Kaspersky: ataki internetowe na firmy
2006-12-31 00:02
Przeczytaj także: Wirusy, robaki, phishing VI-XII 2006
Wiele organizacji i instytucji (przede wszystkim banki) przejęło się nieustającymi atakami na swoich klientów w połowie 2005 roku i zaczęło podejmować kroki w celu zapobiegania wykorzystywaniu skradzionych danych. Przykładem takiego działania było wprowadzenie dwustopniowego uwierzytelniania. Niektóre firmy posunęły się nawet do nakładania ograniczeń na wielkość i liczbę transakcji, które mogą być przeprowadzane w określonym okresie. Na głównych stronach wielu banków i instytucji, których działalność związana jest z finansami, często zamieszczane są ostrzeżenia o cyberprzestępczości (zobacz rys. 2).
fot. mat. prasowe
Rys. 2: Ostrzeżenie na stronie związanej z instytucjami finansowymi
Czas pokaże, jak długo tego typu działania będą skutecznie chroniły użytkowników. Wygląda na to, że w początkowym okresie przyniosły pozytywne rezultaty: w pierwszej połowie 2006 roku po raz pierwszy od trzech lat odnotowano spadek udziału procentowego złośliwych programów wykorzystywanych do osiągania zysków finansowych (zobacz rys. 3).
fot. mat. prasowe
Rys. 3: Spadek udziału procentowego złośliwych programów wykorzystywanych do kradzieży danych finans
Cyberprzestępcy nieustannie poszukują nowych sposobów na pokonanie przeszkód, jakie napotykają na swej drodze. Mimo nieznacznego spadku udziału procentowego złośliwych programów atakujących użytkowników internetowych serwisów finansowych ich całkowita liczba nieustannie wzrasta, podobnie jak ogólna liczba złośliwych programów.
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl