycja to kolejny krok w strategii wzrostu realizowanej przy wykorzystaniu środków pozyskanych w przeprowadzonej w I połowie bieżącego roku publicznej subskrypcji akcji.
Przeczytaj także: Bankier inwestuje w Mojeauto.pl
W pierwszym etapie inwestycji notowana na GPW w Warszawie spółka odkupiła od dotychczasowych właścicieli pakiet 51% udziałów PIT.pl sp. z o.o. za łączną cenę 714 tys. zł. W ramach transakcji obecni właściciele PIT.pl sp. z o.o. obejmą akcje Bankier.pl S.A. przy cenie emisyjnej 11,30 zł, za łączną kwotę 356 tys. zł, stanowiącą połowę ceny nabycia przez Bankier.pl S.A. udziałów w Pit.pl sp. z o.o.Podpisana 15 grudnia 2006 roku umowa inwestycyjna zakłada bliską współpracę pomiędzy spółkami i sukcesywne nabywanie kolejnych udziałów w Pit.pl sp. z o.o. przez Bankier.pl S.A., aż do pełnego przejęcia w I kwartale 2009 roku. Ceny nabycia kolejnych pakietów będą zależały od stopnia realizacji ustalonego biznesplanu. Zgodnie z nim Pit.pl sp. z o.o. ma wypracować w dwóch najbliższych latach 800 tys. zł oraz 1,3 mln zł przychodów.
PIT.pl prezentuje treści dla samozatrudnionych, mikrofirm i osób aktywnych zawodowo oraz podatników indywidualnych rozliczających swoje PIT-y roczne. VAT.pl dysponuje bazą wiedzy podatkowej skierowaną do podmiotów gospodarczych.
We wrześniu 2006 serwisy PIT.pl i VAT.pl zanotowały łącznie 256 tys. użytkowników i prawie 1,5 mln odsłon (Megapanel PBI/Gemius, IX 2006). Najwyższa oglądalność portali przypada na I i II kwartał każdego roku, czyli okres w którym podatnicy rozliczają swoje roczne dochody. Wówczas miesięcznie strony portali odwiedza do 470 tys. użytkowników generujących ok. 3 mln odsłon. (Megapanel PBI/Gemius, IV 06).
Oprócz nowo przejętych serwisów w skład Grupy Bankier.pl wchodzą obecnie Twoja-Firma.pl, PRNews.pl oraz motoryzacyjny portal Mojeauto.pl.
Przeczytaj także:
LinkedIn i GoldenLine skutecznie sprzedają
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl