eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyBoom na rynku reklamy internetowej

Boom na rynku reklamy internetowej

2007-01-15 00:24

Od wielu lat wydatki na reklamę w Europie rosną. Również w 2007 roku pracownicy domów mediowych optymistycznie spoglądają na rynek europejski, a reklamodawcy zacierają ręce. - Bo w internecie dzieje się wszystko co najważniejsze - tłumaczy J. Barnard, head of publications ZenithOptimedia w Londynie.

Przeczytaj także: Europejski rynek reklamy online rośnie

Badania i prognozy dotyczące tego obszaru w pełni uzasadniają optymizm. Group M przewiduje, że wydatki na reklamę online w Europie Zachodniej wzrosną o 33,5 proc. w tym roku. Bardziej powściągliwa, ale nadal optymistyczna, jest firma ZenithOptimedia, plasująca ów wzrost na poziomie 28 proc.

- Wzrost jest niezaprzeczalnie silny, a jego poziom może zostać zrewidowany - oczywiście w górę - ze względu na niesamowitą zdolność internetu do zaskakiwania nas. Liczba marek i firm z niego korzystających nieustannie wzrasta, podobnie jak pieniądze, które "przechodzą" przez sieć. Dlatego tempo wzrostu wydatków na reklamy online prawdopodobnie będzie jeszcze wyższe, zwłaszcza w Europie - komentuje A. Smith, futures director w Group M.

Prognozy dotyczące tego wzrostu różnią się oczywiście w zależności od państwa. Niemniej jednak we wszystkich krajach europejskich przewidywany jest znaczny wzrost. Najniższy zanotuje Dania - ma on wynieść ok. 16 proc. W Portugalii natomiast sięgnąć on ma poziomu 50 proc. - prognozuje ZenithOptimedia.

Ogromny wpływ na poziom wydatków na reklamę internetową ma Wielka Brytania - aż połowa środków inwestowanych w ten obszar pochodzi właśnie stamtąd - podaje Group M. Jest to wynikiem powszechnego dostępu do internetu i stosunkowo dużej skłonności Brytyjczyków do wydawania pieniędzy przez internet - co ciągnie za sobą koncentrację środków reklamodawców właśnie w tym medium.

W innych krajach nadal spora część budżetu reklamowego przeznaczana jest na media tradycyjne. Wzrost wydatków na reklamę online w Wielkiej Brytanii wyniesie w tym roku 36,2 proc. - przewiduje Group M. Duża uwaga poświęcona zostanie zrozumieniu idei serwisów społecznościowych i blogów i dostosowania reklam do ich charakteru.

oprac. : Mediarun.pl Mediarun.pl

Optymistyczni przedsiębiorcy

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: