Specjaliści PR wobec idei CSR
2007-01-27 00:02
Przeczytaj także: Polskie firmy a komunikacja działań CSR
Ciekawe, że ankietowani zapytani o motywy prowadzenia działań CSR, poprawę wizerunku stawiali na drugim miejscu (odpowiedziało tak 27,99% ankietowanych) po wzmocnieniu pozycji rynkowej marki, produktu lub firmy poprzez zwiększenie zaufania społecznego (51,17%). Jedynie freelancerzy częściej wskazywali na cele wizerunkowe niż biznesowe. Natomiast wskazując na korzyści, poprawa wizerunku firmy uplasowała się na czołowym miejscu zdobywając prawie 80% głosów. Podobne wyniki przedstawiają raporty z badań na temat CSR prowadzone wśród przedsiębiorców, którzy pomimo pomijania tego czynnika w motywach, definiują w ten sposób korzyści. Wśród kolejnych znalazło się wzmocnienie identyfikacji pracowników z firmą oraz zrównoważony rozwój kraju. Prawie 5,5% ankietowanych uznało, że nie wynikają z tych działań żadne korzyści.
fot. mat. prasowe
Najważniejsze korzyści z prowadzenia działań CSR.
fot. mat. prasowe
Bariery do prowadzenia działań CSR.
Co czwarty badany (22,5%) przyznał, że firma, w której pracuje nie prowadzi działań związanych z CSR. Z pozostałych osób, prawie połowa respondentów wskazała, że firmy najczęściej angażują się w istniejące na rynku akcje o charakterze społecznym. Własne, pojedyncze programy CSR prowadzi 42,5% badanych firm, podobna ilość, bo 41,25% współpracuje z organizacjami pozarządowymi. Zaskakująco dużo, bo co czwarta reprezentowana firma ma strategię CSR wpisaną w misję, w ramach czego posiada np. kodeks etyczny, politykę kadrową, kodeksy marketingowe i inne samoregulacje, prowadzi działalność prospołeczną i charytatywną lub akcje wolontariatu pracowniczego. Część firm, bo 13,75% wdraża koncepcję odpowiedzialnego biznesu w wybranych sektorach swojej działalności.
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl