eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeDlaczego warto pisać bloga

Dlaczego warto pisać bloga

2006-12-24 00:04

Blogi stają się coraz bardziej wszechstronnym narzędziem. Oprócz celów promocyjnych i doradczych, są również popularnym narzędziem PR czy reklamy. Bardzo skutecznym narzędziem. Jeśli więc prowadzisz jakiś biznes, którego dzieło nie znajduje wystarczająco szerokiego zainteresowania wśród klientów lub też chcesz podnieść sprzedaż swoich produktów i ich popularność - zacznij prowadzić bloga. Może się on okazać lekiem na całe zło.

Przeczytaj także: Blogi internetowe i płatne komentarze

Przekonał się o tym Kevin Hillstrom, który rok swojego życia spędził na pisaniu książki poświęconej tematyce marketingu baz danych (database marketing). Jej pojawieniu się na rynku towarzyszyły ogromne emocje autora, które z czasem przekształciły się we frustrację spowodowaną niewielkim zainteresowania czytelników.

Po kilku miesiącach pan Hillstrom zdecydował się na założenie bloga o tematyce zbliżonej do zagadnień poruszonych w książce. Na efekty nie trzeba było długo czekać. Jak to się stało? Skąd bierze się to ogromne oddziaływanie blogów na sferę biznesową? Na czym polega ich siła i skuteczność?

Po pierwsze: Wyszukiwarki kochają blogi

Kiedy wyszukiwarka "zrozumie" czego dotyczy dany blog, szybko zacznie przekierowywać rzesze internautów na jego łamy. Jeśli dodatkowo będzie to blog prowadzony np. przez pracowników jakiejś dużej firmy czy dotyczący produktów o znanej marce, istnieje duże prawdopodobieństwo, że wyszukiwarka umieści go w pierwszej dziesiątce wyników dotyczących danego zapytania. I tak niewielkim kosztem można przyciągnąć ogromne ilość internautów, którzy jednocześnie mogą stać się potencjalnymi klientami, przyczyniając się do sukcesu firmy.

Po drugie: Blog zapewnia interakcję z najbardziej wartościowymi klientami

Jeśli przedmiotem twojego biznesu są usługi - możesz na blogu zamieszczać porady z nimi związane. Jeśli produkujesz produkty materialne, blog jest świetnym sposobem na uzyskanie informacji o preferencjach i oczekiwaniach klientów dotyczących chociażby kształtowania asortymentu. Dowiesz się również o tym jak odbierana jest konkurencja. Od kogo? Kto odpowie na pytania pojawiające się na blogu? Kto skomentuje ofertę firmy, przemyślenia autorów, kto wyrazi swój sprzeciw, aprobatę, niezadowolenie czy uznanie?

Oczywiście ci, którzy są najbardziej zainteresowani tematem, produktem czy chociażby daną promocją. Czyli potencjalni klienci. Potencjalnie lojalni. Czy ten potencjał zostanie wykorzystany - to już zależy od nawiązanego dialogu, pomysłowości w formułowaniu odpowiedzi na pytania czy sugestie. I - naturalnie - od oferty i jakości produktów czy usług danej firmy.

Po trzecie: WOM zapewniony

Dzięki narzędziom takim jak Google Blogsearch możesz monitorować szum powstający wokół twojego produktu czy usługi, możesz prześledzić co mówi się o twojej firmie na innych blogach, co robisz dobrze, a co źle. I możesz kształtować komunikację. Jeśli w sieci pojawią się nieprzychylne opinie na temat twojej oferty, masz możliwość szybkiego odbicia zarzutów w ramach swojego blogu. I przedstawienia swojego punktu widzenia. I przekonania o zaletach swojego produktu.

Po czwarte: Najprawdopodobniej zwiększysz sprzedaż

Wiele firm waha się przed założeniem bloga za względu na obawy o negatywny wpływ krytyki tam się pojawiającej na wizerunek danej marki. Albo o to, że spora ilość czasu włożona w jego prowadzenie nie przełoży się na konkretne zyski. Jednak jest to ryzyko warte podjęcia. Zapewnia komunikację na poziomie, jaki przed erą blogów nie był możliwy do osiągnięcia. A owa komunikacja zapewnia większe zainteresowanie ofertą, chęć jej osobistego sprawdzenia. I przekłada się na wzrost sprzedaży. Zazwyczaj bardzo wyraźny wzrost sprzedaży.

Nic, tylko zakładać bloga. Może się on okazać najlepszym prezentem dla firmy z okazji nowego roku.
VoIP dla początkujących

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: