Branża PR w mediach XII 2006
2007-01-17 00:16
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji. © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Branża PR w mediach XI 2006
Grudniowy raport wizerunkowy branży PR obejmuje 117 publikacji, z których 33 dotyczyły społecznej odpowiedzialności biznesu. Drugim najczęściej poruszanym przez dziennikarzy tematem był ex aequo PR Polski i porady PR-owskie (po 18 publikacji). W grudniu najczęściej o public relations pisały dzienniki – artykuły z gazet codziennych stanowią 64% wszystkich publikacji, a na czele rankingu uplasował się Puls Biznesu (25 publikacji).fot. mat. prasowe
Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji.
W świątecznym miesiącu media poświęciły bardzo dużo uwagi społecznej odpowiedzialności biznesu. Na łamach Gazety Prawnej znaleźliśmy teksty na temat Forum Odpowiedzialnego Biznesu i samej idei CSR, a w Magazynie BCC Anna Potocka, dyrektor Biura Kontaktów Społecznych BCC, opisała istotę CSR-u i wolontariatu pracowniczego. „Społeczna odpowiedzialność biznesu ma wiele odmian. (…) wolontariat pracowniczy zdobywa największą liczbę punktów. To prawda, że wymaga największego zaangażowania ze strony firmy – pracodawcy i pracowników, a także jest wyzwaniem dla organizacji pozarządowych i korzystających z tej formy pomocy. Jednak to zaangażowanie (…) wyjątkowo się opłaca, to doskonała inwestycja. Tu bowiem, nawet bardziej niż w innych formach CSR, sprawdza się filozofia »win-win«. Każdy wygrywa – firma, jej pracownicy, jej otoczenie społeczne i oczywiście – beneficjenci pomocy woluntarystycznej” – pisała Potocka.
Zestawienie osób najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w grudniu w kontekście PR pokazało, że najczęściej cytowano Piotra Tymochowicza. To już czwarte zwycięstwo tego eksperta ds. wizerunku, głównie za sprawą wypowiedzi na temat Andrzeja Leppera i seksafery w Samoobronie. Na drugim i trzecim miejscu w zestawieniu znaleźli się odpowiednio Andrzej Sadoś i Jacek Jakubczyk – obaj byli cytowani w związku z emisją spotów reklamowych Polski w BBC i CNN.
fot. mat. prasowe
Najczęściej cytowane/wzmiankowane osoby w kontekście PR.
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl