eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyReklama w internecie, telewizji i w radio w I 2025

Reklama w internecie, telewizji i w radio w I 2025

2025-03-17 09:11

Reklama w internecie, telewizji i w radio w I 2025

W TV najbardziej aktywna była branża „Pharmaceuticals” © Freepik

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (10)

Pojawiła się najnowsza odsłona comiesięcznego raportu z rynku reklamy, bazującego na danych z gemiusAdReal - cross-mediowego badania tego obszar. Opracowanie tradycyjnie już rzuca światło na najbardziej aktywnych i najhojniejszych reklamodawców w trzech rodzajach mediów - w internecie, telewizji i radio. Kto w pierwszym miesiącu bieżącego roku podjął najbardziej intensywne działania reklamowe?

Przeczytaj także: Reklama w internecie, telewizji i w radio w XII 2024

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:




RYNEK REKLAMY INTERNETOWEJ


W styczniu 2025 odnotowaliśmy 80,59 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 2819 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 87,57% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,94 sekundy (9,54 sekund dla kreacji typu display i 7,06 sekundy dla kreacji wideo).

Średnia widoczność kreacji digital w styczniu 2025 (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 45,95%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 57,42% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 43,56%.

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (33,74 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w styczniu wyniósł 41,9%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,25 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 49,34%.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (7,36 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 9,1% oraz Leisure time (4,94 mld kontaktów reklamowych i SoV – 6,1%).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy internetowej

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade”


Top reklamodawcy online


Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w styczniu 2025 została marka Temu, która wygenerowała 4,32 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 80,06% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert z 3,03 mld kontaktów i 79,30% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Ceneo.pl (2,71 mld kontaktów i zasięg na poziomie 75,82%).

Ranking TOP 10 marek zamyka Sopro 0,66 mld kontaktów reklamowych.

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy online

Ranking TOP 10 marek zamyka Sopro


Wydatki na reklamę online


Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych display w styczniu 2025 znalazła się marka Ceneo.pl - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 4,02%. Na drugim miejscu uplasowała się marka Media Expert z 3,91% udziału, natomiast podium zamyka Allegro (2,58% udziału).

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę online

Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych znalazło się Ceneo.pl


Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.

RYNEK REKLAMY TELEWIZYJNEJ


W styczniu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”. Wygenerowała ona 23,56 mld kontaktów reklamowych, docierając do 92,17% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w styczniu wyniósł dla tej branży 35,5%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 21,96 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Trade” (11,80 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 17,8% oraz 91,33% zasięgu), podium zamyka natomiast branża „Food” (8,84 mld kontaktów reklamowych, SoV – 13,3% i zasięg – 90,77%).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy telewizyjnej

W styczniu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”


Top reklamodawcy TV


Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w styczniu była marka Lidl. Wygenerowała ona 1,69 mld kontaktów reklamowych, docierając do 85,49% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Biedronka (1,68 mld kontaktów reklamowych i 86,90% zasięgu), natomiast na trzecim – Media Expert (1,43 mld kontaktów i 85,91% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka ING Bank Śląski z 0,44 mld kontaktów reklamowych i 79,91% zasięgu w populacji 7-75.

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy TV

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w styczniu była marka Lidl


Wydatki na reklamę TV


Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 3,15% - a na drugim Biedronka, z udziałem na poziomie 2,79%. Trzecie miejsce należało do Media Expert z udziałem 2,55%.

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę TV

Na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl


RYNEK REKLAMY RADIOWEJ


W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w styczniu była branża „Trade” (9,15 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (5,56 mld kontaktów) oraz „Automotive” (2,50 mld kontaktów reklamowych).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy radiowej

W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych była branża „Trade”


Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w styczniu 2025 była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 2,72 mld kontaktów reklamowych, docierając do 86,98% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,22 mld kontaktów reklamowych, 83.39% zasięgu), na trzecim – Lidl (0,53 mld kontaktów, 79,53% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Volkswagen Vans (0,32 mld kontaktów i 75,98% zasięgu).

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy w radiu

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu była ponownie marka Media Expert


Wydatki na reklamę radiową


Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w styczniu marka Media Expert (12,12%). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (5,76%) oraz Biedronka (2,58%).

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę radiową

Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w styczniu marka Media Expert


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: