Czas na "MP3 złote przeboje"?
2003-05-23 11:15
Dość nieoczekiwane wyniki przyniosło badanie wieku użytkowników serwisu MP3.com.
Przeczytaj także: MP3.com znika z Europy
MP3.com należy do francuskiego koncernu medialnego Vivendi Universal i odpłatnie oferuje pliki muzyczne w Internecie. Ostatnio firma przeprowadziła badanie wieku użytkowników serwisu. Okazało się że największą grupę użytkowników – 28% - stanowią ludzie w wieku poniżej 18 lat. 23% osób pobierających pliki z MP3.com to osoby liczące sobie 18-24 lat. Co czwarty klient to osoba z przedziału 25 do 44 lat. Jednak – i to budzi niemałe zdziwienie - aż 24% klientów MP3.com ma 45 lat i więcej.Być może jest to sygnał, że wytwórnie oferujące w Internecie muzykę ze swoich katalogów powinny udostępniać więcej starszych nagrań – wszak muzyczne gusta wielu klientów kształtowały się przed nastaniem ery Eminema. W komentarzu swoim komentarzu MP3.com poruszyło jednak inną kwestię: wbrew obiegowym opiniom muzyczne zakupy nie są domeną wyłącznie młodych ludzi.
Przeczytaj także:
Trojan atakujący przez pliki audio WMA
oprac. : Beata Szkodzin / 4Press