Przeczytaj także:
Polskie firmy a komunikacja działań CSR
Jednym z celów badania było sprawdzenie, w jakim stopniu PRowcy angażują się w działania CSR. Wielu ekspertów twierdzi, że rola PRowców powinna ograniczać się do komunikowania na temat zaangażowania społecznego firmy, czyli z pominięciem samego działania. W wielu dyskusjach środowisko PR wyrażało inną opinię, co stało się pretekstem do przeprowadzenia tego badania. Rzeczywiście, najczęściej udzielaną odpowiedzią na pytanie, w jakim zakresie dział PR odpowiedzialny jest za działania CSR było: inicjowanie tych działań. Odpowiedziało w ten sposób 71,34% ankietowanych. Pytanie to skierowane było do osób pracujących w działach PR wewnątrz firmy. Rola komunikatora na temat strategii CSR uplasowała się na drugim miejscu (66,67%). Podobnie często wskazywana była odpowiedź wskazująca na realizację i rozwój strategii CSR, natomiast 12,5% ankietowanych podzieliło się informacją, że posiada osobne jednostki oddelegowane do tego typu działań.
Pracownicy agencji PR podzielili się także informacjami, jaki mają wpływ na strategię CSR u swoich klientów oraz czy prowadzą działania społecznie zaangażowane wewnątrz swoich struktur. Zdecydowana większość z nich (56,87%) organizuje na zlecenie klientów pojedyncze akcje o charakterze charytatywnym. Ciekawym jest, że aż 35,3% respondentów przyznała, że wdraża całościową strategię CSR u klientów. Blisko co czwarty ankietowany zaznaczył, że reprezentowane przez nich agencje organizują własne programy o charakterze społecznym, w które angażują swoich klientów. Podobnie często wskazywali na projektowanie akcji antykryzysowych opartych o zaangażowanie społeczne. Zaledwie 7,85% zbadanych agencji nie oferuje działań CSR na rzecz swoich klientów.